Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikko ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harsk1
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 17
    • Suomi

    Vaihdelaatikko ongelmia

    Apua kaipaisi seuraavaan ongelmaa.

    Bmw 330d e46 automaatti vm 2000 km 320000

    Tänäään ilmeni laatikossa ongelmia, ensin alkoi yhtäkkiä liikennevaloissa pysähdyksissä tärisee koko auto, sitten menin moottoritielle ja yritin nostaa vauhtia 100km-120km/h ja nytkähdellen auto nostia vauhdin, pääsin parkkipaikalle niin huomasin työssyä ylittäessä että , vaihteisto alkoi nykimään, kun vauhtia oli n. 10km/h ja ilman kaasua matelin, niin auto nyki ja tärisee. perusajossa kun ajaa norm kaasulla niin ei ongelmia

    Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana ?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by harsk1 View Post
    Apua kaipaisi seuraavaan ongelmaa.

    Bmw 330d e46 automaatti vm 2000 km 320000

    Tänäään ilmeni laatikossa ongelmia, ensin alkoi yhtäkkiä liikennevaloissa pysähdyksissä tärisee koko auto, sitten menin moottoritielle ja yritin nostaa vauhtia 100km-120km/h ja nytkähdellen auto nostia vauhdin, pääsin parkkipaikalle niin huomasin työssyä ylittäessä että , vaihteisto alkoi nykimään, kun vauhtia oli n. 10km/h ja ilman kaasua matelin, niin auto nyki ja tärisee. perusajossa kun ajaa norm kaasulla niin ei ongelmia

    Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana ?
    Syttyikö kojelautaan ratasvalo missään vaiheessa?
    Onko laatikon öljyjä vaihdettu lähiaikoina? Muuttuuko oireet kun laatikko jäähtyy?

    Comment

    • harsk1
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 17
      • Suomi

      #3
      [QUOTE=Hemi;2443769]Syttyikö kojelautaan ratasvalo missään vaiheessa?
      Onko laatikon öljyjä vaihdettu lähiaikoina? Muuttuuko oireet kun laatikko jäähtyy?[

      Ei syttynyt koelautaaan mitäään, ei ole tietoa laatikon öljyn vaihdosta, itse en ole ainakaaan vaihtanut, annoin auton olla 1h jäähtymässä, oireet väheni paljon, mutta pientä nykimistä oli havaittavissa, kun laatikko lämpeni oireet pahentu

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Oletko nyt varma että ongelma on vaihdelaatikossa, eikä esim.koneesta ole suutin korkannut?

        Comment

        • harsk1
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 17
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Oletko nyt varma että ongelma on vaihdelaatikossa, eikä esim.koneesta ole suutin korkannut?

          Kyllä luulisin että laatikossa vika, Tuntee niin selvästi että laatikko pätkii, kun pieni nopeus, myöskin kiihdyttäessä tulee välillä pätkimistä, auton keula otti 2 päivää sitten kiinni koneesta pieneen töyssyyn, mutta oli todella pieni hipasu vain, en jaksa uskoa todellakaan että siitä olisi tämä johtunut, vai ?

          Koneessa kierokset pysyy normaalina koko ajan, ei minkään näköistä heittoa, ja käy tasaisesti.

          Comment

          • harsk1
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 17
            • Suomi

            #6
            Originally posted by harsk1 View Post
            Kyllä luulisin että laatikossa vika, Tuntee niin selvästi että laatikko pätkii, kun pieni nopeus, myöskin kiihdyttäessä tulee välillä pätkimistä, auton keula otti 2 päivää sitten kiinni koneesta pieneen töyssyyn, mutta oli todella pieni hipasu vain, en jaksa uskoa todellakaan että siitä olisi tämä johtunut, vai ?

            Koneessa kierokset pysyy normaalina koko ajan, ei minkään näköistä heittoa, ja käy tasaisesti.

            Tänään aamulla kun lähin ajamaan töihin, matka 30km, lämmöt nousi normaaliin tietenkin matkan aikana. auto pelitti kuin uusi, ei minkään näköistä vikaa ollut havaittavissa, en sitt tiiä mikä oli/on :( tais olla vain Huono päivä autolla eilen noh täytyy katella palaako ongelmat
            Last edited by harsk1; 05-08-2011, 07:12. Reason: vika

            Comment

            • LosPecos
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 50
              • kymi

              #7
              Originally posted by harsk1 View Post
              Tänään aamulla kun lähin ajamaan töihin, matka 30km, lämmöt nousi normaaliin tietenkin matkan aikana. auto pelitti kuin uusi, ei minkään näköistä vikaa ollut havaittavissa, en sitt tiiä mikä oli/on :( tais olla vain Huono päivä autolla eilen noh täytyy katella palaako ongelmat
              Onko vaihdelaatikon öljylle jäähdytys siinä syylärin edessä?
              Omassa alkoi temppuilemaan vaihteisto kaupunkiajossa helteellä kun ilmastoinnin flekti ei toiminut/kennot täynnä sontaa niin ei saanut jäähdytys ilmaa vaihteiston jäähdyttimelle joka siellä välissä on! Kaupunkiajosta kun lähti maantielle niin ongelmat katosi!
              Kennojen pesun jälkeen ei ollu samaa ongelmaa eli öljyt pääsi ylikuumenemaan ja sitä kautta vaihteisto sekoili.


              Comment

              • harsk1
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 17
                • Suomi

                #8
                [QUOTE=LosPecos;2444402]Onko vaihdelaatikon öljylle jäähdytys siinä syylärin edessä?
                Omassa alkoi temppuilemaan vaihteisto kaupunkiajossa helteellä kun ilmastoinnin flekti ei toiminut/kennot täynnä sontaa niin ei saanut jäähdytys ilmaa vaihteiston jäähdyttimelle joka siellä välissä on! Kaupunkiajosta kun lähti maantielle niin ongelmat katosi!
                Kennojen pesun jälkeen ei ollu samaa ongelmaa eli öljyt pääsi ylikuumenemaan ja sitä kautta vaihteisto sekoili.[/QUOTR

                Räjäytyskuvien perusteella on jäähdytys, mutta nopealla vilkasulla en kyllä löytänyt sitä, täytyneen Huomenna perehtyä enemmän, osaatko sanoa Miten havaittavissa on ?

                Comment

                • mr.man-85
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 37
                  • Kokkola

                  #9
                  siirtopumppu auton alla voi myös aiheuttaa käyntihäiriöitä. mut ne kuuluisat vikakoodit kannattaa luetuttaa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by mr.man-85 View Post
                    ... mut ne kuuluisat vikakoodit kannattaa luetuttaa.
                    Melkeinpä näin. Sen verran epämääräiset ovat oireet?

                    Comment

                    • LosPecos
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 50
                      • kymi

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Melkeinpä näin. Sen verran epämääräiset ovat oireet?
                      Juu samaa mieltä...turha arvuutella sitä ennen enempiä..


                      Comment

                      • harsk1
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 17
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Melkeinpä näin. Sen verran epämääräiset ovat oireet?
                        Puran huomenna vähän koneen suojia ja kattelen näkyykö siellä mitäään, jne. ma täytyy sitt mennä lukasee koodit, ke varattu laakkoselle aika vaihdelaatikon öljyntason tarkastukseen

                        Comment

                        • Mr. Anderson
                          Newbiemmer
                          • Apr 2009
                          • 18
                          • Kouvostoliitto

                          #13
                          Automaattiloota käyttäytyy oudosti

                          Tere.

                          Mulla on tuo steptronic alkanu käyttäytymään oudosti --->

                          Kun ajan tasaisella tiellä tasaista vauhtia, niin pieni kaasun painallus (yksi neljäsosa kaasua) ei juurikaan nosta kierroksia (nopeus nousee kyllä), mutta kun päästän kaasupolkimen kokonaan/lähes kokonaan ylös niin kierrokset nousevat heti hetkellisesti n. 300-500rpm ylöspäin. Nopeus ei juurikaan vaikuta asiaan, eli sama homma toistuu vauhdissa kuin vauhdissa. Tämän jälkeen kierrokset pysyvät taas tasaisena.

                          Pientä arpomista vaihteen suhteen olen myös havainnut. Esim. jos painan rauhallisesti noin puolikaasua lisää, vaihteisto miettii hetken ja sitten vasta vaihtaa, jos on tarvis.
                          Tämä tapahtuu siis ainoastaan normaalilla D -asennolla ajaessa. Sport -asennossa tätä kierrosten heittelyä ei tapahdu, eikä tietysti "manuaalisesti" ajaessa.
                          Muuten loota toimii hyvin. Lähtee vetämään äkäisesti kun painaa kaasun pohjaan. Ei ole siis mitään kuminauhamaisuutta havaittavissa.

                          Nää oireet alko tossa alkukesästä. Ei ole pahentunut, mutta ei parantunutkaan ajan myötä.

                          Auto on siis E46 330i sedan, valmistettu helmikuu/2003. Vikakoodeja ei katsastusmies ainakaan löytänyt viimeviikolla. Autolla on ajettu n. 160 000km.

                          Onko muilla ollu samankaltaisia oireita? Ehdotuksia mistä tuo voisi johtua?

                          -A-
                          E61 LCI 525d 2008

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Mr. Anderson View Post

                            Nää oireet alko tossa alkukesästä.
                            Mites rengastus? Kaikki oikean kokoisia ja oikein päin?

                            Comment

                            • Mr. Anderson
                              Newbiemmer
                              • Apr 2009
                              • 18
                              • Kouvostoliitto

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mites rengastus? Kaikki oikean kokoisia ja oikein päin?
                              Renkaat on kyl oikean kokoset, oikein päin ja vielä hyväkuntoisilla alkuperäisillä vanteilla. Paineetkin oon tarkastanu vasta äsken. Ja tarkastankin yleensä n. kuukauden välein.

                              Tossa eilen vähä testailin vielä lisää, niin tuo ongelma ei itseasiassa ole niin paha kun ajelee 90 km/h tai yli.
                              Mut siellä 70km/h ja alle kierrosluvun äkillisen nousun kaasua vähennettäessä huomaa kyl selkeesti.

                              -A-
                              E61 LCI 525d 2008

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎