Imusarjan läpät N-sarjan diesel
Collapse
X
-
Se kakku päältä kaunis, seula selvä
. Kreikkakin matkailumaana hieno, Italiasta puhumattakaan 
Muttei vallan OT. Päästöt jää ton moottorin elinkaaressa verrattain pieniksi
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
Eihän se ihminen koskaan opi.
Comment
-
Mitään ongelmaa ei BMW:n mielestä koskaan ole edes ollut...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Eipä tarvitse miettiä, mitä korjaamolla tehdään taas seuraavat 5-10 vuotta. Olisiko jotain muita hienoja varusteita, mitä enintään 5 vuotta vanhana poistetaan toiminnasta, koska aikapommissa rupeaa olemaan viimeiset minuutit käsillä?
Jannmann voisi kohta ruveta väsäilemaan panodraama-luukkujen tilalle jotain korvauspaloja hiilarista. Ei niitä yli 5 vuotta vanhoista autoista kukaan rupea korjauttamaan, kun osia ei kerran saa, ja uusi luukku maksaa Saksassakin 1700 euroa. Hiilariluukku olis sitä tuninkia.
Aktiivinen vakkari ja yönäkökamera on myös kivoja varusteita niin kauan, kun linssiin tai kameraan osuu kivi tai vaikka nasta. Linssi 2000 euroa, kamera 3000 euroa. No ne eivät hajotessaan sentään vie mukanaan mitään muuta, niin kuin nuo läpät.
Comment
-
Voi jumalauta.
Kiitoksia Clavu ja Bullet. Tieto lisää tuskaa ;(Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Ja tuohan ei ole sitten ainoa ongelma tuossa koneessa..
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Hupsista saatana, ja ite kun oli imari pöydällä niin totesin että rakenne sellainen ettei läppä pääse irti. Ei kyllä tullu mieleen että akseli vois katketa tai läppä haljeta. Kun kuitenkin tuli imari pestyä niin en taida heti alkaa ripuloimaan tuon vuoksi, pitää seurata tilannetta.Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...
Nyt:
-E61 530dA M-sport 2006
-Mustang fastback 1965
Ex.
-e39 530dA M-sport 2002
-e91 320dA M-sport 2008
Comment
-
Onko muuten tuosta jakopääongelmasta mitään kättä pidempää? BMW:llä ei ilmeisesti ole asiasta minkäänlaista bulletinia (PUMA case).Originally posted by Rahu View PostJa tuohan ei ole sitten ainoa ongelma tuossa koneessa..
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Laittakaan nyt samaan topikkiin tietoa jakopäänongelmastakin. Mikä siinä hajoaa?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Aika useassa jakopäätä on jo korjattu takuuseenkin lähinnä melun vuoksi eli vaihdettu kiristimiä ja ohjureita sekä toki itse ketjut ym samalla kun homma on kuitenkin niin iso - kone pitää ottaa pois. Mahdollista on myös ketjun hyppääminen tai jopa katkeaminen ikävin seurauksin. Niin, ja parastahan tässä onkin että huollon vaikeuttamiseksi moottoria suunnitelleet idiootit... korjaan, insinöörit, ovat laittaneet jakopään vielä väärään päähän konetta näissä n sarjan dieseleissä. Kertakaikkiaan suosittelen välttämään koko konetta ja toki kaikkia neloskoneita muutenkin, mutta näitä varmaan saa jatkossa halvalla sopivasti levinneinä. Myös N sarjalaisissa kuutosdieseleissä on sama jakopää kuin nelosissa eli käytännössä kuutosissa vuodesta 2008 eteenpäin, ei kuitenkaan E6x sarjassa, nämä ovat F7,10,11 käyttäjillä edessä. Tietysti, jos jakopää kestäisi niinkuin se kesti vanhemmissa M sarjan koneissa ei sen sijainnillakaan moottorin vaihdelaatikonpuoleisessa päässä olisi mitään merkitystä koska siihen ei tälöin käytännössä koskaan tarvisisi kajota. Valitattavasti jotakin muutakin on mennyt suunnitelmissa pieleen ja kesto ei ole samaa luokkaa.Originally posted by Laku View PostLaittakaan nyt samaan topikkiin tietoa jakopäänongelmastakin. Mikä siinä hajoaa?Last edited by WSE1; 05-11-2011, 23:46.
Comment
-
Imusarjan läpät x3 n47
Herättelen vanhaa keskustelua...Tarinaa kyllä löytyy ihan sopivasti, mutta jotenkin en nyt löydä sitä oikeaa. Itsellä on X3 (WJ48525) realoem.
Siinähän näyttää läppäakseli menevän imusarjan läpi eli läppiä liikutellaan hieman eri systeemillä kuin jossain muissa malleissa. Nyt on sisäinen ääni kehottanut poistamaan läpät. Eli ilmeisesti niin että läpät irroitellaan akselista ja akseli vetäistään pois imusarjasta, ainakin tuntuisi tuo oikealta...mitene sitten tämä akselin läpimeno reikien tiivistäminen, vai käsitinkö väärin.
-Hanski
Comment

Comment