Morjensta vaan.
Ongelman aiheuttaja: -00 E53 x5 M62B44TU-moottorilla.
Eli viikonloppuna ilmeni tollasta. Esim kaupassa käynnin jälkeen saa sahata kohtalaisen kauan ja kun sitten lähtee niin käynnistyy vähän niinkuin hitaasti henkiin heräten. Vähän kuin joskus ennenmuinoin kuumaa kaasarikonetta startaten.
Ajossa toimii ihan normaalisti ja käy kaikilla pytyillä ja jopa liikahtaa ihan kohtuu pirteesti jos ja kun tollanen tonnikeiju voi liikahtaa...
Vikakoodeja ei ole, tosin lukijana toimi tollanen aneeminen bluetooth-lukija.
Vähän taustaa:
Autoon tehty jakopääremontti ~kuukausi sitten jonka jälkeen ajoitus säädetty kohilleen reilu viikko sitten. Myös silloin luettiin vikakoodit ja ne myös poistettiin; ajoituksesta herjas, samoin sähkösestä termarista tjsp. Auto myös leimattu eikä puskenut mainittavammin päästöjä. Myös bensansuodin (merkkiä BOSCH) vaihdettiin tuolloin. Toinen nokan asentoanturi on brandnew original-teile ja toinen ilmeisesti toimii koska ei herjannut niistä...
Keskikulutus-mittari näyttää 12,8l/100km tällä hetkellä jos tuo tieto on raadille oleellinen..
Mites kampiakselin asentotunnistin?
Bensansuodin ja etenkin sen paineensäädin?
Muita?
Vinkeistä kiitollisena...
Ongelman aiheuttaja: -00 E53 x5 M62B44TU-moottorilla.
Eli viikonloppuna ilmeni tollasta. Esim kaupassa käynnin jälkeen saa sahata kohtalaisen kauan ja kun sitten lähtee niin käynnistyy vähän niinkuin hitaasti henkiin heräten. Vähän kuin joskus ennenmuinoin kuumaa kaasarikonetta startaten.
Ajossa toimii ihan normaalisti ja käy kaikilla pytyillä ja jopa liikahtaa ihan kohtuu pirteesti jos ja kun tollanen tonnikeiju voi liikahtaa...

Vikakoodeja ei ole, tosin lukijana toimi tollanen aneeminen bluetooth-lukija.
Vähän taustaa:
Autoon tehty jakopääremontti ~kuukausi sitten jonka jälkeen ajoitus säädetty kohilleen reilu viikko sitten. Myös silloin luettiin vikakoodit ja ne myös poistettiin; ajoituksesta herjas, samoin sähkösestä termarista tjsp. Auto myös leimattu eikä puskenut mainittavammin päästöjä. Myös bensansuodin (merkkiä BOSCH) vaihdettiin tuolloin. Toinen nokan asentoanturi on brandnew original-teile ja toinen ilmeisesti toimii koska ei herjannut niistä...
Keskikulutus-mittari näyttää 12,8l/100km tällä hetkellä jos tuo tieto on raadille oleellinen..
Mites kampiakselin asentotunnistin?
Bensansuodin ja etenkin sen paineensäädin?
Muita?
Vinkeistä kiitollisena...
Comment