Ongelma on seuraavanlainen.
Kylmänä käynnistäessä ei ole mitään ongelmia... tyhjäkäynti siinä 1000rpm paikkeilla ja hetken käytyään tipahtaa ~850rpm:ään
Tässä ei siis mitään ongelmaa.
Ongelma tulee vasta kun auto on lämmennyt ja sammutettu. Tästä käyntiin lähtee kyllä "sahaamatta" eli kauaa ei tarvitse starttia pyörittää, mutta noin 10-15sek. käytyään kone alkaa tukehtua ja melkein sammua. Tyhjäkäyntikin on vain 550rpm:n luokkaa. Tämä on sattunut minulla jo monta kertaa, mutta kone pysyy käynnissä kun kaasua pumppaa. Kaasupoljinta pumppailemalla kierrokset saa nostettua 2000rpm paremmalle puolelle jossa kone toimii normaalisti.
Kun kierroksia pitää hetken (noin minuutin - ehkä vähän alle) yli kahden tonnin niin kone alkaa käydä normaalisti. Jos kone ehtii jäähtyä kunnolla eli vähintään tunnin, mitään ongelmaa ei käynnistyksessä ole.
Juuri vaihdettujen osien listalla ovat tulpanjohdot, tulpat ja poltto-ainesuodatin. Auttakaa joku... tämä on todella ärsyttävä "ominaisuus" :help:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Viimeisimmän analyysin mukaan kone käy tyhjäkäynnillä liian laihalla seoksella. Vian tullessa päälle, käy erittäin laihalla. Tämän vuoksi pätkii.. kierrosten noustessa alkaa käydä normaaleilla seoksilla. Syyksi epäilen bensapaineen säädintä tai lambda sondia. Seuraavaksi mittailen pumpun tuoton ja heti kun saan painemittarin, mittaan bensapaineet :juo vinkit ovat vieläkin tervetulleita.
Kylmänä käynnistäessä ei ole mitään ongelmia... tyhjäkäynti siinä 1000rpm paikkeilla ja hetken käytyään tipahtaa ~850rpm:ään
Tässä ei siis mitään ongelmaa.
Ongelma tulee vasta kun auto on lämmennyt ja sammutettu. Tästä käyntiin lähtee kyllä "sahaamatta" eli kauaa ei tarvitse starttia pyörittää, mutta noin 10-15sek. käytyään kone alkaa tukehtua ja melkein sammua. Tyhjäkäyntikin on vain 550rpm:n luokkaa. Tämä on sattunut minulla jo monta kertaa, mutta kone pysyy käynnissä kun kaasua pumppaa. Kaasupoljinta pumppailemalla kierrokset saa nostettua 2000rpm paremmalle puolelle jossa kone toimii normaalisti.
Kun kierroksia pitää hetken (noin minuutin - ehkä vähän alle) yli kahden tonnin niin kone alkaa käydä normaalisti. Jos kone ehtii jäähtyä kunnolla eli vähintään tunnin, mitään ongelmaa ei käynnistyksessä ole.
Juuri vaihdettujen osien listalla ovat tulpanjohdot, tulpat ja poltto-ainesuodatin. Auttakaa joku... tämä on todella ärsyttävä "ominaisuus" :help:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Viimeisimmän analyysin mukaan kone käy tyhjäkäynnillä liian laihalla seoksella. Vian tullessa päälle, käy erittäin laihalla. Tämän vuoksi pätkii.. kierrosten noustessa alkaa käydä normaaleilla seoksilla. Syyksi epäilen bensapaineen säädintä tai lambda sondia. Seuraavaksi mittailen pumpun tuoton ja heti kun saan painemittarin, mittaan bensapaineet :juo vinkit ovat vieläkin tervetulleita.
Comment