Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 venttiilinsäädön jälkeiset ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alijou
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 94
    • Lohja

    m30 venttiilinsäädön jälkeiset ongelmat

    eli, ihme ulinaa alkoi kuulumaan koneesta, ja käynti on melko epätasaista?
    e32 735 '92 olis potilas.
    Ei näköjään pitäis päästää vieraita käsiä korjaamaan..
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Alijou View Post
    eli, ihme ulinaa alkoi kuulumaan koneesta, ja käynti on melko epätasaista?
    e32 735 '92 olis potilas.
    Ei näköjään pitäis päästää vieraita käsiä korjaamaan..
    ulinasta en tiedä, mutta eihän jäänyt joku venttiili kantamaan?
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      #3
      Vetääkö silti normaalisti? Säädettiinkö koneen ollessä kylmä? Mihin arvoon säädettiin? Kuuluuko se "ulina" varmasti venttiilikoneistosta?

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Säädittekö silleen että hihna tiukalle ja koneen pyörittelyä viskonmutterista?? ja sitten unohtui löysätä säädön jälkeen.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Alijou
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 94
          • Lohja

          #5
          Ei kyllä ihan kaikki konit taida olla pellin alla, 0.30 säädettiin, kylmänä tietysti.
          Ja viskosta pyöritettiin, hihna on kyllä kireällä...

          Nykyään vielä tuntuu hienoinen nypytys kun tasaisesti kiihdyttää, eli toisinaan kiihdytys tavallaan "lakkaa"... Kummallisia vehkeitä...

          Comment

          • Alijou
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 94
            • Lohja

            #6
            Jassoo, cc:hen pamahti huutoruutu öljyntasosta. Sitä syö näköjään aika paljon. Tyhjäkäynnillä ja startatessa kyllä melkonen savupatsas jää siihen mistä on lähdetty. Mikä voi aiheuttaa öljynsyönnin venttiiliensäätöjen jälkeen?

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 528
              • Finland Rovaniemi

              #7
              Tiiviste

              Olisiko venakopan tiiviste tai puolikuut huonosti paikallaan tai kasattu vanhoila huonoilla osilla. Jos sieltä vaikka öljyä kiilahihnalle ??

              Ei se säätö öljynsyöntiin vaikuta...jos nyt ei joku ole venttiivarrenkumeja siinä säädön aikana jollain söhinyt. Onhan siellä toki se öljyputkikin...toivottavasti on vielä paikallaan.

              Kannattaa vielä tarkastaa ne välykset, että on mitattu oikeasta kohtaa ja välykset on kohdillaan.....jos kantaa, niin meno hyytyy äkkiä :-)

              Kannattaa myös tarkastaa, että kaikki liittimet ja letkut ovat paikallaan ja kiinni lujasti.
              Last edited by jaskap; 20-08-2011, 10:14.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎