Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjanläppien poisto + automaatti = auton sammuminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by NCmotorsport View Post
    Miteköhän e53 diiseli x5set voisitten olla sammumatta risteyksiin kun ei sielä tehtaaltakaan ole mitään läppiä.
    No samaa kysyin kun kaverilla oli 525d LCI alla...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #17
      Kumma juttu, kun niitä läppiä on poistettu jo vuosikausia, ja nyt vasta kuulen ekan kerran tästä ongelmasta. Ei varmaan paljoa puutu kun sanon, että sadasta autosta ollaan läpät poistettu, niin nyt varmaan pitää sitten ruveta jännittämään, että koska ne rupeaa sammuilemaan.

      Tehostimet varmaan tippuu pois pelistä, kun moottori sammuu, mutta läpät ei siihen varmasti vaikuta mitenkään. Moottori käy vaikka ilman koko imusarjaa, ja silloinkin kaikki tehostimet toimii.


      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        No voi sun perkele, vai että oikein tyhjiö ahdetussa dieselissä..?? Tätä on jo ihan selvästi mietitty.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Jsj75
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 80
          • Hyvinkää

          #19
          case closed! Läpät saa lähteä!

          Kiitos ja kumarrus arvon raadille!

          Vielä kun kerkiäis poisto operaatioon. Viikon loput kun on niin lyhyitä ja viikolla ei viitsisi aloittaa jos tulee häsmäkkää ja homma vähän venähtää...

          kyllä mullekin selitys vähän korvaan särähti, sen takia täällä siitä kyselinkin.

          Imurajan tiivisteet kannattaa varmaan hommata ennen kun aloittaa poiston. Tarkoitan niitä kantikkaita ja pyöreitä, olisiko olleet oranssit väriltään.
          Täytyy etsiä joku tiivistemassa joka kuivuisi nopeasti että pääsisi ajamaan tallilta kotiin operaation jälkeen.

          Imusarjan ja egr-ventiilin putsaus on samalla edessä. Nafta lienee paras pesuaine?


          G21 320da M-sport -22
          e61 530da M-sport -05

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #20
            Originally posted by Jsj75 View Post
            Vielä kun kerkiäis poisto operaatioon. Viikon loput kun on niin lyhyitä ja viikolla ei viitsisi aloittaa jos tulee häsmäkkää ja homma vähän venähtää...
            Tuossahan sulle on ammattilainen edellisessä postauksessa, nimimerkki Rahu. Etäisyys tuskin este, kun asutte noin lähellä toisianne. Hyvästä työstä mielellään vähän maksaakin. Soitat Rahulle, sovit ajan ja homma hoituu nopeasti/ammattitaidolla.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by T3 View Post
              Tuossahan sulle on ammattilainen edellisessä postauksessa, nimimerkki Rahu. Etäisyys tuskin este, kun asutte noin lähellä toisianne. Hyvästä työstä mielellään vähän maksaakin. Soitat Rahulle, sovit ajan ja homma hoituu nopeasti/ammattitaidolla.
              Niinpä. Ja homma käy hetkessä kun kokemusta löytyy. Eikä tarvitse hommata välttämättä osia, vanhat tiivisteet kelpaa yleensä.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by T3 View Post
                Tuossahan sulle on ammattilainen edellisessä postauksessa, nimimerkki Rahu. Etäisyys tuskin este, kun asutte noin lähellä toisianne. Hyvästä työstä mielellään vähän maksaakin. Soitat Rahulle, sovit ajan ja homma hoituu nopeasti/ammattitaidolla.
                +1 suosittelen
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Kun katsoo jo Rahun tallia niin herättää luottamusta.
                  Siellähän voi syödä lattialta

                  Itse en Rahulla läppiä poistattanut (bensa koneessa ei tuollaisia murheita) mutta mittari tuli kuntoon juuri niin kuin pitikin.

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1367
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Rännäri mulle tuollaisia samanlaisia höpisi kerran...
                    Viittasin kinttaalla moisille, väitti että jollekulle sen asiakkaalta oli kuulemma
                    henki melkein tuon takia lähtenyt kun auto oli ajossa sammunut.
                    En edes jaksanut kysyä että millä perusteilla se johtui niistä läpistä...
                    rännäri ?

                    noh, onha tuo sammuminen mahdollista, ja vieläpä läpistä johtuen > nimittäin silloin kun irronnut läppä imeytyy imuventtiilin päälle.....
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

                      #25
                      Originally posted by repsa View Post
                      rännäri ?

                      noh, onha tuo sammuminen mahdollista, ja vieläpä läpistä johtuen > nimittäin silloin kun irronnut läppä imeytyy imuventtiilin päälle.....
                      Eipä sammu siltikään, käydä täristää vielä hienosti viidellä pytyllä
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Jsj75
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 80
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Hep!
                        Auto kävi huollossa ja samalla selvisi että läpät oli jo poistettu!
                        Rahun palveluksia ei siis tarvittu. Vielä...
                        G21 320da M-sport -22
                        e61 530da M-sport -05

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #27
                          Tänään oli vertaansa vailla oleva läppien poisto -02 e46:sta, 2 läppäakselia poikki eli ei tarvinut kuin kärkipihdeillä pelastaa imukanavasta kuljeksimasta.

                          Eli ei niitä kannata poistaa jos pelkää auton sammuvan jostain alipaineesta..:think

                          Näitä jos ei olisi ehtinyt pelastaa niin se ois varmaan sammunu jo ihan aiheestakin.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            #28
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Tänään oli vertaansa vailla oleva läppien poisto -02 e46:sta, 2 läppäakselia poikki eli ei tarvinut kuin kärkipihdeillä pelastaa imukanavasta kuljeksimasta.

                            Eli ei niitä kannata poistaa jos pelkää auton sammuvan jostain alipaineesta..:think

                            Näitä jos ei olisi ehtinyt pelastaa niin se ois varmaan sammunu jo ihan aiheestakin.
                            Kaverin -02 E39:stä oli KOLME akselia poikki, kaikki läpät oli kiilautuneena imusarjassa... 230tkm ajettu SUOMIauto ;-)
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Jsj75
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 80
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Kaverin -02 E39:stä oli KOLME akselia poikki, kaikki läpät oli kiilautuneena imusarjassa... 230tkm ajettu SUOMIauto ;-)
                              Olisko ollut syytä pistää lotto vetämään, on meinaan ollut sen verran tuuria mukana.
                              G21 320da M-sport -22
                              e61 530da M-sport -05

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #30
                                Eipä toi kovin harvinaista ole. E39 ja 46:ssa todella yleistä, että läpät saa noukkia ennemmin imukanavasta ku imusarjasta.

                                e60lci en ole nähnyt yhtään rikkinäistä, ja on ihan vitusti meinaan kiinni.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎