Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,7 alakerta 2,5 kansi missä tehot???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julice
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 21
    • lohja

    2,7 alakerta 2,5 kansi missä tehot???

    niin ongelmani on et noilla virityksillä on vedetty 200 hevosta itselläni 155hv
    mikä on ratkaiseva pikku juttu täs systeemis oisko kaasuläpän koko merkittävä asia itselläni on 50mm kuuluisiko se olla 65mm aapuuva!!!!! :juo
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Onko jako varmasti oikein usein m20 koneen tehonpuute johtuu siitä et jako on hampaalla sivus.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Re: 2,7 alakerta 2,5 kansi missä tehot???

      Originally posted by julice
      niin ongelmani on et noilla virityksillä on vedetty 200 hevosta itselläni 155hv
      mikä on ratkaiseva pikku juttu täs systeemis oisko kaasuläpän koko merkittävä asia itselläni on 50mm kuuluisiko se olla 65mm aapuuva!!!!! :juo
      Eikös täällä ole aika paljon keskusteltu, että se pitää olla M20b20 kansi M20b25 venoilla, niin sitte rokkaa. Ja sulla nytten suoraan M20b25 kansi?
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Re: 2,7 alakerta 2,5 kansi missä tehot???

        Originally posted by Doni
        Originally posted by julice
        niin ongelmani on et noilla virityksillä on vedetty 200 hevosta itselläni 155hv
        mikä on ratkaiseva pikku juttu täs systeemis oisko kaasuläpän koko merkittävä asia itselläni on 50mm kuuluisiko se olla 65mm aapuuva!!!!! :juo
        Eikös täällä ole aika paljon keskusteltu, että se pitää olla M20b20 kansi M20b25 venoilla, niin sitte rokkaa. Ja sulla nytten suoraan M20b25 kansi?
        Kyllä tuossa ex-cabriossani rokkas ihan M20B25:n kannellakin :wink:
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Benu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2536
          • Espoo

          #5
          Käy säätämässä kaikki penkissä ja sitte chippi samalla (tietty)?
          "Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Re: 2,7 alakerta 2,5 kansi missä tehot???

            Originally posted by julice
            niin ongelmani on et noilla virityksillä on vedetty 200 hevosta itselläni 155hv
            mikä on ratkaiseva pikku juttu täs systeemis oisko kaasuläpän koko merkittävä asia itselläni on 50mm kuuluisiko se olla 65mm aapuuva!!!!! :juo
            Jos tosiaan on noin pieni kaasuläppä niin vaihtoon.

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Eipä nyt unohdeta perusasioita eli mikä on puristussuhde ? Suurin osa 2,7L ETA alakerroista on 9.0:1 puristeisia 3ml PIENEMMÄLLÄ palotilalla kun 325i kannen palotila. Jos näin olet mennyt tekemään niin eihän siitä tule mitään tehoja noilla rutuilla.

              Kaasuläppä on myös osittainen jarru mutta vain osittainen. Omassani mittasin sillä 51mm kaasuläpälläkin yli 200hv. 325i 60mm kaasuläppä auttaa n 5hv mutta tuo paljon lisää alavääntöä.

              200hv ei tule noin vaan 2,7L muutoksella, se vaatii paljon muutakin kun vain alakerran. Vääntöä kyllä tulee.

              Kuten Doni sanoi niin jos alakertasi on 9.0 männillä niin tuosta ei tule toimivaa muuten kun joko vaihtamalla pienempipalotilainen kansi ja siihen venat tai sitten vaihtamalla siihen 11.0 puristeiset ETAn männät.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • julice
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 21
                • lohja

                #8
                vinkkejä vaan lisää kun meil tääl kyläl on muutama 2,7 yhdessä oli 142hv toisessa 164hv jälkimmäisessä näistä kansi tehty!!! kiitos vastanneille

                Comment

                • kaisa80
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 105

                  #9
                  Mulla on ollu m-sportin tekemä 2.7 ja lykkäs yli 200 hv ja se oli tehty 2.0 litrasen kannesta ja nokka hiottu,mut en jaksa muistaa miten ne venttiilit muuteltu.
                  V8 740ia -96

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    nosiis mitä mä oon ymmärtäny ni se tarvii 2.7 kampuran 2.5 männät ja 2.5 kannen tai parempi jos muokkaa 2.0 kannesta. nuilla pitäs puristukset nousta riittävästi.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      #11
                      Mistähän voi ihmetellä näitä etan 11 puristeisia mäntiä? ja onko tuon männän halkaisija nyt sitten edelleen se 84? :roll:

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by ZoMbiE
                        Mistähän voi ihmetellä näitä etan 11 puristeisia mäntiä? ja onko tuon männän halkaisija nyt sitten edelleen se 84? :roll:
                        Vaikka tuolta



                        Halkasija on tietysti 84mm - kuinkas se muuten sama 2693ksm olisi.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Scitso
                          nosiis mitä mä oon ymmärtäny ni se tarvii 2.7 kampuran 2.5 männät ja 2.5 kannen tai parempi jos muokkaa 2.0 kannesta. nuilla pitäs puristukset nousta riittävästi.
                          Sillohan 2.5 kangilla ampuu männät ulos lohkosta tai lyhemmillä kangenkulma muttuu todella isoksi....
                          Olli.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎