Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihtoehtoja lukkoperän asentamiseen 323ti - apuja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rodmunch
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 24
    • Turku

    Vaihtoehtoja lukkoperän asentamiseen 323ti - apuja kaivataan

    Ensimmäisenä asiana tuli hankittua "uuteen compactiin" lukkoperä, joka osoittautuikin mallityypiltään 168:ksi, eli pikkuperäksi.

    Ostettu perä on ERITTÄIN hyväkuntoinen ja siinä olisi juuri mukava 3,45 välitys jota kaipailinkin 3,07 tilalle.

    Myyjä sanoi (periin erikoistunut myymälä) että 168 perä (Z3:sta) pitäisi sopia tuon 188 tilalle jos vaihtaa nuo vetoakselien laipat. Tämä on yksi vaihtoehto mikäli tuo onnistuu, eli tähän kaivataan "expert opinion". Tässä tulee sitten kuitenkin miettineeksi tuota perän kestävyyttä, eli jos siellä on tehtaalla asennettu 188 niin meneekö tuo 168 ensimmäisen ratapäivän jälkeen murusiksi?

    Toinen vaihtoehto olisi ottaa 168 lukkoyksikkö ja asentaa se alkuperäisen 188 sisään. Kysymys tähän kuuluu sopiiko se / sopiiko sen jälkeen vetoakselien laipat paikoilleen?

    Lisäksi luin tuosta 3,45 välityksestä että se on yleensä "LTC" eli low tooth contact (vai koskeeko vain 188 perää). Ymmärrsin piirustuksista mitä se tarkoittaa, mutta vaikuttaako se jotekin positiivisesti tai negatiivisesti tuohon perän kestävyyteen? Ilmeisesti vastusta pitäisi olla vähemmän tuollaisessa mallissa kuin "normaalissa".

    Lyhyesti:

    188 vetolaipat 168 perään - onnistuuko / kannattaako?
    168 lukkoyksikkö 188 perään - onnistuuko / kannattaako?
    perän myynti (löytyy tuolta myydään osastolta) ja sopivan hankinta - onnistuu / kannattaako?
    323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Käsittääkseni 168 osat ja 188 kuoret ei mene yksiin eikä toisinpäin.
    188 kuoriin on olemassa jos jonkunnnäköistä hammasparia. EBay.de. Sieltä hankin omani. Hommaat sellaset , 188 kuoret ja heität Särkikoskelle lukotettavaksi. About tonnin reissu.

    188:iin on saatavana 3,46 (tai 3,45 mut anyway...).
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • rodmunch
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 24
      • Turku

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Käsittääkseni 168 osat ja 188 kuoret ei mene yksiin eikä toisinpäin.
      188 kuoriin on olemassa jos jonkunnnäköistä hammasparia. EBay.de. Sieltä hankin omani. Hommaat sellaset , 188 kuoret ja heität Särkikoskelle lukotettavaksi. About tonnin reissu.

      188:iin on saatavana 3,46 (tai 3,45 mut anyway...).
      Kuoria ei tässä oltu nyt vaihtamassa keskenään mitenkään, eli lähinnä kysymys on noista vetarien laipoista tai lukkoyksikön pulttaamisesta nykyisen avoimen tilalle. Eli onko vetarien tumppien rihloitus ja halkaisija 168 ja 188 perissä sama eli meneekö ne ristiin? Ja mikäli on niin onko tuo lukkoyksikkö vaihdettavissa ristiin hammaskehään vai muuttuuko siinä samalla jokin muukin kuin hammaskehän halkaisija?
      323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        #4
        Originally posted by rodmunch View Post
        Kuoria ei tässä oltu nyt vaihtamassa keskenään mitenkään, eli lähinnä kysymys on noista vetarien laipoista tai lukkoyksikön pulttaamisesta nykyisen avoimen tilalle. Eli onko vetarien tumppien rihloitus ja halkaisija 168 ja 188 perissä sama eli meneekö ne ristiin? Ja mikäli on niin onko tuo lukkoyksikkö vaihdettavissa ristiin hammaskehään vai muuttuuko siinä samalla jokin muukin kuin hammaskehän halkaisija?
        Lukkoyksiköt ja perät täysin eri kaliiberia.

        Comment

        • rodmunch
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 24
          • Turku

          #5
          Originally posted by *makke* View Post
          Lukkoyksiköt ja perät täysin eri kaliiberia.
          OK - vaihtoon siis menee...
          323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Ja se pikkuperä ei kestä mitään.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Hanelainen
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 67

              #7
              Jos Quaifelta saa sulle sopivan lukkoyksikön niin osta sellanen ja laita vanhoihin kuoriin. Itellä 330ci sillain ja toimiin ihan uskomattoman makeesti! Tosin laitoin lyhemmän välityksen kanssa ostamalla 3.07 perän, kun mun orkkis oli pidempi..

              signaturen showroom topicissa juttua asennuksesta...
              E46 330Ci Topasblau metallic
              "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎