Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinlaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weu
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 13
    • Hämeenlinna

    Kytkinlaatikko ongelma

    Okei tänään sit päivällä avattiin kytkinlaatikko tarkoituksena oli vaihtaa kytkinlevy ja painelaakeri ja muut hilppeet.

    BMW E36 -92 316 manuaali

    No tulipa pieni ongelma painelaakeri kun laitetaan sellaiseen metalliseen jutskaan kiinni.. ja sen pitäs kai pysyä kaiken järjen mukaan paikallaan, siis tämän metallihärpäkkeen. Niin kytkinkopassa ei ole sitä jotain kiinikettä ja huomaa että tämä metallinen möhkäle on jossai vaihees pyörinyt siel (kytkin ollut tunnoton jo hetken) eli metallimöhkäle mitä työsylinterin pitäisi painaa ja se pitäisi toiselta puolelta olla jotenkin paikalleen asetettu, mutta ei ole mitään vihjettä että miten helvetissä se on ollut kiinni?

    Voisiko joku valaista minkänäköinen tämän kytkinlaatikon pitäisi olla sisältä. Ja kuinka se metallinen tanko tai rauta siel on pitänyt olla kiinni, että ei pyöri. Sielä on joku oudon näköinen tappi joka tulee kytkinlaatikosta läpi mutta ei mitään hajua miten sekään koskaan on pysynyt ees paikallaan. ku ei se ole millään ollut kiinni :(

    Toivottavasti joku ymmärsi ees mistä puhuin.. ku en tiiä kyseisen metallisen jutskan nimeä :P

    CLUTCH REL.FORK LEVER tuollaisella nimellä se nähtävästi pyörii onko sit juuri kytkinkäpälä
    ja se osa josta puhuin edellä kuin sanoin että siel on joku tappi niin nimi tais olla BALL PIN
    Sit siel on nuo Spring clip Mitä klippejä nyt ovatkaan joiden asennuksesta että mihin ja miten ne oikein asennetaan ei ole mitään käryä
    Last edited by Weu; 15-11-2011, 14:14. Reason: lisätietoa
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 723
    • Nokia

    #2
    Originally posted by Weu View Post
    Okei tänään sit päivällä avattiin kytkinlaatikko tarkoituksena oli vaihtaa kytkinlevy ja painelaakeri ja muut hilppeet.

    BMW E36 -92 316 manuaali

    No tulipa pieni ongelma painelaakeri kun laitetaan sellaiseen metalliseen jutskaan kiinni.. ja sen pitäs kai pysyä kaiken järjen mukaan paikallaan, siis tämän metallihärpäkkeen. Niin kytkinkopassa ei ole sitä jotain kiinikettä ja huomaa että tämä metallinen möhkäle on jossai vaihees pyörinyt siel (kytkin ollut tunnoton jo hetken) eli metallimöhkäle mitä työsylinterin pitäisi painaa ja se pitäisi toiselta puolelta olla jotenkin paikalleen asetettu, mutta ei ole mitään vihjettä että miten helvetissä se on ollut kiinni?

    Voisiko joku valaista minkänäköinen tämän kytkinlaatikon pitäisi olla sisältä. Ja kuinka se metallinen tanko tai rauta siel on pitänyt olla kiinni, että ei pyöri. Sielä on joku oudon näköinen tappi joka tulee kytkinlaatikosta läpi mutta ei mitään hajua miten sekään koskaan on pysynyt ees paikallaan. ku ei se ole millään ollut kiinni :(

    Toivottavasti joku ymmärsi ees mistä puhuin.. ku en tiiä kyseisen metallisen jutskan nimeä :P

    Katsoppas realoemista kuvia ja varaosanumerot kaipaamillesi. Kytkinkäpälä taitaa olla suomeksi tarkoittamasi palikka.

    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

    Comment

    • Weu
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 13
      • Hämeenlinna

      #3
      Kiitoksia

      Tällä pääsee jo vähän eteenpäin selvis vähän että ei siel ole ne clipit rikki vaan ne oli vain eronnut toisistaan. Noh sit ongelma onkin mihin nämä clipit laitetaan ja mitenkä.. sit se tappi Ball Pin että miten sen olis tarkoitus pysyä paikallaan ku se on ihan totaalisesti irti ja se reikä johon se kait tarkoitus on laittaa on aivan tolkuttoman iso sille.. ei nyt sentäs läpi mene siit mut ei se kyllä siin pysy pitämättä

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 723
        • Nokia

        #4
        Tossa alla olevassa linkissä selostetaan kuvien kera kytkimen vaihtoa. Auttanee vähän sinuakin.

        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • Weu
          Newbiemmer
          • Jul 2011
          • 13
          • Hämeenlinna

          #5
          Kiitoksia.

          Sit viel ku kuvan sais siit Ball pin:stä miten se siel oikein pitäs olla eli se löytyy kai tuolt käpälän alta vasemmalta puolelta.. siel ku on ammottava aukko ja se ball pin ei pysy siel sit millään tavalla paikallaan.. sen reijän ei kai ole tarkoitus olla niin iso että se pääsee liikkumaan siin reijässä. Mutta joo näil tiedoilla pääsen jo todella paljon pidemmälle joka on iso kiitos teille..

          Mutta tosiaan miten se on tarkoitus laittaa kiinni jos sen joku tietäs kertoa ni kiva
          Last edited by Weu; 15-11-2011, 15:47.

          Comment

          • Bimperi
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 20
            • Hönölä

            #6
            Mikäli tarkoitat laatikon kyljessä kiinniolevaa kytkimen työsylinteriä, joka painaa kytkinkäpälää ja painelaakeria, niin tämän sylinterin akseli ei ole mitenkään kiinni kytkinkäpälässä. Akselin päässä on vain pallukka, joka menee kytkinkäpälässä olevaan painaumaan. Ja tosiaan akseli heiluu varsin holtittomasti sylinterin ollessa irrallaan. Näin ainakin Getrag 240:ssä.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Alunperin se on pysyny paikallaan ihan painamalla, nyt joudut patentoimaan.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Weu
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 13
                • Hämeenlinna

                #8
                hm

                Joo en siis tarkoita työsylinterin päätä... tai työsylinteriä vaan juuri toisel puolella olevaa sitä pinniä.. joka siel on menee sille toiselle puolelle olevaan kuoppaan.. pitää ymmärtääkseni osittain myös tämän käpälän paikallaan.

                Työsylinteri nyt menee ruuveilla kiinni ei siin ole ongelmaa.

                ku voisin kuvitella että se kummallinen rautalanka hirviö menee jotenkin kiinni kai siihen tappiin siel toises pääs ainakin näin voisi kuvitella

                Comment

                • Weu
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 13
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Tuota

                  tossa nettiä selaillessa löysin Ball pin:n millanen se pitäisi olla.. mutta ongelma onkin että ei mitään käryä millä nimellä sellasta vois hakea jostai varaosaliikkeestä. Ne on kai normisti noissa muovisia palloja tjn. Mutta tosiaan tuo on ilman kierteitä ja mitään oleva metallinen sydeemi mutta tosiaan saattashan se pysyä jos se on se muovinen mikä siihen kai kuuluisi, niin siis painamalla. Ja Selvis oikeastaan miten se rautalanka hässäkkä sinne kans menis kuhan on tosiaan muovinen tuo ni sen saa pysymäänkin tai sit oikeanlainen metallinen jos se nyt metallinen olla pitäs

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Jaa sulta puuttuu se koko ball pin Se ball pin nimenomaan pysyy vain painamalla paikallaan, sitä meinasin. Hae marmorilta, sieltä tai kl:stä saa mutta muualta tuskin. Osanumeron näet tosta tokan postauksen linkistä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Weu
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 13
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Kiitoksia

                      Joo siis ei se puutu mutta se taitaa olla joku hiton metallinen ehkä jopa itse tehty tjn. ei aja asiaansa kyllä tasan varmasti niin ku pitäs

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎