Announcement

Collapse
No announcement yet.

24v M30B34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magilainen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1023
    • Iisalmi

    24v M30B34

    Elikkäs kerätään oheiseen pakettiin liittyvää tietoa.

    Foorumilta ei tarkempaa tietoa aiheesta löytynyt kuin arvailu juttuja :think

    Jos olet tehnyt kyseisen kombinaation m30 alakerta+S38 kansi, niin inffo tänne.
    Kaikki tieto on tarpeen.

    Lähtökohtana itsellä olis pari kipaletta m30b34 moottoreita,yksi paikallaan.
    toinen olisi valmiina osina ja juttuja lueskellessa tuo 24v m30 tekniikka kiehtoisi ajatuksena mutta tarkempi tieto puuttuu, mitä pitää muuttaa ja miten?


    Moottoreissa hitusen eroa porauksessa,onko vaikutusta niinkään? (94.5mm s38b36 ja oliko 92mm tuossa m30b34 ja b35 93,4mm)
    Joku mainitsi joskus "yli" menevän öljylinjan?

    Ranskan ja Saksan pojat näitä väsänneet mutta heikkoa on niiden projektin tarkempi selostus :think

    Tämmösen kuvan tekasin vertailu malliksi molemmista moottoreista.


    Nämä vielä vertailun vuoksi...

    M30


    S38

    Päällepäin noissa ei kauhiaa eroa ole,mutta viisaat kertokoot mitä pitää tehdä ettei tarvii kokeilla ja paskoa mahd. kantta jne

    Tähän vielä lisään että ehdotuksia "mikset kasaa kokonaista m5 moottoria" en toivo..moottori e30 koriseen menossa ja omavalmiste kone tavoitteena ja sitä kautta ahdettu paketti kilpien väliin tarkoitus
    Bmw e91 330xd -06 msport
    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


    Freude am Fahren
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    Originally posted by magilainen View Post
    Tähän vielä lisään että ehdotuksia "mikset kasaa kokonaista m5 moottoria" en toivo..moottori e30 koriseen menossa ja omavalmiste kone tavoitteena ja sitä kautta ahdettu paketti kilpien väliin tarkoitus
    miksi sitä kokonaista s38 moottoria ei voi leimata omavalmisteena?
    ruotsin pojat on noita tehny, ppf sivustolta löytyy varmasti projekteja, sivuja enemmän seuranneena micke osaa varmaan heittää joitain linkkejä
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Männät ei sovi kun ei oo venttiileille tilaa joten ne tarvii S38:sta kankineen ja lohko on yhtä öljynpaluuta vaille aikalailla sama. Ei noissa koneissa ole oikein mitään eroa, niin ei ole mitään erikoista ristisiitos -ongelmaakaan. Eikä kyllä hirveästi järkeä tehdäkkään, menee lohkon koneistuksiin ihan turhaan rahaa ja saa kaiken pikkunippelin ostaa erikseen jos on vaan irtokansi ja m30 lähtökohtana. Lopputuloksena on kuitenkin S38 mutta hankalamman kautta.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Ensiksi: Toivottavasti rakennat , toivottavasti saat leiman.

        Nousee tosta kombinaatiosta mieleen että tehon katsotaan ensisijaisesti muuttuvan iskutilavuuksien suhteessa ku laitetaan toinen kansi.
        Eli sen tulkinnan mukaan esim 2788cc M30 moottorissa olisi 248 heppaa S38B36 hatulla, menee E30 mallisarjan tehorajan yli jo. Sitten lyöt ahtimen kylkeen ja herrat toteaa että dynolappu ei ole uskottava kun teho ei o lisääntyny ku 3 heppaa tms.

        Ylläolevaan joku varmasti tarttuu , ihan vapaasti. Oletan vaan että tollasia vastauksia on viranomaisilta/katsurilta luvassa , menee ne pykälät nyt miten menee......
        Last edited by petrolhead; 07-11-2011, 23:06.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Coltti
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 333
          • https://t.me/pump_upp

          #5
          Pieni välikysymys.

          Voikohan tuota millin isommalla porauksella olevaa s38b36 kansipahvia käyttää 1mm ylikokoon poratussa alpinan korkeapuristeisessa m30 moottorissa? Vakiopahvilla ei taida mahtua pyörimään, kun ottaa männät kiinni liekkirenkaiden reunoihin.

          Ainakaan kuvan perusteella erot ei ole kovin suuria, vähän vaan öljyn paluupuolella.

          635Csi:ssä olisi ainakin Elringin kuvaston perusteella 94.5mm porauksella olevaa m30 pahvia, mutta niitä ei tunnu juuri mistään löytyvän.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • PPmotor
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 725
            • E-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Ensiksi: Toivottavasti rakennat , toivottavasti saat leiman.

            Nousee tosta kombinaatiosta mieleen että tehon katsotaan ensisijaisesti muuttuvan iskutilavuuksien suhteessa ku laitetaan toinen kansi.
            Eli sen tulkinnan mukaan esim 2788cc M30 moottorissa olisi 248 heppaa S38B36 hatulla, menee E30 mallisarjan tehorajan yli jo. Sitten lyöt ahtimen kylkeen ja herrat toteaa että dynolappu ei ole uskottava kun teho ei o lisääntyny ku 3 heppaa tms.

            Ylläolevaan joku varmasti tarttuu , ihan vapaasti. Oletan vaan että tollasia vastauksia on viranomaisilta/katsurilta luvassa , menee ne pykälät nyt miten menee......
            Onko varma tieto, että käyttävät tuollaista laskentatapaa? Minä muistelisin moniventtiilikannen vaihdoissa olevan joku kiinteä prosenttiluku millä laskevat tehonlisäyksiä. Voin toki muistaa ihan väärinkin..
            Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
            Ex: 325i Turbo Drift, jne..
            Power2Drift Team

            Comment

            • Heiska
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 2024
              • Mikkeli

              #7
              mielenkiintoinen idea. jos tohon projektiin ryhdyt, ni varmasti seurantaan menee ja onnea toivotan

              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Coltti View Post
                Pieni välikysymys.

                Voikohan tuota millin isommalla porauksella olevaa s38b36 kansipahvia käyttää 1mm ylikokoon poratussa alpinan korkeapuristeisessa m30 moottorissa? Vakiopahvilla ei taida mahtua pyörimään, kun ottaa männät kiinni liekkirenkaiden reunoihin.

                Ainakaan kuvan perusteella erot ei ole kovin suuria, vähän vaan öljyn paluupuolella.

                635Csi:ssä olisi ainakin Elringin kuvaston perusteella 94.5mm porauksella olevaa m30 pahvia, mutta niitä ei tunnu juuri mistään löytyvän.
                Mistä olet etsinyt tuota B35 pahvia? Kyllä noita pitäis löytyä, nettikauppoja on ebayta lukuunottamatta tod näk turha selata mutta jos katalogista löytyy ja elringillä palaa vihreä valo niin kaha auttaa. Muutenhan ei kannata käyttää isommalle poraukselle olevaa pahvia ellei ihan pakko ole. Eroja noissa S38 pahveissa tuskin on edes materiaaleissa, mulla on ollut molempia kuvan designeja olevaa m30-pahviakin. Vähän valmistajasta riippuu.

                Tietty sitten tuo S38-kansihomma tulee kyseeseen jos alkaa tekemään pienempää 24v-mottia. Siinä on budjettihommat vaan kaukana ellei tee "paperilla pienempää". Toisaalta M52 sopivilla nokilla on kaikin tavoin parempi kuin S38B28, ellei jotain 1000hp turbopeliä tavoittele.

                Eikös ainakin alkupään S38:t ollut ihan samalla valulla kuin M30B34, jopa 3.5 teksti kyljessä? :think Muistelenkohan ihan omiani.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • bigblock
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 160
                  • iisalmi

                  #9
                  Originally posted by magilainen View Post
                  Elikkäs kerätään oheiseen pakettiin liittyvää tietoa.

                  Foorumilta ei tarkempaa tietoa aiheesta löytynyt kuin arvailu juttuja :think

                  Jos olet tehnyt kyseisen kombinaation m30 alakerta+S38 kansi, niin inffo tänne.
                  Kaikki tieto on tarpeen.

                  Lähtökohtana itsellä olis pari kipaletta m30b34 moottoreita,yksi paikallaan.
                  toinen olisi valmiina osina ja juttuja lueskellessa tuo 24v m30 tekniikka kiehtoisi ajatuksena mutta tarkempi tieto puuttuu, mitä pitää muuttaa ja miten?


                  Moottoreissa hitusen eroa porauksessa,onko vaikutusta niinkään? (94.5mm s38b36 ja oliko 92mm tuossa m30b34 ja b35 93,4mm)
                  Joku mainitsi joskus "yli" menevän öljylinjan?

                  Ranskan ja Saksan pojat näitä väsänneet mutta heikkoa on niiden projektin tarkempi selostus :think

                  Tämmösen kuvan tekasin vertailu malliksi molemmista moottoreista.


                  Nämä vielä vertailun vuoksi...

                  M30


                  S38

                  Päällepäin noissa ei kauhiaa eroa ole,mutta viisaat kertokoot mitä pitää tehdä ettei tarvii kokeilla ja paskoa mahd. kantta jne

                  Tähän vielä lisään että ehdotuksia "mikset kasaa kokonaista m5 moottoria" en toivo..moottori e30 koriseen menossa ja omavalmiste kone tavoitteena ja sitä kautta ahdettu paketti kilpien väliin tarkoitus
                  Itseä myös mietityttänyt välillä tommonen omavalmiste m30 24v juurikin koska s38 on lähes mahdottomuus saada kilpiin kevyemmässä korissa.

                  Comment

                  • micke_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1154
                    • Lojo

                    #10
                    Lohkon takareunaan oikealle puolelle öljynpaluu ja s38 jakopään osat, ei se sen enempää oikeastaan vaadi. Toki männät jne.
                    E24 ///M635CSI
                    E61 520d LCI
                    Ex: E30 1006hv/1161nm
                    ig: m1ckee_

                    Comment

                    • magilainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1023
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by micke_ View Post
                      Lohkon takareunaan oikealle puolelle öljynpaluu ja s38 jakopään osat, ei se sen enempää oikeastaan vaadi. Toki männät jne.
                      Millaista öljynpaluuta tarkoitat?
                      Tämä tarkenti asiaa kyllä kummasti..

                      Mutta mutta kerran lohkojen "erot" on noinkin pienet onko asiassa OIKEASTI jotain hyötyä/kannatusta?
                      Ei siinä mukava näitä tämmösiä olisi rakentaa mutta ei kukaan rakenna hiekkakakkuakaan sateella :think

                      Tärkein olisi kyllä se että e30 saisi moottorin kilvillä. Tuo S38B36 on kuutioiltaan turhan iso siihen tarkoitukseen Vai millä kikalla ne muutamat on saatu paperille?
                      Bmw e91 330xd -06 msport
                      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by magilainen View Post
                        Millaista öljynpaluuta tarkoitat?
                        Tämä tarkenti asiaa kyllä kummasti..

                        Mutta mutta kerran lohkojen "erot" on noinkin pienet onko asiassa OIKEASTI jotain hyötyä/kannatusta?
                        Ei siinä mukava näitä tämmösiä olisi rakentaa mutta ei kukaan rakenna hiekkakakkuakaan sateella :think

                        Tärkein olisi kyllä se että e30 saisi moottorin kilvillä. Tuo S38B36 on kuutioiltaan turhan iso siihen tarkoitukseen Vai millä kikalla ne muutamat on saatu paperille?
                        ei ole mitään hyötyä kun 12v m30 moottorissakin on jo liikaa tehoa
                        ja eikö se myöhemmin valmistettu b34 kattilakin ole liian iso

                        miksi tälläisissä asioissa yritetään mennä pykälien mukaan kun sieltä ollaan kuitenkin ottamassa yli 204hv ulos

                        miten muutenkaan se konttorilla katsotaan mitä siellä kuoren sisällä todellisuudessa on
                        leimaat omavalmisteena, siihen s38:iin on siis "vaihdettu lyhyempi iskuinen kampi"-> vähemmän kuutioita= leimapaperiin
                        vai meinaatko että ne konttorilla pistää sut irroittamaan öljypohjan tarkistaakseen iskunpituuden
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Jigsaw
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 420
                          • Haapajärvi

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post

                          Eikös ainakin alkupään S38:t ollut ihan samalla valulla kuin M30B34, jopa 3.5 teksti kyljessä? :think Muistelenkohan ihan omiani.
                          Juurikin näin. Itsellä b36 4/89 ja kyljestä löytyy 3.5 merkintä.
                          E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                          Comment

                          • .:Dam:.
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 178

                            #14
                            Originally posted by Tonton View Post
                            ei ole mitään hyötyä kun 12v m30 moottorissakin on jo liikaa tehoa
                            Paitsi ne vanhemmat kaasarilla varustetut ja jotkut pienet ruiskukoneet, E3/9/12/23/24/28. Olettaen että lohkot on ees sinnepäin samanlaisia

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #15
                              Originally posted by .:Dam:. View Post
                              Paitsi ne vanhemmat kaasarilla varustetut ja jotkut pienet ruiskukoneet, E3/9/12/23/24/28. Olettaen että lohkot on ees sinnepäin samanlaisia
                              niimpä niin
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎