Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katalysaattori hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarpz
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 37
    • Helsinki

    Katalysaattori hukassa

    Elikkäs nyt olis aika alkaa kattoo putkistoo uuteen uskoon ku vanha tuli jo kesänaikana kerran alas ^^

    Ja ongelmana on se että olis pakosarja jossa lähdöt 2x76mm elikkä 3" ja putkisto jossa lähtö 2x 76mm elikkä 3" ja sitten tullaan varsinaiseen ongelma tilanteeseen pitäsi löytää joku ratkaisu siihen ku ei meinaa löytää mistään katalysaattoria missä 2x 76mm sisään ja ulostuloa kyllähän noita 2.5" löytyy mutta tarvitsen 3" joten jos jollain on tietoa mistä saan tälläisen kyseisen katin niin olisin erittäin kiitollinen ja tietenkin sen pitää olla jalometalli katalysaattori ei hakusessa keramista kiitos!
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16467
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Jarpz View Post
      Elikkäs nyt olis aika alkaa kattoo putkistoo uuteen uskoon ku vanha tuli jo kesänaikana kerran alas ^^

      Ja ongelmana on se että olis pakosarja jossa lähdöt 2x76mm elikkä 3" ja putkisto jossa lähtö 2x 76mm elikkä 3" ja sitten tullaan varsinaiseen ongelma tilanteeseen pitäsi löytää joku ratkaisu siihen ku ei meinaa löytää mistään katalysaattoria missä 2x 76mm sisään ja ulostuloa kyllähän noita 2.5" löytyy mutta tarvitsen 3" joten jos jollain on tietoa mistä saan tälläisen kyseisen katin niin olisin erittäin kiitollinen ja tietenkin sen pitää olla jalometalli katalysaattori ei hakusessa keramista kiitos!
      Mikä kone kun tarvii 2 x 3" putkiston ?

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 528
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Katille ruokaa

        Tere !

        Mites olisi tämä:

        Biltemasta vaikka katti No: 79805

        Haaroitusputkella liitännät.

        Jos virtauksen riittävyys epäilyttää, ainahan voi laittaa kaksi kattia rinnan :think

        Pari kolmetuumasta on kyllä aika huima.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • Jarpz
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 37
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Hammu View Post
          kysytty ei löydy kuin 1 ulostulolla

          Originally posted by jr66 View Post
          Mikä kone kun tarvii 2 x 3" putkiston ?
          siis vakituubahan taitaa olla 2 tai 2.5" ja 3.5L kone ja kun pakosaraja ja putkisto on 3" niin ei viitis siihen laittaa pienempiä ahistamaan välii..

          Originally posted by jaskap View Post
          Tere !

          Mites olisi tämä:

          Biltemasta vaikka katti No: 79805

          Haaroitusputkella liitännät.

          Jos virtauksen riittävyys epäilyttää, ainahan voi laittaa kaksi kattia rinnan :think

          Pari kolmetuumasta on kyllä aika huima.
          no toi voi olla mut en uskalla 1 laittaa koska ahistaa koska tilavuus pienempi kun vakio katissa epäilen että se alkaisi ahistamaan siellä mut kai sitä vois molempiin putkii tuupata omat tommoset mut vähä mietityttää et mites tommoset "halpis" katit pelittää

          ja autohan on e34 535 et putkee saa huoleti laittaa kokoo ei ole tulos kumminkaa mihinkään alle 2 litraseen autoon

          tai sit vain hommaan 1 katin mikä autoon kiinni vain katsastukseen ja muuten irti käy se niinkin
          Last edited by Jarpz; 14-11-2011, 14:49.

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #6
            kylkait senjostakin pitää kuristaakin vaparivehkeessä... 2x3" kuulostaa aika muhkeelta putkelta vaikka litroja onkin... Muistelen et 5l m5 koneessakaan ei ole 3" lähöt.....
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Jarpz
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 37
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              kylkait senjostakin pitää kuristaakin vaparivehkeessä... 2x3" kuulostaa aika muhkeelta putkelta vaikka litroja onkin... Muistelen et 5l m5 koneessakaan ei ole 3" lähöt.....
              En tiedä siitä ovatko liian "muhkeat" mut tuollaiset "sporttiputket" supersprintiltä löytyin ja ihan tarkoitettu e34 535.

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Jokainenhan laittaa autoonsa mitä tykkää, mutta tuossa nyt yhden putkentekijän näkemys sopivasta putkikoosta:

                Originally posted by Martelius Exhaust Oy
                Moottorin tuottama pakokaasumäärä ja teho ovat suoraan verrannollisia keskenään. Näin ollen pakoputkiston putken halkaisija voidaan valita moottoritehon perusteella. Ohessa viitteellinen taulukko bensiinikäyttöisille moottoreille. Annettu haarukka on suhteellisen leveä. Tehohaarukan keskialue vastaa litrateholtaan noin 80-hevosvoimaista vapaastihengittävää moottoria. Korkeaviritteisemmälle valitse suurempi putkikoko. Ahdetulle moottorille tulee valita taulukon puitteissa suurin mahdollinen halkaisija, samoin dieselille. Optimiarvosta pienempään putkeen mentäessä alkaa maksimitehossa ilmentyä lievää hävikkiä. Osakuormituksella putken toiminta saattaa silti parantua, jolloin myös polttoaineen kulutus liikennekäytössä laskee. Pienempi putki on lisäksi helpompi saada tehokkaasti vaimennetuksi. Auton käyttötarkoitus on siksi otettava huomioon putkea suunniteltaessa.


                Moottoriteho/hevosvoimaa............Putkikoko

                100-170......................................2"
                140-215......................................2-1/4"
                160-270......................................2-1/2"
                220-380......................................3"
                310-520......................................3-1/2"
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Jarpz
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 37
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Jokainenhan laittaa autoonsa mitä tykkää, mutta tuossa nyt yhden putkentekijän näkemys sopivasta putkikoosta:
                  mutta tuon taulukon mukaanhan jo vakiot olisivat liian isot ?

                  jos siellä virtaa 2x 2" sehän tekee jo 4" kokonaisuudessaan vai olenko kuinka väärässä ? ^^

                  nooh pitää ottaa homma takas ja alkaa miettimään uudestaan mitä tekis jos joku fiksu siihen keksis jotain mukavaa mutta uus putki saatava ei mene konttoril läpi vanhal
                  Last edited by Jarpz; 14-11-2011, 15:19.

                  Comment

                  • Nipsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 202
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Jarpz View Post
                    mutta tuon taulukon mukaanhan jo vakiot olisivat liian isot ?

                    jos siellä virtaa 2x 2" sehän tekee jo 4" kokonaisuudessaan vai olenko kuinka väärässä ? ^^

                    nooh pitää ottaa homma takas ja alkaa miettimään uudestaan mitä tekis jos joku fiksu siihen keksis jotain mukavaa mutta uus putki saatava ei mene konttoril läpi vanhal
                    Se ei ole ihan noin suoraviivaista. Virtauspinta-ala 4" putkelle on kaksinkertainen 2x2" putkeen verrattuna.

                    Comment

                    • Bääm
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 401
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by Jarpz View Post
                      jos siellä virtaa 2x 2" sehän tekee jo 4" kokonaisuudessaan vai olenko kuinka väärässä ? ^^
                      Onhan se vähän eri asia. Noista kahdesta 2" tulee "kasi" kun ne laittaa päällekkäin. Sitte piirrät ympyrän sen "kasin" yläkohdasta "kasin" alakohtaan, niin kyllähän siihen "kasin ympärille jää aika paljon tyhjää..
                      330d -03 M57N

                      Comment

                      • Jarpz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 37
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Nipsu View Post
                        Se ei ole ihan noin suoraviivaista. Virtauspinta-ala 4" putkelle on kaksinkertainen 2x2" putkeen verrattuna.
                        ok näin vähä ajattelin mut pitää tutkailla asiaa ja kattoo mitä tästäkin tulee

                        eiköhän etähän joku patentti keksitä ^^
                        ei kumminkaa haluu et auto alkaa kullostaa semmoselt et siin olis pörinäputki kiinni sitä ny ei jaksa kukaa

                        mutta onhan tässä talvi aikaa haistella tilannetta ..

                        Comment

                        • jaskap
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 528
                          • Finland Rovaniemi

                          #13
                          Kattia kans

                          Halpiskatit toimii ihan hyvin. Itsellä kakspuolikkaassa Motonetin halpiskatti kiinni ja tosi hyvät päästöt, muutenkin hyvin rokkaa.

                          Seiskaan ei onneksi tarvii kattiloita

                          Jos kolmepuolikkaaseen laittaa kaksi avaraa (3') kattia rinnan, hieman kyllä epäilyttää katalyyttisen reaktion käynnistyminen.

                          Saattaa 2,5-3' katti olla ihan optimi tuohon 200 hv teholuokkaan
                          Last edited by jaskap; 14-11-2011, 19:27.
                          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                          e32 750 iA -88 DoubleSex.
                          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                          e32 735 1/18
                          e34 M5 1/18
                          e24 635 Csi 1/18
                          e9 3.0 CSi 1/18
                          e31 850 Csi

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎