Announcement

Collapse
No announcement yet.

sylinterikansi, työstö & venttiilien vaihto suorasuihkutusmoottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bnk
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 4
    • Helsinki

    sylinterikansi, työstö & venttiilien vaihto suorasuihkutusmoottoreissa?

    Onko suorasuihkutusmoottoreiden sylinterikansityöt vaikeampia kuin perinteiset? Onko sellaisesta kokemusta? Ajatuksena on että jos N54 moottorin kansi virtaa vapaammin, niin ahtoja tarvii vähemmän. Ja vaikka että samoilla ahdoilla virtaa enemmän, jne jne...

    Pakopuolella kanavien avarrus edellyttää pakoventtiilien vaihtoa, mutta imupuolen virtauksia saa nostettua ilmeisen reippaasti ilman imuventtiilien vaihtoa. Valmiita pakoventtiilejä ei näköjään ole vielä tarjolla, joten ne pitää tehdä aihioista.

    Kuka osaisi parhaiten kansityöt suorasuihkutusmoottoreissa? Laatutyötä pitäisi saada eli tarkoitus olisi että virtaukset kasvaisivat kauttaaltaan eikä vain yläkierroksilla.
  • jusa_71
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 11
    • lahti

    #2
    soitteleppa lahden kansityö.
    mestarinkadulla lahdessa. todella hyvä liike ja hyvä työn laatu
    autojen hitsausta.(katsotaan tapaus kohtaisesti)
    kysy rohkeasti

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Suorasuihkumoottorissa oikeanlaiset sylinterinsisäiset virtaukset ovat elinehto palamisen kannalta etenkin pienellä kuormalla, niitä ei saada aikaiseksi kanavalla joka virtaa hyvin poikkipinta-alaansa nähden kuten perinteisesti. Suoraruiskun kantta ronkkivalla on todella suuri mahdollisuus päätyä tilanteeseen jossa koneen saa toimimaan enää tehdasuudella kannella.

      Pakopuolellakaan ei kannata lähteä virittäjän käsikirjalla liikenteeseen, koneeseen on saatettu rakentaa sisäistä egr:ää, jolloin pakopuolen suuremmat muutokset saattavat aiheuttaa melkoisen urakan moottorin säätäjälle. Jokos noita joku muuten suomessa säätää?
      Last edited by Cell; 28-08-2011, 16:28.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • bnk
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 4
        • Helsinki

        #4
        Ainakin Karala säätää. Ehkä muutkin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎