Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilokaasut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Ilokaasut

    Elikä tuli ostettua ilokaasut kun "halvalla sain"


    ajattelin että voisi kokeen vuoksi tunkea ne nykyiseen rassiin

    Auto on E46 316i 1.8l koneella (115hv)

    Asennus ei vaikuta vaikealta mutta mitenkä tuo seoksien hakeminen mahtaa mennä?

    valmistajan kotisivuilla on arvot suuttimille (N2O ja bensa)
    mutta kannattaako käydä vielä seokset tarkastuttamassa penkissä?

    Kokeneemmat voi kertoa kuinka kauan "nappia" uskaltaa pitää pohjassa ilman että tarvitsee pelätä moottoririkkoa.

    ja kuinka paljon vakio kone kestää tehon nostoa turvallisesti?

    setissä on 35 50 75 100 ja 150hv suuttimet

    mitään ohjainlaitetta tälle ei ole, eli tämä on ihan manuaalinen malli.

    setti on yhdellä suuttimella ja suuttimessa yhdistyy bensa ja N2O kanava.

    kiitos etukäteen neuvoista.
    Last edited by Takalo_kari; 15-11-2011, 21:36.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    No mutta.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      Originally posted by A.I View Post
      Elikä tuli ostettua ilokaasut kun "halvalla sain"


      ajattelin että voisi kokeen vuoksi tunkea ne nykyiseen rassiin

      Auto on E46 316i 1.8l koneella (115hv)

      Asennus ei vaikuta vaikealta mutta mitenkä tuo seoksien hakeminen mahtaa mennä.

      valmistajan kotisivuilla on arvot suuttimille (N2O ja bensa)
      mutta kannattaako käydä vielä seokset tarkastuttamassa penkissä?

      Kokeneemmat voi kertoa kuinka kauan "nappia" uskaltaa pitää pohjassa ilman että tarvitsee pelätä moottori rikkoa.

      ja kuinka paljon vakio kone kestää tehon nostoa turvallisesti?

      setissä on 35 50 75 100 ja 150hv suuttimet

      mitään ohjainlaitetta tälle ei ole eli tämä on ihan perus malli.

      yhdellä suuttimella ja suuttimessa yhdistyy bensa ja N2O kanava.

      kiitos etukäteen neuvoista.
      Muutenhan tuossa ei ole mitään ihmeellistä, mutta pullon täyttämiseen tarvittava firma voi tuottaa haastetta.

      Eli normi wet-kitti. Pääsääntöisesti vakio 6-sylinteriseen saa syöttää 75-100hp suuttimilla kakkua, 4-sylinteriseen hieman vähemmän. Lyö 50:nen setti vaikka alkuun ja kokeile varman päälle. Moottorin on oltava kunnoltaan erittäin hyvä ja ongelmia ei tule.
      Soppaa syötetään muutamia sekunteja kerrallaan. Tuohan voidaan kytkeä siten, että kytkin tulee kaasupolkimeen ja virtakytkin muualle, tai vaihtoehtoisesti kaasulle oma painonappi.

      Osta bensanpaineensäädin ja painemittari, niin pystyt tarkkailemaan mittarista, että ei mene laihalle. Bensaa pitää olla mukana seoksessa, muuten nakuttaa itsensä hengiltä.

      ...ensimmäisiä "tiedätkö että ei ole lailliset tieliikenteessä" - kommentteja odotellessa
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • hartge e46
        BTCF Member
        • Aug 2006
        • 777
        • e-pohjanmaa

        #4
        teeppä aiheesta jonkin sortin projektikertomus... uskon että muitakin kiinnostaa...
        z3 coupe
        Pari tojotaa
        ex.e36 wompatti alpinweissIII
        ex.e46 titansilber x2
        ex."//HARTGE E46"

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #5
          Kuulostaa aika rajulta tuo 50hv teholisä tuohon koneeseen, ottaen huomioon että lähtöteho on se 115hv, ja kone täysin vakio. nyt moottorihan rasittuu n. 150% alkuperäiseen verrattuna.


          onko "muutomia sekuntteja" 3-5 sekunttia vakio 5-10 sekunttia?

          kyselen siksi näin tarkkaan ja ehkä typeriänkin etten heti riko konetta.

          tuossahan on se Y-haara toiseen tulee N2O ja toiseen Bensa. NX:n kotisivuilla on suutin taulukko jossa kerrotaan suuttimien koot kaasulle ja bensalle.
          tällöinhän seos suhde on oikea?

          varmaan kannattaa silti laajakaista lambda asentaa?
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10512
            • Saaressa

            #6
            Sekunneista en osaa sen kummemmin sanoa. Mutta kuvittele tilannetta että painat kaasun pohjaan.. Kauanko sitä yleisesti ottaen siellä pidät?? Koska kaasupohjassahan tuota käytetään...

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Originally posted by A.I View Post
              Kuulostaa aika rajulta tuo 50hv teholisä tuohon koneeseen, ottaen huomioon että lähtöteho on se 115hv, ja kone täysin vakio. nyt moottorihan rasittuu n. 150% alkuperäiseen verrattuna.


              onko "muutomia sekuntteja" 3-5 sekunttia vakio 5-10 sekunttia?

              kyselen siksi näin tarkkaan ja ehkä typeriänkin etten heti riko konetta.

              tuossahan on se Y-haara toiseen tulee N2O ja toiseen Bensa. NX:n kotisivuilla on suutin taulukko jossa kerrotaan suuttimien koot kaasulle ja bensalle.
              tällöinhän seos suhde on oikea?

              varmaan kannattaa silti laajakaista lambda asentaa?
              Ei se 50hv vielä ihmeellinen ole. Pitää muistaa, että tehonlisäys on muutamia sekunteja. Siksihän kaasut laitetaan, että saa tehoa kaksinkertaisesti helposti, luotettavasti, ja/mutta lyhyeksi aikaa. Jenkkikaseistakin revitään useita satoja kaasuilla.
              Voithan toki laittaa pienimmät suuttimet alkuun - kokeilemalla nämä selviää.

              Seosmittari on asiallinen, mutta myös se painemittari.

              Originally posted by duuk View Post
              Sekunneista en osaa sen kummemmin sanoa. Mutta kuvittele tilannetta että painat kaasun pohjaan.. Kauanko sitä yleisesti ottaen siellä pidät?? Koska kaasupohjassahan tuota käytetään...
              Nimenomaan. Lappu lattiaan ja sitten kaasut, joko kaasupolkimen yhteydessä olevalla mikrokytkimellä tai suoraan napista sormin. Muutamia sekunteja, tarkemmin en osaa sanoa, kukapa noita laskee
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                Originally posted by duuk View Post
                Sekunneista en osaa sen kummemmin sanoa. Mutta kuvittele tilannetta että painat kaasun pohjaan.. Kauanko sitä yleisesti ottaen siellä pidät?? Koska kaasupohjassahan tuota käytetään...
                mietippä itse kuinka kauan olet talla pohjassa jos haluat kiidyttää esim 0-200kmh... kyllä sillä vitosella saa varmaan hetken jos toisenkin seisoa kaasun päällä... siinä ehtii varmaan räjähtämään kone useampaakin kertaan...

                ---------------

                ilmeisesti lämpö tuon koneen tappaa jos nappia painaa liian kauan..
                varmaan joku 3s on turvallinen aika.

                ja kuten rockford tuon totesi niin hetkellinen tehonlisähän tuo vain on.

                tosin eipä tässäkään mitään järkeä ole jos vakiona on se 115hv ja hetkellisesti löytyy se 165hv.. taitaa mennä komeesti jopa 323 ohi..
                joten samalla rahalla saisi kyllä varmaan tuon 323 tai 325 mallin jo...
                mutta leikitään nyt... keväällähän nuo vasta autoon menevät, ja talven koitan opiskella noita.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10512
                  • Saaressa

                  #9
                  Originally posted by A.I View Post
                  mietippä itse kuinka kauan olet talla pohjassa jos haluat kiidyttää esim 0-200kmh... kyllä sillä vitosella saa varmaan hetken jos toisenkin seisoa kaasun päällä... siinä ehtii varmaan räjähtämään kone useampaakin kertaan...

                  ---------------

                  ilmeisesti lämpö tuon koneen tappaa jos nappia painaa liian kauan..
                  varmaan joku 3s on turvallinen aika.

                  ja kuten rockford tuon totesi niin hetkellinen tehonlisähän tuo vain on.

                  tosin eipä tässäkään mitään järkeä ole jos vakiona on se 115hv ja hetkellisesti löytyy se 165hv.. taitaa mennä komeesti jopa 323 ohi..
                  joten samalla rahalla saisi kyllä varmaan tuon 323 tai 325 mallin jo...
                  mutta leikitään nyt... keväällähän nuo vasta autoon menevät, ja talven koitan opiskella noita.
                  Ai sä pidät kaasun pohjaan juntattuna vaihteiden vaihdonki ajan.. :think

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by A.I View Post
                    kyselen siksi näin tarkkaan ja ehkä typeriänkin etten heti riko konetta.
                    Ei oo onneksi kallis kone jolle antaa NOSsilla viimeisen voitelun .

                    Teeppä vaikka joku kuvin varustettu rojektitopikki aiheesta. Toki videotakin kattelis mieluusti kun tolla ajellaan suljetulla alueella.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by A.I View Post
                      mietippä itse kuinka kauan olet talla pohjassa jos haluat kiidyttää esim 0-200kmh... kyllä sillä vitosella saa varmaan hetken jos toisenkin seisoa kaasun päällä... siinä ehtii varmaan räjähtämään kone useampaakin kertaan...

                      ---------------

                      ilmeisesti lämpö tuon koneen tappaa jos nappia painaa liian kauan..
                      varmaan joku 3s on turvallinen aika.

                      ja kuten rockford tuon totesi niin hetkellinen tehonlisähän tuo vain on.

                      tosin eipä tässäkään mitään järkeä ole jos vakiona on se 115hv ja hetkellisesti löytyy se 165hv.. taitaa mennä komeesti jopa 323 ohi..
                      joten samalla rahalla saisi kyllä varmaan tuon 323 tai 325 mallin jo...
                      mutta leikitään nyt... keväällähän nuo vasta autoon menevät, ja talven koitan opiskella noita.
                      ...jos et tarvitse, niin voit myydä minulle tai vaihtaa johonkin jännään

                      Harmittanut, kun yhden NOS:sin setin nakkasin ex-MX-6:seeni ja jätin mukaan seuraavalle omistajalle. Tuossa E30:ssä on toki vielä kiinni yksi NX:n satsi, mutta halvalla jos saa, niin voisin ostaa yhden ylimääräisenkin ja laittaa johonkin
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • wta
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 641
                        • ------

                        #12
                        Originally posted by duuk View Post
                        Ai sä pidät kaasun pohjaan juntattuna vaihteiden vaihdonki ajan.. :think
                        En tiedä topicin aloittajasta mutta muistan nähneeni jonkun auto-ohjelman missä puhuttiin näistä autojen suoritusarvoista tms. ja mm. kiihdytyksestä kerrottiin, että kaasu pidetään koko ajan pohjassa, myös vaihteita vaihdettaessa. Tuota on nyt joskus tullut kokeiltua ja toimii. Tuskin tuola nyt kuuhun mennään mutta äkkiseltään en keksi miksi näin ei voisi tehdä.

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #13
                          Originally posted by wta View Post
                          En tiedä topicin aloittajasta mutta muistan nähneeni jonkun auto-ohjelman missä puhuttiin näistä autojen suoritusarvoista tms. ja mm. kiihdytyksestä kerrottiin, että kaasu pidetään koko ajan pohjassa, myös vaihteita vaihdettaessa. Tuota on nyt joskus tullut kokeiltua ja toimii. Tuskin tuola nyt kuuhun mennään mutta äkkiseltään en keksi miksi näin ei voisi tehdä.

                          kyllä musta tuntuu että tuolla tavalla kyllä joku antautuu tavallisessa siviiliautossa, veikkaan että laatikko & kytkin ottavat ekana itteensä



                          --------



                          Prokkis osio tulee, jahka se kevät vaan tulee. hieman vain pelottaa lähteä tuohon leikkiin, saattaa tulla äkkiä kalliit 3-sekunttia

                          yksi vaihtoehto olisi tietty ostaa joku 50euron ritsa, ja harjoitella moottorin räyjäyttelyä niillä.. -eipähän tulisi kalliiksi...
                          Last edited by Takalo_kari; 16-11-2011, 08:09.
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #14
                            Suosittelen

                            Kannattaa laittaa jotain tämän suuntaista, ohjaamaan NOS:ia

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              #15
                              Kaasuja käyttäessä männänrenkaiden katkosvälys täytyy moottorista riippuen kasvattaa suunnilleen tuplaan alkuperäisestä. Muuten voi käydä hassusti.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎