Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 Mystistä vikaa, ideoita kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    M52 Mystistä vikaa, ideoita kaivataan.

    Tehääs samaan ketjuun uusi kysymys, eli mikä on kun hetkellinen kulutus ltr/h pomppii tyhjäkäynnillä 0,0 ja 1,5-2,2l/h väliä eli vuorotellen tulee 0,0 ja 1,5-2,2l/h.

    l/100km toimii normaalisti niin salavalikosta kuin analogimittarista.

    EDIT:

    Eli nyt videota ongelmasta, TÄSSÄ

    Vaikuttaa esim. alaväännön puutteena, ja kun kuormittaa autoa ilman kaasua tai pienellä kaasulla. Nykii varsinkin kylmänä.

    Autoon jo vaihdettuja osia ja koitettua:
    - Kampiakselin asentotunnistin
    - Nokka-akselin asentotunnistin
    - MAF:fin puhdistus
    Last edited by Jax_KiBez; 16-10-2011, 18:47.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    vikakoodit lukuun. Mutta tosiaan yksi syypää voi olla nokan asentotunnistin.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Jax_KiBez
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 2061
      • Pirkanmaa

      #3
      Vikakoodit luettu, syyttävä sormi kampiakselin asentotunnistimeen. Osaako joku kertoa että onko helppo vaihtaa ylä- tai alakautta?
      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

      _____________________________________
      Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
      Tästä mun kaluston showroomiin
      Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Jax_KiBez View Post
        Vikakoodit luettu, syyttävä sormi kampiakselin asentotunnistimeen. Osaako joku kertoa että onko helppo vaihtaa ylä- tai alakautta?
        Yläkautta
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          #5
          Eikös se sijaitse moottorin takapäässä kuljettajan puolella?
          Tarviiko purkaa mitään erikoista vai meneekö ns. käsikopelolla?
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Etupäässä.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              liitin taitaa olla vähän hankalassa paikkaa imusarjan alla, mutta onnistuu ilman ihmeempiä konsteja
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2061
                • Pirkanmaa

                #8
                No juu. Oli näemmä joku ihme kuva minkä löysin, muka M52 528i koneesta ja siinä oli anturi tekstin mukaan takapäässä. Mutta joo tajusin että on edessä kun katsoin RealOEMin kautta.

                Mutta osaako joku osoittaa että missäpäin se liitin on suurinpiirtein, minkä pytyn kohdilla? Kun menee äkkivilkaisulla piuhaa joka suuntaan ja en jaksa sit arpoa kun rupeen vaihtaa anturia.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #9
                  Originally posted by Jax_KiBez View Post
                  No juu. Oli näemmä joku ihme kuva minkä löysin, muka M52 528i koneesta ja siinä oli anturi tekstin mukaan takapäässä. Mutta joo tajusin että on edessä kun katsoin RealOEMin kautta.

                  Mutta osaako joku osoittaa että missäpäin se liitin on suurinpiirtein, minkä pytyn kohdilla? Kun menee äkkivilkaisulla piuhaa joka suuntaan ja en jaksa sit arpoa kun rupeen vaihtaa anturia.
                  Seuraat sitä piuhaa mikä lähtee siltä anturilta, se anturi on siinä termostaattikotelolta lähtevän vesiletkun alapuolella. Liitin menee imusarjan alle ja siellä on kaks niitä vierekkäin, muistaakseni taaempi mutta en oo varma joten seuraa sitä anturin johtoa.

                  Comment

                  • Nikidi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 168
                    • Espoo

                    #10
                    E: Helpoiten löytää kun tosiaan seuraat vaan piuhaa liittimeen asti ja sitten "lukon" painamalla pohjaan lähtee liitin irti.

                    EE: Muista ottaa irti myös öljynsuodattinkotelon kansi, niin mahtuu käsi imusarjan alle
                    Last edited by Nikidi; 28-09-2011, 21:29.

                    -----
                    NYT #1: BMW F11 520D
                    Ennen:
                    BMW E39 530D -00 Sedan
                    BMW E46 316i -02 Touring
                    BMW E36 325iA -94 Sedan
                    Nissan Almera N15 1.4Si -00

                    Nissan Micra K10 1.2 -89 (aka JaMi)

                    Comment

                    • n0fear
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 289
                      • Rollo

                      #11
                      taaempi liitin on kampiakselin asentotunnistimelle...

                      Comment

                      • Jax_KiBez
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 2061
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Tunnistin vaihdettu ja toimii, oli lievästi sanottuna vittumainen omille käsille tuo liitin, vähän turhan ahdas kolo, naisten hommia .

                        Tulipahan todettua että edellisen omistajan vesipumppuremontti oli jätetty vähän kesken, kun viskon siivistä puuttui 3kpl, ihme että pysyy kasassa tolla värinällä .

                        Tehääs samaan ketjuun uusi kysymys, eli mikä on kun hetkellinen kulutus ltr/h pomppii tyhjäkäynnillä 0,0 ja 1,5-2,2l/h väliä eli vuorotellen tulee 0,0 ja 1,5-2,2l/h.

                        Ei erityisesti tunnu ajossa, mutta varmasti joku vaikutus on, mikä voisi aiheuttaa. l/100km toimii normaalisti niin salavalikosta kuin analogimittarista.
                        Last edited by Jax_KiBez; 29-09-2011, 19:36.
                        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                        _____________________________________
                        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                        Tästä mun kaluston showroomiin
                        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                        Comment

                        • Jax_KiBez
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 2061
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Ei kellään neuvoa?
                          Tähän lisätäkseni sitten löytyi kai tähän ongelmaan liittyvä oire, nimittäin vähän nypyttää auto kun ajaa matalilla kierroksilla, tuntuu juuri siltä että tehon tule aaltoilee. Ja ihmetytti kulutus verrattuna edelliseen 523iA:han nimittäin sillä matkakulutus 130km/h oli n. 8,5l/100km ja tällä 523i toukalla meni 10l/100km sama reissu.

                          Eli mistä vois hakea vikaa kun ltr/h kulutus heittelee vuorotellen 0,0 ja 2,0 välillä, ja auto vähän nykii kun pienillä kierroksilla ajaa. Ja kulutus tuntuu suhteellisen korkealta.
                          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                          _____________________________________
                          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                          Tästä mun kaluston showroomiin
                          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #14
                            Originally posted by Jax_KiBez View Post
                            Ei kellään neuvoa?
                            Tähän lisätäkseni sitten löytyi kai tähän ongelmaan liittyvä oire, nimittäin vähän nypyttää auto kun ajaa matalilla kierroksilla, tuntuu juuri siltä että tehon tule aaltoilee. Ja ihmetytti kulutus verrattuna edelliseen 523iA:han nimittäin sillä matkakulutus 130km/h oli n. 8,5l/100km ja tällä 523i toukalla meni 10l/100km sama reissu.

                            Eli mistä vois hakea vikaa kun ltr/h kulutus heittelee vuorotellen 0,0 ja 2,0 välillä, ja auto vähän nykii kun pienillä kierroksilla ajaa. Ja kulutus tuntuu suhteellisen korkealta.
                            No sitten nokan anturi. Tai yksi oma veikkaus Lambda. Mutta kuulemma ei kovin yleistä M52 koneissa. Tiedä siitä sitten.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2061
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Antaako yleensä vikakoodeja, nimittäin sellaisia ei ollut?

                              Sitten en tiedä liittyykö tähän mitenkään, mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä niin sisälle kuuluu tasainen vonkuminen, joka muuttuu jos rattia kääntää paikallaan tai kierroksia nostaa, mutta loppuu n. 1000rpm jälkeen, ei kuulu ulos.
                              Ja toisekseen, en tarkkaan muista miten tämän M52B25 vääntö tulee ja edelliseen automaattiin on paha verrata, mutta tämä tuntuu heräävän n. 4trpm kohdalla kun lämä tiskissä kiihdyttää, pitäisikö herätä aikaisemmin vai onko tämä ihan asiaan kuuluvaa.
                              Last edited by Jax_KiBez; 01-10-2011, 22:00.
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎