Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmat M20B20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • batsk
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 4
    • Helsinki

Ongelmat M20B20

Terve kaikille!

Ostin tos pari kk sitten bmw 520i e34 vm.89. manuaali laatikolla.
    Oli nyt pakko rekisteröityä sit tänne =)

Jonkinäköstä ongelmaa mulla tossa on.
    Oon koittanu ettiä searchilla, ja jonkuverran tietoa saanutkin. Mutta silti on jotai tiedontynkää jääny puuttumaan, tai sit yksinkertaisesti jääny multa lukematta.

Mutta, osaisko kukaa neuvoa, tai antaa linkkiä jos on aikaisemmin keskusteltu.

Elikkä m20b20. Jäähdytysnestettä katoaa. Sisään ei tule lämmintä, ja tuulilasi ainaki on huurtunu sateella. Joku kalvosiihe tulee, mutta ei glykolimainen, ei ole liukas/tahmea.. Eikä glykoli haise sisällä. Lattiamatot ei ole märät..eikä tunnu edes hirmu kosteilta.. Siis polkimien luota ja pelkääjän jalkatilasta.
    ajattelin, että lämppärin kenno vuotais..aloin purkamaa kojelaudan alaosaa pois. pääsin purkamisessa, niinkin pitkälle, että kennon, musta suojakotelo saatii esiin. kotelossa on valeon tarra. Tästä vois päätellä, että valeon kennokin siellä?
    Mutta, kuinkas tämä suojakotelo sitten irroitetaan? ei näkyny mitää millä se olis kiinni. eikä sitä "repimälläkään" saanut. MIten siis saan kennon esiin? suojakotelon pois tieltä?

konetta on kyllä ilmattu, ja toi m20 ilmaantuu melkee itestää??
    no, siltikää en saa lämmintä puhaltamaan! ei ole automaatti ilmastointi. pelkkä puhallin. säädetään siniseltä punaselle =) Ja termostaatin olen kyllä vaihtanut.

Mistä tiedän onko kiertovesipumppu tai vesiventtiili rikki?

Öljykorkkiin ei tule majoneesia.. jäähdnesteen seassa ei poreile pakokaasua. Pakokaasun seassa, ei hajun perusteelä olla nestettä.. eikä kyllä putkestakaa tipu vettä.

Ja lämmityslaitteen kennon letkut. Luin että kannesta tulee alempaa reikää ja ylemmästä palais takas termarille?
    no mulla ne letkut menee siitä vesiventtiililtä sinne lämppärin kennolle.. mutta kaikki rivissä ei ole ylempää eikä alempaa reikää. kolme letkua. ja mielestäni mikään ei mene termarille?

saisko neuvoja?
    mitä tätä foorumia selaillu, ni kyllä täällä osaavia kavereita tuntuu löytyvän.

ja oon tässä vähän sairastellu, ni kipeenä, ei tunnu nyt tämä kirjoittaminen kaan luistaa"/
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

ensinnäkin ei m20 ilmaannu itsetään kyllä...

keulaa pitää saada ylös ja itse olen rakentanut ilmaus ruuvin paikalle letkun joka saan konehuoneessa ylös reilusti et ilmaantuu..

kiertovesipumppun tuntee käellä jos pyörii mut silti voi olla akselilta siivet irti...
    selviää aukasemalla.
    (pässinmunat)
    vesiventtiilit siiis jotka ohjaa sisälle menevää vettä niin toimivat silleen jos niihin ei tule virtaa niin ovat auki eli johto pois jos epäilee toimintaa...

onko tuosta linkistä mitään apua purkuun?

€34 M5 pelastetaan museoinnilta

Comment

• Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

Aika yleinen nesteen katoamiskohta on se paisuntasäiliön alatiiviste.

osa nro 3
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

• Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

Sisätilan huurtumiseen tuntuu vaikuttavan aika paljon myös ilmakanavien puhtaus ja mahdollisen raitisilmasuodattimen puhtaus. Tässä ei taida olla raitisilmasuodatinta?

Myös lämpimän puute vaikuttaa huurtumiseen, mutta ei sen nyt ihan pienellä sateella pitäisi huurtua vaikka lasille tulisikin hailukkaa ulkoilmaa.

Omassani oli joskus samaa ongelmaa, ja korjaantu kun imuroin ja putsasin kaikki ilmantuloputket ja raitisilmasuodattimen lähettyviltä lehdet ja jyvät pois. Jonka jälkeen oli vielä havaittavissa pientä huurun poikasta lasin alareunoissa, korjaantu auton seistessä puoli vuotta lämpimässä tallissa luukut auki. Eikä lattiamatto kostealta tuntunut, mutta ilmeisesti kosteutta oli silti jossain.

Näkyykö missään konehuoneessa letkujen lähettyvillä mahdollisia kalkkiintumia? Eli siis vanhoja tai nykyisiä vuotopaikkoja.

Comment

• batsk
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 4
          • Helsinki

2bar..ahhh ok, muistan lukeneeni jostain, et m20 olis helpoin ilmattava, kiitos ilmausvinkistä, tota täytyy itekki kokeilla

Ja kiertovesipumpun toiminnan kokeileminenki olis uus juttu mulle kiitos neuvoista!

Noi räjäytyskuvatki on aika hyvii, mut niistä en mielest'ni löytäny apua. Pitää olla vissii vähä tarkempi

Jürgen_ paisarin kohal, kyl näyttää kuivalta. ei oo ollu lammikkoa, eikä edes kosteutta siinä suunnalla.
          Raha ku tulee, ni pitää sit vissii varmuuden vakuudeks senki tiivisteet ja stefat uusia?
          Micce///M Juu, kyllä se "vesikaukalo" on lehtiä täynnä. nii ahdas tila, että käsipelin ei saanu kaikkee puhtaaks. PItänee huiltoluukku avata ja sieltäkautta imuroida kaikki pois.
          Ja raittaria, ei tosiaankaa tässä minun autossa ole.
          Ei kyllä ole näkyvissä vanhoja vuotokohtia. mutta tossa ku termarin ilmausruuvia availin, niin kyllä se sitä nestettä pukkas sieltä paljon ulos. koko imusarja värjäänty vihreeks. no seki oli omaa tyhmyyttä, annoin hiema kierroksia, ilmausruuvin ollessa auki.. siis js sais sen ilman kiertää :P

Mutta kiitos teille vastanneille!
          KIrjottelen sit tänne lisää ku saan ratkaistua ongelman! Aloitetaa sillä perusteellisella ilmauksella ja lehtien imusroimisella=)

Comment

• Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16369
            • Leppävirta

Minun mielestä se M20 kyllä on tähän astisista ollut ehdottomasti helpoin ilmattava. Keulaa vähän nostin mutta eipä siinä muuta tarvinnutkaan tehdä. Ilmaruuvi oli auki ja lisäsin nesteet, sitten pyörimään eikä ollut mitään ihmeellistä kunhan motti lämpes niin rupes puhaltamaan lämmintä. Tarkistelin vielä niin ei ilmaakaan tullut. Homma oli selvä todella nopeasti eikä mitään ihmeellistä kikkailua tarvinnut.

En tiedä miten se sitten minun kohdalla on mennyt nämä ilmaukset kun ei sitä vaikeutta ole ollut yhdenkään auton kohdalla.. Magic fingers tai helvetin hyvä tuuriko? Siinä on esim. M20,M30,M52 muutamaan kertaankin tullut ilmailtua eikä milloinkaan ole ollut probleemia.

Tämän ehkä oli hieman OT mutta tulipahan runoiltua.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• batsk
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 4
              • Helsinki

Haju69 taitaa tosiaa olla taikanäpit:think

Comment

• Mystinen
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1206
                • Kehä3

Käytä kierroksia 3000rpm tai vaikka vähä päälleki. Joskus yhdessä tapauksessa tuo auttoi joten oon aina muistanu vähä käytellä välillä kierrosta kun ilmausruuvi on auki. Ja ylävesiletkun "lypsäminen" on hyvä keino

Vaparien virittäminen on säälittävää
                350hp/480Nm@0,666bar
                xxxhp/670Nm@1,6bar
                - Mystinen.Fi -
                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

Comment

• jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16484
                  • Asikkala

Kyllähän homma on niinkuin Haju kertoo eli m20 on helpoimpia ilmattavia, ei tarvi tunkkailla keulaa ylös ym. Tärkeä pointti että syyläristä paisariin menevä letku on paikallaan ja neste myös virtaa siinä eli ei ole tukossa.

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎