Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorkki89
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 72
    • Perho

    M10 kysymys

    Onko m10b18 kaasari koneessa samat männät ku m10b18 l-jet ruisku koneessa?
    Aattelin sillä että saako kaasari lohkosta rakennettua ruiskua vaihtamatta mäntiä?
    ------------------------------------------------------------------------------------
    BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
    BMW E39 525iA -03
    BMW E34 525 tds touring -95
    BMW E34 525 td -93
    BMW E30 316i (1.8i) -89
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Jorkki89 View Post
    Onko m10b18 kaasari koneessa samat männät ku m10b18 l-jet ruisku koneessa?
    Aattelin sillä että saako kaasari lohkosta rakennettua ruiskua vaihtamatta mäntiä?
    ei ole samat männät, kaasutinkone pienemmällä puristuksella. Käytännössä ruiskun kansi kyllä sopii kaasutinmoottorin päälle.
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Vilikki View Post
      ei ole samat männät, kaasutinkone pienemmällä puristuksella. Käytännössä ruiskun kansi kyllä sopii kaasutinmoottorin päälle.
      Ja käytännössä kokonainen ruisku käy kaasarikanteen sovittamalla huonosti, mutta sopii kuitenkin.

      Joskus oli tuollainenkin moottori hätävarana e30:n keulilla, toimi ihan ok, vaikka oli matalat rutut ja kuristin kansi.

      Kaikki laitteet oli siis ruiskukoneesta, vain perusmoottori 316 mallinen, mekaanisen bensapumpun reikä piti tulpata ja lisäilmaluistille rakentaa kiinnitys.
      Olli.

      Comment

      • -jacko-
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 207
        • Tampere

        #4
        En löytänyt nyt vanhaa M10 viritys threadia. Joten kertokaas viisaat mistä saisi nopeasti pinnapultit muttereineen kannen pulttien tilalle ?
        Olis kiire että pääsis vklp pistään koneen kasaan. !

        Kiitos !

        ja koneena tietysti M10
        E28 528i -82 m30b34
        E46 330CI
        Chevrolet K3500 6.5TD

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3102

          #5
          Originally posted by -jacko- View Post
          En löytänyt nyt vanhaa M10 viritys threadia. Joten kertokaas viisaat mistä saisi nopeasti pinnapultit muttereineen kannen pulttien tilalle ?
          Olis kiire että pääsis vklp pistään koneen kasaan. !

          Kiitos !

          ja koneena tietysti M10
          Jos ARP tarkoitat niin, ainakin virtalaracingillä noita on.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • -jacko-
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 207
            • Tampere

            #6
            ..............
            Last edited by -jacko-; 15-02-2012, 09:43.
            E28 528i -82 m30b34
            E46 330CI
            Chevrolet K3500 6.5TD

            Comment

            • -jacko-
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 207
              • Tampere

              #7
              Ajattelin kyllä jotain halvempaa vaihtoehtoa kuin nuo arp kamat. 199€ on aika jäykkä hinta
              E28 528i -82 m30b34
              E46 330CI
              Chevrolet K3500 6.5TD

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2035
                • Riihimäki

                #8
                Sahaa sitten vaikka kierretangosta.

                Ihmettelen tosin miksi, koska m10 vakiokannenpulttien kanssa ei ole mitään ongelmia.

                Comment

                • -jacko-
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 207
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by racing02 View Post
                  Sahaa sitten vaikka kierretangosta.

                  Ihmettelen tosin miksi, koska m10 vakiokannenpulttien kanssa ei ole mitään ongelmia.
                  tosi asiallista.

                  oman mielenrauhan vuoksi. ei tekisi mieli ostaa kolmatta lohkoa ja tehdä alusta asti uusiksi.
                  E28 528i -82 m30b34
                  E46 330CI
                  Chevrolet K3500 6.5TD

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2035
                    • Riihimäki

                    #10
                    Kerro nyt ihan oikeasti miksi? Projekti ei kuulosta miltään usean barin ahtokoneelta missä pulttien kanssa oikeasti voisi tulla ongelmia. Uudet (tai pari kertaa käytetytkin) orggispultit puhtaisiin reikiin kierrettynä on toimineet mainioisti kaikissa vaparikoneissa ja maltillisesti ahdetuissakin tähän asti.

                    Comment

                    • -jacko-
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 207
                      • Tampere

                      #11
                      ihan vain ettei pohjaisi. yksi lohko on murtunut selittämättömästi, vaikka tarkasti pesin pultin reiät puhtaaksi ja puhalsin paineilmalla niin ettei varmasti jäänyt mitään. ja käytin HHS2000 pultissa. en tiedä onko kannesta sitten jo sen verran lastua jo otettu.

                      juuri sen takia kun ei ole kyseessä usean baarin viritys niin ei tekisi mieli pistää 200€ pinnapultteihin.
                      Last edited by -jacko-; 15-02-2012, 10:38.
                      E28 528i -82 m30b34
                      E46 330CI
                      Chevrolet K3500 6.5TD

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2035
                        • Riihimäki

                        #12
                        Kannen alkuperäinen paksuus on 129mm. En usko että niin paljon voisi höylätä että pultit sen takia pohjaisi mutta sehän on helppo mittaamalla varmistaa ja lyhentää pultteja tarvittaessa. Kierrä pultti sormin pohjaan ilman kantta ja mittaa paljonko kannelle on tilaa.

                        Hajonneessa lohkossa on tietty voinut jo olla särö valmiiksi tai joskus ne vaan halkeaa ihan huonosta tuurista.

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2707
                          • .fi

                          #13
                          Originally posted by -jacko- View Post
                          ihan vain ettei pohjaisi. yksi lohko on murtunut selittämättömästi, vaikka tarkasti pesin pultin reiät puhtaaksi ja puhalsin paineilmalla niin ettei varmasti jäänyt mitään. ja käytin HHS2000 pultissa. en tiedä onko kannesta sitten jo sen verran lastua jo otettu.

                          juuri sen takia kun ei ole kyseessä usean baarin viritys niin ei tekisi mieli pistää 200€ pinnapultteihin.
                          Ettei tuo selittämätön murtuminen johtuisi uudemmasta ja kevyemmästä lohkosta? :think

                          edit: Parilla sataa pitäis jo kyllä saada wanha lohkokin, ja esim. tarvikemotista pinnapultitkin halvemmalla.
                          Last edited by aae30; 15-02-2012, 14:35.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎