Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 ilmamäärämittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qizmo
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 234

    M10 ilmamäärämittari

    Joo eli onkohan mulla sökönä tossa 318i:ssä toi ilmamäärämittari.. vastusmittarin kun laittaa liittimiin 7 ja 8 ja kääntää läppää hitaasti. alkaa jostai 1.5-2kilo-ohmista..kasvaa jonnekin 5k ohmiin ja sit rupee hyppii miten sattuu. käytin tossa viikolla pakokaasu testissä ku pitäs leimata, mut ei mitää toivoo päästä läpi. Seosruuviin ei reagoi mitenkään. en nyt muista mikä arvo se oli koholla, mut asteikko loppu kymmeneen..
    ja imuilman lämpötunnistimen vastus näyttäs oleva jotai 195-200ohmia, eikös sen pitäs olla päälle 2.2k ohmia

  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #2
    Re: M10 ilmamäärämittari

    Originally posted by qizmo
    Joo eli onkohan mulla sökönä tossa 318i:ssä toi ilmamäärämittari.. vastusmittarin kun laittaa liittimiin 7 ja 8 ja kääntää läppää hitaasti. alkaa jostai 1.5-2kilo-ohmista..kasvaa jonnekin 5k ohmiin ja sit rupee hyppii miten sattuu. käytin tossa viikolla pakokaasu testissä ku pitäs leimata, mut ei mitää toivoo päästä läpi. Seosruuviin ei reagoi mitenkään. en nyt muista mikä arvo se oli koholla, mut asteikko loppu kymmeneen..
    ja imuilman lämpötunnistimen vastus näyttäs oleva jotai 195-200ohmia, eikös sen pitäs olla päälle 2.2k ohmia
    Mullakin tuo m10 ilmanmäärämittari vähä heittelehtii, mutta eipä se menoa ole haitannut. Kun sen irroitti, putsas ja laitto huolelleisesti takaisin. Siirsin myös ihan vähän sitä liuskan paikkaa.

    Mun m20 mosassa oleva ilmanmäärämittari taas ei heittelehdi oikeastaan yhtään, en siis tiedä että onko hajalla vai ei, mutta mä en ainakaan vielä tuosta huolestuisi. Oletko varma että muut anturit (esim lämpöanturi) on ok, eikä ole mitään ylimääräisiä imuvuotoja? Esim tiivarit kulahtanu imusarjan ja kannen välistä tai alipaineletkut tms? Jos et ole varma, niin kannattaa hankkia jotain suhtkoht raakaa viinaa (esim laimentamatonta lasolia/tuulilasinpesunestettä) jonkajälkee ruiskuttelet sitä jollain suihkupullolla jokapuolella moottoria missä ilma menee. Suutin ei saa olla mallia sumu, vaan sen pitää olla ns suoraa "pissamaista" vanaa.

    Jos vieläkään ei ala selvii niin helpommalla pääset kun menet esim st-motorssille ja pyydät että tarkistaa että missä vika. Arviolta tulee maksaa 50-100e.

    Toivottavasti tästä stoorista on edes jotain hyötyä :?
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • qizmo
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 234

      #3
      joo putsailin sitä äsken. on joskus näköjään aukastu ku semmoset liimamällit oli uudet tiivisteet imusarjassa ku vaihoin koneen vasta ja noi alipaine letkut pitäs olla oikein. kyselin ne tuolta tekniikka puolelta..

      vittumainen ku ei oo katastettu ni pitäs sumplia aina aika samalle päivälle jonneki huoltoon mis tekis pakokaasutestin ja sen jälkeen konttorille. ei kehtais hirveesti ajella ei katastetulla autolla. viimeks tuli kiire jarrutella ku 50 alueella päästelin 80 menee ja kytät tuli vastaan. Saako siitä muutes millaset rapsut jos ajelee katastamattomalla?

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #4
        ite sain 390€ ku oli 80 alueel 123 vauhtii tutkaa ja katsastus n.1kk myöhäs..ja kilvet otti pois eli rekisteröintikatsastus siihen päälle..

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎