Onko m10b18 kaasari koneessa samat männät ku m10b18 l-jet ruisku koneessa?
Aattelin sillä että saako kaasari lohkosta rakennettua ruiskua vaihtamatta mäntiä?
------------------------------------------------------------------------------------
BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi" BMW E39 525iA -03 BMW E34 525 tds touring -95 BMW E34 525 td -93 BMW E30 316i (1.8i) -89
Onko m10b18 kaasari koneessa samat männät ku m10b18 l-jet ruisku koneessa?
Aattelin sillä että saako kaasari lohkosta rakennettua ruiskua vaihtamatta mäntiä?
ei ole samat männät, kaasutinkone pienemmällä puristuksella. Käytännössä ruiskun kansi kyllä sopii kaasutinmoottorin päälle.
ei ole samat männät, kaasutinkone pienemmällä puristuksella. Käytännössä ruiskun kansi kyllä sopii kaasutinmoottorin päälle.
Ja käytännössä kokonainen ruisku käy kaasarikanteen sovittamalla huonosti, mutta sopii kuitenkin.
Joskus oli tuollainenkin moottori hätävarana e30:n keulilla, toimi ihan ok, vaikka oli matalat rutut ja kuristin kansi.
Kaikki laitteet oli siis ruiskukoneesta, vain perusmoottori 316 mallinen, mekaanisen bensapumpun reikä piti tulpata ja lisäilmaluistille rakentaa kiinnitys.
En löytänyt nyt vanhaa M10 viritys threadia. Joten kertokaas viisaat mistä saisi nopeasti pinnapultit muttereineen kannen pulttien tilalle ?
Olis kiire että pääsis vklp pistään koneen kasaan. !
Kiitos !
ja koneena tietysti M10
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
En löytänyt nyt vanhaa M10 viritys threadia. Joten kertokaas viisaat mistä saisi nopeasti pinnapultit muttereineen kannen pulttien tilalle ?
Olis kiire että pääsis vklp pistään koneen kasaan. !
Kiitos !
ja koneena tietysti M10
Jos ARP tarkoitat niin, ainakin virtalaracingillä noita on.
Kerro nyt ihan oikeasti miksi? Projekti ei kuulosta miltään usean barin ahtokoneelta missä pulttien kanssa oikeasti voisi tulla ongelmia. Uudet (tai pari kertaa käytetytkin) orggispultit puhtaisiin reikiin kierrettynä on toimineet mainioisti kaikissa vaparikoneissa ja maltillisesti ahdetuissakin tähän asti.
ihan vain ettei pohjaisi. yksi lohko on murtunut selittämättömästi, vaikka tarkasti pesin pultin reiät puhtaaksi ja puhalsin paineilmalla niin ettei varmasti jäänyt mitään. ja käytin HHS2000 pultissa. en tiedä onko kannesta sitten jo sen verran lastua jo otettu.
juuri sen takia kun ei ole kyseessä usean baarin viritys niin ei tekisi mieli pistää 200€ pinnapultteihin.
Kannen alkuperäinen paksuus on 129mm. En usko että niin paljon voisi höylätä että pultit sen takia pohjaisi mutta sehän on helppo mittaamalla varmistaa ja lyhentää pultteja tarvittaessa. Kierrä pultti sormin pohjaan ilman kantta ja mittaa paljonko kannelle on tilaa.
Hajonneessa lohkossa on tietty voinut jo olla särö valmiiksi tai joskus ne vaan halkeaa ihan huonosta tuurista.
ihan vain ettei pohjaisi. yksi lohko on murtunut selittämättömästi, vaikka tarkasti pesin pultin reiät puhtaaksi ja puhalsin paineilmalla niin ettei varmasti jäänyt mitään. ja käytin HHS2000 pultissa. en tiedä onko kannesta sitten jo sen verran lastua jo otettu.
juuri sen takia kun ei ole kyseessä usean baarin viritys niin ei tekisi mieli pistää 200€ pinnapultteihin.
Ettei tuo selittämätön murtuminen johtuisi uudemmasta ja kevyemmästä lohkosta? :think
edit: Parilla sataa pitäis jo kyllä saada wanha lohkokin, ja esim. tarvikemotista pinnapultitkin halvemmalla.
Comment