Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 l-jet virranjakajan alipaineletkut???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    m20b20 l-jet virranjakajan alipaineletkut???

    auto on e30 320i L-jetillä... mitä hyötyä/väliä on ali paine letkuilla jotka tulee jakajalle??? entä jos niitä ei ole ollenkaan paikallaan?? nimimerk, ei ole paikallaan eikä mitääntietoa minne letkujen pitäisi mennä virranjakajalta...
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: m20b20 l-jet virranjakajan alipaineletkut???

    Originally posted by bmwbmw
    auto on e30 320i L-jetillä... mitä hyötyä/väliä on ali paine letkuilla jotka tulee jakajalle??? entä jos niitä ei ole ollenkaan paikallaan?? nimimerk, ei ole paikallaan eikä mitääntietoa minne letkujen pitäisi mennä virranjakajalta...
    Joo. Saksalaiset gyntterit on pistäneet ne sinne ihan turhaa :wink:

    Virranjaka säätää ennakkoa koneen alipaineet eli kuormituksen sekä kierroten perusteella. Veikkaisin että sun koneesta on vähän alaväännöt kateissa jos ilman letkuja ajelet... Alipaineletkut menee kaasuläpän eri puolilla oleviin liitentötihin, muistaakseni niin, että kaasuläpän edestä (tulipellin puolelta) meni siihen virranjakan alempaan liitentään ja kaasuläppäkotelon nokan puolelta siihen ylempään.

    Kyllä sen sitten huomaa jos meni väärinpäin.

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Suurin vaikutus on tyhjäkäyntiin, alakierroksilla ajamiseen ja tasakaasulla ajamiseen.

      Tässä melkein kuukauden päivät ajelin ilman letkuja. Syynä toi b25 kaasuläppä missä ei ole niitä lähtöjä.

      Mutta pistin rikastin suuttimen puolelta yhen letkun suoraan siihen alipainekelloon mikä jakajassa on.
      Hyvin pelaa.

      Mutta oikeesti ne menee näin:



      Kuvassa ei ole samanlainen läppä mikä sielä oikeasti on. Mutta idea selviää. Vasemman puoleisessa kuvassa on niinkun ne pitää mennä
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Tukste
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 357
        • Kouvola, Finland

        #4
        Entäs turbo käytössä, eli kannattaako laittaa vaiko eikö ees saa laittaa?

        535d M-sport -07
        Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
        325ix turbo -88 (projekti)

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 875
          • Keski-Suomi und Sawo

          #5
          Oiskohan kellään kuvaa tallessa noista letkuista (pun\must ja valk\must) ja mihin ne menee. Mikäs on ilmanputsarin kopan kyljessä oleva pyöreä alipaine härpäke? Kiire olisi! Pitääkö sytkä säätää nuo kiinni vai irti ja tulpattuna?

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎