Announcement

Collapse
No announcement yet.

B10biturbo ei käynnisty.....kuvia

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henska
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 132
    • OULU

    B10biturbo ei käynnisty.....kuvia

    Moro.

    Rupesimpa tuota alpinaa laittamaan iskuun pikkuhilijaa.

    Ongelmana se ettei se toimi.

    Edellisellä omistajalla alkoi pätkimään ja sitten pätkiminen tiheni ja auto sammui (about 1kk pätkimistä)eikä käynnistynyt. Pätkiminen oli niin pientä ettei sitä kyydissä huomannut muustakuin siitä että vakkari tippui päältä. Kaveri kiikutteli autoa oulun bmw korjaajat läpi wetteriä myöten eikä autosta saatu edes vikoja luettua.

    Noh ei päästy kavereidenkaan 20pin serial väyläsillä matskuilla kiinni muuhunkuin ajonestoon.

    Konehan on perushimmeleiltään 535i e34 jossa 750/535 kaasuläppä,m5 3,6 moottorinohjaus, pari turboa ja sähkö kaasu 535i asc mallista.

    Noh alla tehtyjä toimenpiteitä.

    Poljinpotikka oskilloskoopilla ok eml asti
    Kaasuläppä rempattu ja toimii hienosti.
    Asentotunnistin uusi
    Ilmamassamittari uusi
    Kampiakselin asentotunnistin uusi
    Akku uusi
    Sulakkeet ja releet mitattu.
    Maapisteet putsattu. (korin ja boxi kotelon välinen maapotentiaali ero 46ohm!!)


    Nyt kun putsailin maadoitukset ja kaasuläpän. Sain auton käyntiin.MUTTA!
    Kytkinpoljin toimii kaasuna, eli kun painan kytkintä, kaasuläppä aukeaa n1cm.

    Kaasupoljin ei sano mitään.....

    Ideas?

    Onko polkimen potikalle tai kaasuläpälle tai ajotietokoneelle jokin sisäänajo tai rajojen ajo proceduuri joka tulee tehdä ennenkuin hommat pelaa?


    Kuten sanoin en saa vikoja kuitattua tuosta kun ei pääse millään kiinni..

    Kiitos.
    Last edited by henska; 21-12-2011, 22:02. Reason: muutetaan vähän sisältöä
    Porsche 911 carrera


    Ex Bmw e61 530d ind
    Ex Alpina b10 biturbo #260
    Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
    Ex Plymouth duster 412cid+833manual
    Ex e39 bmw 528 ind
    Ex e12 bmw 520
  • henska
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 132
    • OULU

    #2
    Moi,

    Mikäs on tuo liitin kuskin jalkatilassa kaiutin panelin takana?
    Oli itselläni irti....

    Keltaine pyöreä kolmenapainen plugin tyylinen ''putki'' liitin approx 1cm halkaisijaltaan....Lisäksi siellä oli jokin boxi.... eipä tuntunut löytyvän realoem/TIS....

    Tänään ois sitte taas ilta auton kimpussa mestarien kanssa... alkaa tallissa olla enterprise tunnelma kun on läppäreitä ja mittareita ja kaapeleita enemmän ja vähemmän ja ei nuo mekaanikotkaan näytä ihan maapallolaisilta....

    Kolmen maapisteen maadoitukset korjattu..oli aika paljon maapotentiaali eroja.

    käytin kaasuläpän levällään ja putsailin...lähtee aina ekasta tulille ja käy mutta vain kytkimestä =)=)

    Mut jos joku tietävä jeesais tuosta liitin asiasta niin ei tarvis ainakaan hajottaa mitään.. =)
    Last edited by henska; 13-09-2011, 21:38. Reason: Edit: liitin oli active steering vai mikä se on bmwssä. Ja boksi hälyttimelle.
    Porsche 911 carrera


    Ex Bmw e61 530d ind
    Ex Alpina b10 biturbo #260
    Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
    Ex Plymouth duster 412cid+833manual
    Ex e39 bmw 528 ind
    Ex e12 bmw 520

    Comment

    • Mystinen
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1206
      • Kehä3

      #3
      Originally posted by henska View Post
      Konehan on perushimmeleiltään 535i e34 jossa 750/535 kaasuläppä,m5 3,6 moottorinohjaus, pari turboa ja sähkö kaasu 535i asc mallista.
      Huomenta!!!

      Kuulostaa mielenkiintoselta. Onko ollut harkinnassa laittaa pelkästään "oikea" säädettävä moottorinohjaus ja 535i kaasuläppä ilman sähköhimmeleitä? Vois olla jotain toivoakin saada pelaamaan oikein.

      Vaparien virittäminen on säälittävää
      350hp/480Nm@0,666bar
      xxxhp/670Nm@1,6bar
      - Mystinen.Fi -
      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Mystinen View Post
        Huomenta!!!

        Kuulostaa mielenkiintoselta. Onko ollut harkinnassa laittaa pelkästään "oikea" säädettävä moottorinohjaus ja 535i kaasuläppä ilman sähköhimmeleitä? Vois olla jotain toivoakin saada pelaamaan oikein.
        Siinähän se juju varmaan piilee, että tätä ei kannata alkaa pilaamaan noilla "oikeilla" moottorinohjauksilla.. :think

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #5
          Originally posted by henska View Post
          Moro.



          Konehan on perushimmeleiltään 535i e34 jossa 750/535 kaasuläppä,m5 3,6 moottorinohjaus, pari turboa ja sähkö kaasu 535i asc mallista.
          Tai ilmeisesti, jos tarkkoja ollaan, niin samanikäisen asc:llä varustetun 535i/735i:n kaasuläppä- sekä eml tsydeemit on samoja, kuin BT:ssä. Myös 750i-850i linjalta löytyy vastaavuuksia.

          Comment

          • henska
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 132
            • OULU

            #6
            Originally posted by Martti View Post
            Tai ilmeisesti, jos tarkkoja ollaan, niin samanikäisen asc:llä varustetun 535i/735i:n kaasuläppä- sekä eml tsydeemit on samoja, kuin BT:ssä. Myös 750i-850i linjalta löytyy vastaavuuksia.
            juurinäin. 5 litrasissahan tuo kaasuläppä on ilmeisesti juurikin sama paitsi tässä vain yksi.mutta joissakin 5 ltrasisssahan on 45' kulmamalliset kaasuläpät mikäli oikein olen silmiäni käytellyt.... eli ne ei passaa.... Anturit on kanssa 535i peruja osiltaan...

            Mystinen. Olen samaa mieltä martin kanssa moottorinohjauksesta.
            Autoon on laitettu pelkästään alkuperäisiä osia ja kaikki alpinan tai bmw. Tarkoituksena on pitää auto täysin alkuperäisenä. Näitä ei nimittäin juurikaan ole enään liikenteessä ja ostaja ehdokkaat varmasti arvostavat enemmän alkuperäistä settiä. Kiitos kuitenkin ehdotuksesta

            Ja kyllähän tämä toimimaan saadaan sehän on vain ajan kysymys, täältä haen oikeastaan oikoteitä ja toivottavasti annan myös vinkkejä ettei kaikkea tarvitse kaivaa itse suoni otassa .

            Äsken tehtyä: Loput maapisteetkin mitattu ja puhdistettu.

            -Akun Maa takapenkin etureuna maton alla. 13mm

            - 2kpl relesarjojen maa pisteitä akun maan vierestä 2x10mm

            - kuskin jalkatilan maa piste mittalaitteille polkimien päällä13mm

            - Konetilasta iskaritolpaan kyljestä vänkärinpuoleltra 2kpl 10mm mapisteitä

            - konetilasta eml yms boxit maadoittaa itsensä alumiinisen kotelon phjasta runkoon 4kpl 4mm pultit. (helvetisti hapettumaa potentiaaliero yli 40ohm)

            - Moottorin pohjasta ilmastoinnin kompuran maa runkopalkkiin puskurin takaa kuskin puolelta. 13mm (Todella hapettunut)

            -lambdan pistoke korjattu. oli väännetty vinoon kiinni ja ei kunnon kontaktia.

            -Kampiakselin asentotunnistin mitattu ja ok

            - Juhani tuossa soitteli ja kertoi että x35 eml vikaa on ollut että eml merkkivalon piuha mittaristossa palaa poikki aiheuttaa vikaa eml:nn kuulostaa kaukaa haetulta mutta katotaas sekin sitten tänään.

            - Ja tuosta kaasupolkimen potentiometrin adaptaatiosta sain sen verran lisätietoa että.

            Pistoke irti polkimelta
            virrat päälle väh 10s.
            virrat pois.
            poljin tieto on nyt resetoitu eli eml kaasupoljin tieto nollilla.

            sitten pistoke kiinni.
            virrat päälle
            painapoljin hitaasti pohjaan ja nosta hitaasti ylös x2.
            virrat pois
            virrat päälle ja pitäisi olla kunnossa.

            MUTTA!: toinen neuvo oli samanmoinen muuten mutta poljinta piti painaa kytkin pohjassa. ja kolmas neuvo oli että poljinta piti pitää pohjassa 10s.
            noh. testaan tänään ja laitan tietoa oliko mitään apua...
            Porsche 911 carrera


            Ex Bmw e61 530d ind
            Ex Alpina b10 biturbo #260
            Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
            Ex Plymouth duster 412cid+833manual
            Ex e39 bmw 528 ind
            Ex e12 bmw 520

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #7
              Katopa tuo: http://bmwe32.masscom.net/

              Sielä juttua just tuosta mittariston päästä. Jotenkin vain tuntuu, että siitä ei tässä tapauksessa ole kysymys.

              Comment

              • henska
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 132
                • OULU

                #8
                Originally posted by Martti View Post
                Katopa tuo: http://bmwe32.masscom.net/

                Sielä juttua just tuosta mittariston päästä. Jotenkin vain tuntuu, että siitä ei tässä tapauksessa ole kysymys.

                Jep. Tuossahan ongelmana on ettei eml syty. Mulla se syttyy käy pimeänä ja syttyy uudestaan ja palamaan.

                eilisen tulos.

                Mitattiin yhteyden oskiloskoopilla mittariston kaikista emllään yhteydessä olevista johdoista. OK!

                Löysin kaksi 10mm maadoitusta kojelaudan takaa. Tsek OK!

                Testattu kaikki mahdolliset pumppaa paina väännä kaasupolkimen adptaatiot. Ei vaikutusta.

                Kaasuläpän signaalit tulevat oikein emllälle asti. Kaasuläpän ohjaus tapahtuu ilmeisesti pulssileveysmodulaatiolla??

                Aina kun painan kytkintä eml päästää kaasuläpälle 12v..... Kaasusta ei mitään.


                Mielessäni on vain se että onko eml rikki vai sekaisin? Ja jos vaihdan eml:n, poistuuko vika vai pitääkö uudellekkin boxille opettaa toimintoja?

                Sitten myös semmoinen seikka. Jos boxi on sekaisin niin eikö aika suurella todennäköisyydellä se aivopieru ole juuri tuossa alpinan ohjelmoimassa lutikassa joka minun pitää vaihtaa jokatapauksessa uuteen poksiin.
                Eli vika vain siirtyy uuteen poksiin.

                Alpina ei vastaa mihinkään kysymyksiin at@. ja se natsi joka vastas siellä ei puhu edes lontoota.

                Noh jos jollain on myytävänä ehjä tällaisella osanumerolla oleva eml. Laittakaapas yvllä hinta niin kokeillaan.

                Hei ja juhani tässä ois se numero. En tarvii kaasuläppää. Tuntu koiran mielestä toimivan tuosa äsken..

                Bosch
                0 285 006 003

                1726217 tämä löytyi realoemista

                Alpina
                1356642

                Part 12711726217 (CONTROL UNIT EML) was found on the following vehicles:

                E32: Details on E32
                E32 735i Sedan, Europe
                E32 735iL Sedan, Europe

                E34: Details on E34
                E34 535i Sedan, USA
                E34 535i Sedan, Europe

                Nonii poijjaat ei muutaku kaupoille
                Last edited by henska; 04-09-2011, 09:52. Reason: New information
                Porsche 911 carrera


                Ex Bmw e61 530d ind
                Ex Alpina b10 biturbo #260
                Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
                Ex Plymouth duster 412cid+833manual
                Ex e39 bmw 528 ind
                Ex e12 bmw 520

                Comment

                • BMWFW24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 276
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by henska View Post
                  Aina kun painan kytkintä eml päästää kaasuläpälle 12v..... Kaasusta ei mitään.
                  Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mikä sähköinen yhteys noilla on keskenään, siis kytkinpolkimella ja kaasuläpällä?
                  ex. 316i e36 1991
                  ex. 318iS Coupe e36 1992
                  ex. 528iA Touring e39 1997
                  ex 316i e30 1990, vaimon
                  ex. X5 4.4i e53 2001
                  ex 316 e46 2003, vaimon
                  525iX e60 2008
                  Z4 e85 2003, vaimon​

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by BMWFW24 View Post
                    Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mikä sähköinen yhteys noilla on keskenään, siis kytkinpolkimella ja kaasuläpällä?
                    Jaa, no kytkinpolkimessa on ainakin microkytkin, joka laukaisee vakkarin pois päältä kytkintä painettaessa. Sitä kautta se ehkä voisi liikuttaa myös kaasuläpää, mutkun vakkari ei ole päällä, eikä sen pitäisi toimia noin päin . Se mitenkä tuossa vakkari muuten on toteutettu, missä sen ohjausboxi on yms, ei mulla ole hajua (M50 moottorisessa se sijaitsi oik. iskaritolpan relelaatikossa). jos sellainen erillinen ohjausmoduli löytyy, siitä voisi kai nypätä liittimen irti ja kokeilla josko se aiheuttaisi EML:n vikatilan.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • /PETE/
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 430
                      • Seutula City / Vantaa

                      #11
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Se mitenkä tuossa vakkari muuten on toteutettu, missä sen ohjausboxi on yms, ei mulla ole hajua (M50 moottorisessa se sijaitsi oik. iskaritolpan relelaatikossa). jos sellainen erillinen ohjausmoduli löytyy, siitä voisi kai nypätä liittimen irti ja kokeilla josko se aiheuttaisi EML:n vikatilan.
                      Aavistus: Vakkari on osa EML ohjelmaa...
                      E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                      EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                      Comment

                      • henska
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 132
                        • OULU

                        #12
                        Originally posted by /PETE/ View Post
                        Aavistus: Vakkari on osa EML ohjelmaa...
                        Jep. Eli vakkari on minunkin mielestäni vain osa eml ohjelmaa. Koska mitään erillisiä toimilaitteita vakkarille ei ole täytyy vakkarin olla tosiaan jonkun capslockin kynäilemä ohjelma eml boksissa.

                        Kytkimen indikointi, eli tosiaan on/off kärkitieto polkimelta menee eml:ään brakelight indicatorin kautta...tämä kertoilisi myös sitä että vakkari olisi eml ohjelmaa ja että kun eml saa tiedon jarrupolkimelta(brakelight indicator) tai kytkimen kärkitiedolta eml :n inputtiin eli toisin sanoen emlssä on oma pinni tälle brakelight ja kytkin piirille joka maadoittuu kytkintä tai jarrua painettaessa. vakkari tipahtaa päältä.

                        Mikäli painan kytkintä, läppä aukeaa, jos painan jarrua samnaikaisesti, se napsahtaa kiinni. Mikäli paina kaasun pohjaan samanaikaisesti se napsahtaa kiinni.

                        Mitään loogista toimintoa tälle ei löydy.


                        Mietin tässä että myös luistonestovalo palaa kun auto käy.

                        Pähkäilin että jos luistoesto on titityy. Ja se sekoilee että "vittu, se vetää taas sutia" ja nakkaa vedot pois. Sehän selittäisi kaasupolkimen tunnottomuuden, mutta ei tietenkään kytkin toimintaa.

                        Onko luistonestolle oma boksi tai rele tai sulake...en kerennyt tarkistamaan. Mikäli vedän sulakkeen pois asc:ltä voisin varmastikkin testata vetääkö asc eml:n tilttiin. Tietysti voihan tämä asc kin olla osa eml:n ohjelmaa, mutta epäilen...

                        Vielä tuosta kaasuläpän ja kytkimen yhteydestä. Ei ole mekaanista yhteyttä. Eli yhteys on ohjelmallisesti toteutettu.kytkimeltä kaasuöta jarrulta yms tulee tieto emlle jokamsitten ohjelman mukaan ohjaa kaasuläpän toimintaa jännitteellä.

                        Minäpä vedän tuon luistoneston ja vakkarin releet irti jos sieltä nyt sellaisia löytyy ja kokeilen. Just a moment gentlemans.
                        Last edited by henska; 04-09-2011, 12:47.
                        Porsche 911 carrera


                        Ex Bmw e61 530d ind
                        Ex Alpina b10 biturbo #260
                        Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
                        Ex Plymouth duster 412cid+833manual
                        Ex e39 bmw 528 ind
                        Ex e12 bmw 520

                        Comment

                        • henska
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 132
                          • OULU

                          #13
                          Originally posted by henska View Post
                          Jep. Eli vakkari on minunkin mielestäni vain osa eml ohjelmaa. Koska mitään erillisiä toimilaitteita vakkarille ei ole täytyy vakkarin olla tosiaan jonkun capslockin kynäilemä ohjelma eml boksissa.

                          Kytkimen indikointi, eli tosiaan on/off kärkitieto polkimelta menee eml:ään brakelight indicatorin kautta...tämä kertoilisi myös sitä että vakkari olisi eml ohjelmaa ja että kun eml saa tiedon jarrupolkimelta(brakelight indicator) tai kytkimen kärkitiedolta eml :n inputtiin eli toisin sanoen emlssä on oma pinni tälle brakelight ja kytkin piirille joka maadoittuu kytkintä tai jarrua painettaessa. vakkari tipahtaa päältä.

                          Mikäli painan kytkintä, läppä aukeaa, jos painan jarrua samnaikaisesti, se napsahtaa kiinni. Mikäli paina kaasun pohjaan samanaikaisesti se napsahtaa kiinni.

                          Mitään loogista toimintoa tälle ei löydy.


                          Mietin tässä että myös luistonestovalo palaa kun auto käy.

                          Pähkäilin että jos luistoesto on titityy. Ja se sekoilee että "vittu, se vetää taas sutia" ja nakkaa vedot pois. Sehän selittäisi kaasupolkimen tunnottomuuden, mutta ei tietenkään kytkin toimintaa.

                          Onko luistonestolle oma boksi tai rele tai sulake...en kerennyt tarkistamaan. Mikäli vedän sulakkeen pois asc:ltä voisin varmastikkin testata vetääkö asc eml:n tilttiin. Tietysti voihan tämä asc kin olla osa eml:n ohjelmaa, mutta epäilen...

                          Vielä tuosta kaasuläpän ja kytkimen yhteydestä. Ei ole mekaanista yhteyttä. Eli yhteys on ohjelmallisesti toteutettu.kytkimeltä kaasuöta jarrulta yms tulee tieto emlle jokamsitten ohjelman mukaan ohjaa kaasuläpän toimintaa jännitteellä.

                          Minäpä vedän tuon luistoneston ja vakkarin releet irti jos sieltä nyt sellaisia löytyy ja kokeilen. Just a moment gentlemans.



                          Nonnii.vakkari on emlssä. Check

                          Asc vikavalon sain sammumaan kun käytin sulake 17 pois ja käynnistin auton,sammutin,laitoin sulakkeen paikoilleen ja starttasin. Asc valo sammui auton käynnistyttyä.

                          MUTTA! Alkaa jo passaileen tämänkin sanan käyttö

                          Ei vaikutusta kaasuun ja kytkin tekew samoja muuveja....
                          Porsche 911 carrera


                          Ex Bmw e61 530d ind
                          Ex Alpina b10 biturbo #260
                          Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
                          Ex Plymouth duster 412cid+833manual
                          Ex e39 bmw 528 ind
                          Ex e12 bmw 520

                          Comment

                          • henska
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 132
                            • OULU

                            #14
                            Originally posted by henska View Post
                            Nonnii.vakkari on emlssä. Check

                            Asc vikavalon sain sammumaan kun käytin sulake 17 pois ja käynnistin auton,sammutin,laitoin sulakkeen paikoilleen ja starttasin. Asc valo sammui auton käynnistyttyä.

                            MUTTA! Alkaa jo passaileen tämänkin sanan käyttö

                            Ei vaikutusta kaasuun ja kytkin tekew samoja muuveja....
                            Ja asc abs boksi on erikseen....vetäsempä siltä koko töpselin poisa ja kokkeillaan.

                            Autosa on abs asc boksi bosch 0265106022
                            Motronic 1.2 m5 e34 bosch 0261200350
                            Yllämainittu eml 535i,730i,ja il ja 735 i ja il
                            Sekä alpinan oma boxi ahtopaineen säädölle. Ei numeroita.



                            Eml tarjouksia on tullunna että eiköhän näitten kansa jo pärjää.
                            Porsche 911 carrera


                            Ex Bmw e61 530d ind
                            Ex Alpina b10 biturbo #260
                            Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
                            Ex Plymouth duster 412cid+833manual
                            Ex e39 bmw 528 ind
                            Ex e12 bmw 520

                            Comment

                            • t-race
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 722
                              • North from Nurmijärvi

                              #15
                              Välihuomautuksena/kysymyksenä. Vianhakuun en osaa ottaa kantaa, mutta ilmeisesti olet ostanut Muhokselta? Tähän yksilöönhän tehtiin kohtuullisen mittava remontti muistaakseni vuonna 2006. Kanteen seetityöt ja venttiilien koneistus, kaikki keinut uutta (aitoa ALPINA:a) yms. Minä kasasin kannen asennusvalmiiksi ja työpalkkana sovittiin koeajo, mitä koskaan ei tullut tehtyä.

                              Tuohan kävi 2006 alkuvuodesta BMW Club Finlandin dynopäivillä silloisella omistajallaan. Kaivelin vanhasta bemaristista tulokset: 269,4kW (366,4hv) ja 529Nm.

                              Mutta hieno homma, että on tulossa taas liikenteeseen. Noita BiTurbojahan ei kovin montaa Suomessa ole.
                              BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                              BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                              Ach so, je mehr, desto besser!
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎