Ensimmäisenä asiana tuli hankittua "uuteen compactiin" lukkoperä, joka osoittautuikin mallityypiltään 168:ksi, eli pikkuperäksi.
Ostettu perä on ERITTÄIN hyväkuntoinen ja siinä olisi juuri mukava 3,45 välitys jota kaipailinkin 3,07 tilalle.
Myyjä sanoi (periin erikoistunut myymälä) että 168 perä (Z3:sta) pitäisi sopia tuon 188 tilalle jos vaihtaa nuo vetoakselien laipat. Tämä on yksi vaihtoehto mikäli tuo onnistuu, eli tähän kaivataan "expert opinion". Tässä tulee sitten kuitenkin miettineeksi tuota perän kestävyyttä, eli jos siellä on tehtaalla asennettu 188 niin meneekö tuo 168 ensimmäisen ratapäivän jälkeen murusiksi?
Toinen vaihtoehto olisi ottaa 168 lukkoyksikkö ja asentaa se alkuperäisen 188 sisään. Kysymys tähän kuuluu sopiiko se / sopiiko sen jälkeen vetoakselien laipat paikoilleen?
Lisäksi luin tuosta 3,45 välityksestä että se on yleensä "LTC" eli low tooth contact (vai koskeeko vain 188 perää). Ymmärrsin piirustuksista mitä se tarkoittaa, mutta vaikuttaako se jotekin positiivisesti tai negatiivisesti tuohon perän kestävyyteen? Ilmeisesti vastusta pitäisi olla vähemmän tuollaisessa mallissa kuin "normaalissa".
Lyhyesti:
188 vetolaipat 168 perään - onnistuuko / kannattaako?
168 lukkoyksikkö 188 perään - onnistuuko / kannattaako?
perän myynti (löytyy tuolta myydään osastolta) ja sopivan hankinta - onnistuu / kannattaako?
Ostettu perä on ERITTÄIN hyväkuntoinen ja siinä olisi juuri mukava 3,45 välitys jota kaipailinkin 3,07 tilalle.
Myyjä sanoi (periin erikoistunut myymälä) että 168 perä (Z3:sta) pitäisi sopia tuon 188 tilalle jos vaihtaa nuo vetoakselien laipat. Tämä on yksi vaihtoehto mikäli tuo onnistuu, eli tähän kaivataan "expert opinion". Tässä tulee sitten kuitenkin miettineeksi tuota perän kestävyyttä, eli jos siellä on tehtaalla asennettu 188 niin meneekö tuo 168 ensimmäisen ratapäivän jälkeen murusiksi?
Toinen vaihtoehto olisi ottaa 168 lukkoyksikkö ja asentaa se alkuperäisen 188 sisään. Kysymys tähän kuuluu sopiiko se / sopiiko sen jälkeen vetoakselien laipat paikoilleen?
Lisäksi luin tuosta 3,45 välityksestä että se on yleensä "LTC" eli low tooth contact (vai koskeeko vain 188 perää). Ymmärrsin piirustuksista mitä se tarkoittaa, mutta vaikuttaako se jotekin positiivisesti tai negatiivisesti tuohon perän kestävyyteen? Ilmeisesti vastusta pitäisi olla vähemmän tuollaisessa mallissa kuin "normaalissa".
Lyhyesti:
188 vetolaipat 168 perään - onnistuuko / kannattaako?
168 lukkoyksikkö 188 perään - onnistuuko / kannattaako?
perän myynti (löytyy tuolta myydään osastolta) ja sopivan hankinta - onnistuu / kannattaako?
Comment