Announcement

Collapse
No announcement yet.

m54b22/m54b30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toni884
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 12
    • pori

m54b22/m54b30

onko mootorien apulaitteissa eroja?
    minä olin siinä käsityksessä että ei olisi eroja, mutta bmw huollon äijä väitti että olisi eroja mutta ei tiennyt sanoa että mitä.

niin olisiko täällä järkeä varmistamaan asia?
  • Hanelainen
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 67

Originally posted by toni884 View Post
    onko mootorien apulaitteissa eroja?
    minä olin siinä käsityksessä että ei olisi eroja, mutta bmw huollon äijä väitti että olisi eroja mutta ei tiennyt sanoa että mitä.

niin olisiko täällä järkeä varmistamaan asia?
    Äkkiä sulle Realoemilla vertailin niin..

Ainakin laturi, ohjaustehostin ja Ilamastoinnin kompura on samat..

E46 330Ci Topasblau metallic
    "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

Comment

• petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

Ootko kattilaa vaihtamassa ?
      Moottorinohjainlaite näyttää ainakin olevan sama, pa-suuttimet eri. Eiköpähän tuo mene aika suoraviivasesti.
      nimim. : "itsekin kidun B22:n kanssa"
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• toni884
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 12
        • pori

kyllä siltä näyttää kun tuo vanhakone naputtaa niin vitusti nostajat:think?? nyt taas uudet myrkyt motis jos hiljenis, jos ei niin pata vaihtuu eikä lisäpotkusta aikaan haittaa ole

Comment

• Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

Ainakin MAF, imusarja ja moottorinohjauksen ohjelma ovat erilaiset. Samoin jarrut ovat isommat. Jos moottorin aikoo muutoskatsastaa niin huomattavasti vähemmällä pääsee kun vaihtaa samanlaisen kun entinen tai m54b25.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

Comment

• petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

Originally posted by Tuoppo View Post
            Ainakin MAF, imusarja ja moottorinohjauksen ohjelma ovat erilaiset. Samoin jarrut ovat isommat. Jos moottorin aikoo muutoskatsastaa niin huomattavasti vähemmällä pääsee kun vaihtaa samanlaisen kun entinen tai m54b25.
            Toki niitä ilmamäärämittareita saa ostaa ja toi erilainen ohjelmakin ratkennee moottorin ohjainlaitteen päivityksellä, itse purkki kun on ilmeisesti fyysisesti sama, ainakin sama varaosanumero (BMWssä ei muutu purkin varaosanumero kun ohjelmistoversio muuttuu ? )

Yllättäen toi B30 on käytettynä kaikkein hintavin vaihtoehto M54:sta..
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

Originally posted by petrolhead View Post
              Toki niitä ilmamäärämittareita saa ostaa ja toi erilainen ohjelmakin ratkennee moottorin ohjainlaitteen päivityksellä, itse purkki kun on ilmeisesti fyysisesti sama, ainakin sama varaosanumero (BMWssä ei muutu purkin varaosanumero kun ohjelmistoversio muuttuu ? )

Yllättäen toi B30 on käytettynä kaikkein hintavin vaihtoehto M54:sta..
              Toki rahalla saa eikä muutenkaan ole edes työmäärällisesti mahdoton projekti, jos harrastaa haluaa. Kaikki osathan menee käytännössä plug and play periatteella, kun ne jostain vaan saa haalittua. Kokonainen kolariautohan olisi ihanteellinen, koska siitä saisi käytännössä kaiken kerralla.
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎