Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 seos-ongelmia VINKKEJÄ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2062
    • Pirkanmaa

    M20B20 seos-ongelmia VINKKEJÄ?

    Nyt iskisi sellaista vikaa, että autoon asennetun ilma-bensa seosmittarin mukaan seos hyppii 12.3-20 välillä ja ledeillä toteutettu laiha-optimi-rikas mittari pomppii edestakas oli sitten auto tyhjäkäynnillä tai ajossa millä tahansa kierroksilla. Ajossa ei muuten huomaa, mutta pienillä kierroksilla 800-1500rpm meno on nykivää osakaasun kanssa.

    Tyhjäkäynti on n. 700rpm, mutta kone tärähtelee kun käy tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynti on muutenkin todella jaksomaista pörinää ja kun kaasua painaa niin kone miettii hetken ja röpähtää ennenkuin kierrokset nousee.

    Olisiko tässä vain lisäilmaluisti-vika vai jotain isompaa?
    Entäpä voiko IMM vaikuttaa tällä tavalla?
    Last edited by Jax_KiBez; 24-07-2011, 20:44.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2062
    • Pirkanmaa

    #2
    Heitetääs vielä esimerkkiä, eli tyhjäkäynti on samanlaista kuin videolla
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Jax_KiBez
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 2062
      • Pirkanmaa

      #3
      Nostan tätä nyt vielä kerran jos joku osais auttaa.
      Lisäselvitystä ongelmiin eli kun kylmänä käynnistää niin seosmittari näyttää tasaista lukemaan, silti tyhjäkäynti on jaksottaista ja nykii pienillä kierroksilla.
      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

      _____________________________________
      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
      Tästä mun kaluston showroomiin
      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        Videon auton tyhjäkäynti kuulostaa kuin olisi jyrkempää nokkaa paikoillaan.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2062
          • Pirkanmaa

          #5
          No mitä yritin suomentaa tuosta niin jostain ongelmasta on kyse ja kun tuota käyntiä kuvaavat niin oletan että samanlaista vikaa. Ei toi kieli oikein taivu google translatorilla.


          Seosmittari tekee TÄSSÄ videossa samaa kuin itellä, mutta kierrokset pysyvät tyhjäkäynnillä aikalailla oikeissa lukemissa, jos varpailla nopeasti painaa kaasua 1-2cm sisään ja heti pois niin kone reagoi vasta siinä kohtaa kun jalan on ottanut kaasulta ja kun kierrokset laskee niin ne käy 500rpm hujakoilla.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • Thuuning
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 380
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            Nostan tätä nyt vielä kerran jos joku osais auttaa.
            Lisäselvitystä ongelmiin eli kun kylmänä käynnistää niin seosmittari näyttää tasaista lukemaan, silti tyhjäkäynti on jaksottaista ja nykii pienillä kierroksilla.

            Seosmittarin kuuluukin seilata koska se on silloin closed-loop modessa ja lambdasta tulee oikeaa singaalia boksille. MUTTA jos laitat oman lambdan seosmittarille niin silloin näät sen reaaliseoksen siitä mittarista eikä se seilaa.

            Kylmänä se ei seilaa koska se moottorinohjauksen lämpötila anturi ei ole vielä ehtinyt lämmetä ja ei ole silloin laittanut boksia "looppimodeen"

            Jos sul ei lämpinäkään seilaa se mittari niin voi olla lambdassa vika tai moottorinohjauksen slämpötila anturissa (boschin sininen)

            Tuo sun ongelma viittais myös siihen että sul on se ilmamäärämittarin jousi löysällä/löystyny nii aukase se kansi siitä ja kiri muutama napsu sitä mutta jos tyhjäkäynti on röplöttävää niin löysää sitä jousta muutama napsu.

            Sit kannattaa käyttää irti koko mittari ja puhistaa se vaikka jarrukliinerillä kauttaaltaan ja se imuilman anturikin.

            Siinä IMM:ssä se vika kuitenkin on 80% varmuudella
            Me ollaan jo eellä

            nyk. Top Sickret

            BMW ex.

            E34 M5
            E36 325 Cabriolet
            E30 325 IX
            E34 520i Turbo
            E34 525i
            E30 320i
            E21 320i
            E21 323i
            E21 315/320
            E10 2002 Yellow

            Comment

            • Thuuning
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 380
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              No mitä yritin suomentaa tuosta niin jostain ongelmasta on kyse ja kun tuota käyntiä kuvaavat niin oletan että samanlaista vikaa. Ei toi kieli oikein taivu google translatorilla.


              Seosmittari tekee TÄSSÄ videossa samaa kuin itellä, mutta kierrokset pysyvät tyhjäkäynnillä aikalailla oikeissa lukemissa, jos varpailla nopeasti painaa kaasua 1-2cm sisään ja heti pois niin kone reagoi vasta siinä kohtaa kun jalan on ottanut kaasulta ja kun kierrokset laskee niin ne käy 500rpm hujakoilla.



              Voi olla imuvuotokin!!
              Me ollaan jo eellä

              nyk. Top Sickret

              BMW ex.

              E34 M5
              E36 325 Cabriolet
              E30 325 IX
              E34 520i Turbo
              E34 525i
              E30 320i
              E21 320i
              E21 323i
              E21 315/320
              E10 2002 Yellow

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #8
                Videon auto kuulostaa kyllä viisipyttyiseltä, ehkäpä paska äänenlaatu sitten korostaa pauketta vaan.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Toi kaasuun vastaamattomuus on tuon vanhan ja väsähtäneen ilmamäärämittarin syytä. Läppä liikahtaa siis pienellä kaasunpainalluksella aivan liikaa ja seos menee liian rikkaalle. Toi mittari on todella vaikea säätää toimimaan jokaisella osa-alueella hyvin, eli kannattaa kokeilla toista imm:ää.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2062
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Thuuning View Post
                    Seosmittarin kuuluukin seilata koska se on silloin closed-loop modessa ja lambdasta tulee oikeaa singaalia boksille. MUTTA jos laitat oman lambdan seosmittarille niin silloin näät sen reaaliseoksen siitä mittarista eikä se seilaa.

                    Kylmänä se ei seilaa koska se moottorinohjauksen lämpötila anturi ei ole vielä ehtinyt lämmetä ja ei ole silloin laittanut boksia "looppimodeen"

                    Jos sul ei lämpinäkään seilaa se mittari niin voi olla lambdassa vika tai moottorinohjauksen slämpötila anturissa (boschin sininen)

                    Tuo sun ongelma viittais myös siihen että sul on se ilmamäärämittarin jousi löysällä/löystyny nii aukase se kansi siitä ja kiri muutama napsu sitä mutta jos tyhjäkäynti on röplöttävää niin löysää sitä jousta muutama napsu.

                    Sit kannattaa käyttää irti koko mittari ja puhistaa se vaikka jarrukliinerillä kauttaaltaan ja se imuilman anturikin.

                    Siinä IMM:ssä se vika kuitenkin on 80% varmuudella
                    No ostoslistalle ainakin IMM, mutta vielä tosta seosmittarista. Eli mielestäni ennen lastun vaihtoa tuo seosmittari näytti oikeaa seosta ajon aikana.
                    Ja käsittääkseni tässä autossa ei ole kattia, joten ei pitäisi olla lambdaakaan? Joten ainoa lambda joka mahdollisesti löytyy olisi seosmittarille. Täytyypi varmaan tutkia konehuonetta lisää
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Originally posted by Jax_KiBez View Post
                      Eli mielestäni ennen lastun vaihtoa tuo seosmittari näytti oikeaa seosta ajon aikana
                      Varmaan näitä 50e lastuja? Mitäs jos ripaisisit sen pois,laittaisit orkkiksen takaisin ja olisit yhden huolen verran onnelisempi...enkin myös IMM säätö/putsaustai vaihto

                      Edit: Ja tietenkin myös IMM säätö/putsaustai vaihto.Sekä tarkasta imuvuodot!

                      Comment

                      • Jax_KiBez
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 2062
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Muuten pistäisin orkkislastun, mutta ei ole.
                        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                        _____________________________________
                        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                        Tästä mun kaluston showroomiin
                        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                        Comment

                        • Jax_KiBez
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 2062
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Nyt on imuvuodot tutkittu (Ei löytynyt), IMM viikset siirretty urasta pois ja säädelty pykälä kerrallaan eri suuntiin. (Ei auttanut).
                          Tässä kun ei kattia (vm. 88) ole? Niin lambda ei säädä seosta vaikka ilmeisesti seosmittarille semmoinen on?

                          Alkaa taas vituttaa Bemarin omistus, ostan kohta jonkun saatanan Fiiatin...
                          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                          _____________________________________
                          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                          Tästä mun kaluston showroomiin
                          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16484
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Jax_KiBez View Post
                            Nyt on imuvuodot tutkittu (Ei löytynyt), IMM viikset siirretty urasta pois ja säädelty pykälä kerrallaan eri suuntiin. (Ei auttanut).
                            Tässä kun ei kattia (vm. 88) ole? Niin lambda ei säädä seosta vaikka ilmeisesti seosmittarille semmoinen on?

                            Alkaa taas vituttaa Bemarin omistus, ostan kohta jonkun saatanan Fiiatin...
                            Lambda ei tiedä onko autossa katti vai ei. Meneekö lambdalta piuha eculle vai mihin ?

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Jax_KiBez View Post
                              Nyt on imuvuodot tutkittu (Ei löytynyt), IMM viikset siirretty urasta pois ja säädelty pykälä kerrallaan eri suuntiin. (Ei auttanut).
                              Tässä kun ei kattia (vm. 88) ole? Niin lambda ei säädä seosta vaikka ilmeisesti seosmittarille semmoinen on?

                              Alkaa taas vituttaa Bemarin omistus, ostan kohta jonkun saatanan Fiiatin...
                              Hommaa suosiolla joku toinen IMM kokeiltavaks. Kiihdytysrikastuksen sai tarpeeksi pienelle vasta, kun kiristi jousta tyyliin puoli kierrosta/täyden kierroksen, mut sit tyhjäkäynti menee liian laihalle ja muutenkin muut asetukset vituiksi. Hetkellisen kulutuksen mittari antaa seoksesta aika hyvää osviittaa tasakaasulla ajaessa, eli sitäkin kannattaa katella säätöjä tehdessä(toki tiedettävä suuruusluokka, mitä mittarin kuuluu normaalissa ehjässä autossa näyttää).
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎