Terve.
Bmw on minulle autona uusi. Samoin tämä foorumi. Tässä nyt muutamia ongelmia joita on tullut vastaan, ja ajattelin kysyä täältä josko olis jotai ihan perus vikoja. Ja auto oli E30 316 -88
Kerrottakoon alkuun että moottoriin vaihdettu öljyt, tulpat ja kaikki suodattimet juuri.
1. Autoon on vaihdettu Weberin korvauskaasutin, suoraan moottorista joka toimi moitteettomasti. Tyhjäkäynti alkoi tänään temppuilemaan tavalla, että sammui aina liikennevaloihin. Ongelma poistui hetkeksi, kun antoi kunnolla happea. Mikä on M10 moottorin sytytysennakon ohjearvo tyhjäkäynnillä? Taitaapi olla tällä hetkellä merkissään sytytys.
2. Sitten auto välillä sammuttaessa pyrkii hieman jälkikäymään. Mihinkäs ongelmaan tämä viittaisi? Voiko tyhjäkäynti olla laihalla? Päästöistä meni läpi lukuunottamatta happiarvoa, mutta putki vuotaa hieman.
3. Venttiilinvälykset. Sääsin ne muistaakseni 0.15mm kylmänä. Tuntuu silti että raksuttaisi?
4. Bensamittari tuntuu heittelehtivän oikein pirusti, eikä tahdo millään nousta ylöspäin, vaan menee kokoajan vain alas. Ilmeisesti ihan tyyppivikoja että on epätarkka?
5. Lämpömittari toimii satunnaisesti. Eli alkujaan ei toiminut ollenkaan, vaihdettiin mittaristo ja toimi heti sen jälkeen. Nyt toimii välillä. Anturi vaihdettu kun vanha oli kokonaan sökö(mekaanisesti). Myöskään huoltonäytössä ei pala mikään valo. Mittaristo on samasta autosta, josta oli moottori josta kaasari otettiin.
6. Lähivalot surkeat. Onko niille muuta tehtävissä kuin uudet umpiot?
Tästä nyt alkuun murheita. Harmittaa vain kovasti kun alkoi auto heti leiman saatuaan hieman temppuilemaan.
Kyselkää ihmeessä tarkempia tietoja jos sellaisia vaatii. Odotan innolla fiksuja ja asiantuntevia vastauksia. Jos saataisiin bmw talveksi iskuun.
Kiitos.
Bmw on minulle autona uusi. Samoin tämä foorumi. Tässä nyt muutamia ongelmia joita on tullut vastaan, ja ajattelin kysyä täältä josko olis jotai ihan perus vikoja. Ja auto oli E30 316 -88
Kerrottakoon alkuun että moottoriin vaihdettu öljyt, tulpat ja kaikki suodattimet juuri.
1. Autoon on vaihdettu Weberin korvauskaasutin, suoraan moottorista joka toimi moitteettomasti. Tyhjäkäynti alkoi tänään temppuilemaan tavalla, että sammui aina liikennevaloihin. Ongelma poistui hetkeksi, kun antoi kunnolla happea. Mikä on M10 moottorin sytytysennakon ohjearvo tyhjäkäynnillä? Taitaapi olla tällä hetkellä merkissään sytytys.
2. Sitten auto välillä sammuttaessa pyrkii hieman jälkikäymään. Mihinkäs ongelmaan tämä viittaisi? Voiko tyhjäkäynti olla laihalla? Päästöistä meni läpi lukuunottamatta happiarvoa, mutta putki vuotaa hieman.
3. Venttiilinvälykset. Sääsin ne muistaakseni 0.15mm kylmänä. Tuntuu silti että raksuttaisi?
4. Bensamittari tuntuu heittelehtivän oikein pirusti, eikä tahdo millään nousta ylöspäin, vaan menee kokoajan vain alas. Ilmeisesti ihan tyyppivikoja että on epätarkka?
5. Lämpömittari toimii satunnaisesti. Eli alkujaan ei toiminut ollenkaan, vaihdettiin mittaristo ja toimi heti sen jälkeen. Nyt toimii välillä. Anturi vaihdettu kun vanha oli kokonaan sökö(mekaanisesti). Myöskään huoltonäytössä ei pala mikään valo. Mittaristo on samasta autosta, josta oli moottori josta kaasari otettiin.
6. Lähivalot surkeat. Onko niille muuta tehtävissä kuin uudet umpiot?
Tästä nyt alkuun murheita. Harmittaa vain kovasti kun alkoi auto heti leiman saatuaan hieman temppuilemaan.
Kyselkää ihmeessä tarkempia tietoja jos sellaisia vaatii. Odotan innolla fiksuja ja asiantuntevia vastauksia. Jos saataisiin bmw talveksi iskuun.
Kiitos.
Comment