Announcement

Collapse
No announcement yet.

"pussitesti"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke_
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1101
    • brushpower(harjavalta)

    "pussitesti"

    eli itellä ois kiinnostusta ostaa ahdettu e36:nen vm 93, jota tietenkään ei ole muutoskatsastettu ahtimelle jne hiluille....

    jos joku nyt viittis lyödä faktoja pöytään tosta pahamaineisesta "pussitestistä"(päästömittauksesta) ku oon nyt kuullu siitä kaikennäköstä kauhutarinaa eli...

    -Mitä se maksaa?
    -Missä sen voi teettää?
    -Tarvitseeko useemmin teettää ku kerran?
    -+ muutakin tietämisen arvoista

    kiitän!
    Skoda Octavia RS 2016

    EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #2
    Originally posted by Rikke_ View Post
    eli itellä ois kiinnostusta ostaa ahdettu e36:nen vm 93, jota tietenkään ei ole muutoskatsastettu ahtimelle jne hiluille....

    jos joku nyt viittis lyödä faktoja pöytään tosta pahamaineisesta "pussitestistä"(päästömittauksesta) ku oon nyt kuullu siitä kaikennäköstä kauhutarinaa eli...

    -Mitä se maksaa?
    -Missä sen voi teettää?
    -Tarvitseeko useemmin teettää ku kerran?
    -+ muutakin tietämisen arvoista

    kiitän!

    Jos ei mene läpi pitää seuraavalla kerralla maksaa uusiks täysi hinta, ainakin näin oli aiemmin.

    Pari kolme paikkaa suomessa niitä tekee ja vissiin tonnin paikkeilla mittauksen hinnat, tarkemmin en osaa sanoa.

    Kun on kone hyvin säädetty ei pitäis olla ongelmia, riippuen mihin päästöluokkaan verrataan
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Miten tämä pussitesti suoritetaan? :think Millaiset nämä päästörajat on? En ole mitään rakentamassa/suunnittelemassa/haaveilemassa, yleisestä tietämättömyydestä kyselen.

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        #4
        Originally posted by zeneg View Post
        Miten tämä pussitesti suoritetaan? :think Millaiset nämä päästörajat on? En ole mitään rakentamassa/suunnittelemassa/haaveilemassa, yleisestä tietämättömyydestä kyselen.
        Essolta kuullu joskus ,että ajetaan rullilla ainakin ''kaupunkiajoa'' ja tietyssä lämpötilassa kylmäkäynnistetään.
        E61 M-sport

        Comment

        • edemcustom
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 464
          • Turku Finland

          #5
          testi ajetaan "dynossa" direktiivin mukaista kuormaa vastaan. ajo vastaa kahdelta ensimmäiseltä osalta kaupunki ajoa ja viimeinen ajo on maantie osuus. testi kestää 2 x 390 sek ja 1 x 400 sek , kaikki siis ajetaan putkeen. Mutta ongelmat alkavat vasta kun suoritetaan kylmäkäynnistys (yleensä) ja viimeisen vaiheen kiihdytykset...tuppaavat käymään paksulla! testi maksaa reilu tonnin ja joka kerta maksetaan taas koko summa jos ei mene testistä läpi
          /// M G30 530e

          /// M E30 325i

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Originally posted by edemcustom View Post
            testi ajetaan "dynossa" direktiivin mukaista kuormaa vastaan. ajo vastaa kahdelta ensimmäiseltä osalta kaupunki ajoa ja viimeinen ajo on maantie osuus. testi kestää 2 x 390 sek ja 1 x 400 sek , kaikki siis ajetaan putkeen. Mutta ongelmat alkavat vasta kun suoritetaan kylmäkäynnistys (yleensä) ja viimeisen vaiheen kiihdytykset...tuppaavat käymään paksulla! testi maksaa reilu tonnin ja joka kerta maksetaan taas koko summa jos ei mene testistä läpi
            Hyvä vastaus, kiitän!

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Kolme hyvin lämpöeristettyä kattia sarjaan mahdollisimman aikaiseen kohtaan niin pelastaa paljon. Sitten myös urearuiskutusta on käytetty, mitä aikaisemmin tällä foorumilla on aiheesta keskusteltu.

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                #8
                Mikä tuosta testistä noin kalliin tekee? Pelkkää rahastusta?
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • aakoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 777
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by pope_ View Post
                  Mikä tuosta testistä noin kalliin tekee? Pelkkää rahastusta?
                  Ei mahda nuo mittalaitteet olla ihan ilmaisia...
                  E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2966
                    • Uusikaupunni

                    #10
                    Originally posted by pope_ View Post
                    Mikä tuosta testistä noin kalliin tekee? Pelkkää rahastusta?
                    Se, että se ei ole mikään konttorin päästömittaus.
                    Ulkomuistista: Autolla siis ajetaan rullilla käytettävän päästödirektiivin mukainen ajosykli, yleensä kylmästartti, 2x kaupunkiajosykliä ja maantiesykli. Kaikki päästöt kerätään pusseihin, analysoidaan ja muutetaan g/km. Sitten katotaan raja-arvoista kuinka paljon menee ylitte ja toivotetaan tervetuloa uudelleen.
                    Onhan ne arvot mahdollista alittaa, on niin tehtykin, mutta aika kova ropellihattu saa olla että tekee sen ensimmäisellä yrityksellä. Muistaakseni se eräs remmi-M3 tartti pari yritystä, tekniikka ongelmien lisäksi, jotta sai hyvät laput.
                    N62 Money Spender Club

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by pope_ View Post
                      Mikä tuosta testistä noin kalliin tekee? Pelkkää rahastusta?
                      Ajellaan pitkät pätkät jarrullisessa dynossa, kerätään talteen ja analysoidaan päästöt.

                      Originally posted by intfreak View Post
                      ...
                      Ulkomuistista: Autolla siis ajetaan rullilla käytettävän päästödirektiivin mukainen ajosykli, yleensä kylmästartti, 2x kaupunkiajosykliä ja maantiesykli. Kaikki päästöt kerätään pusseihin, analysoidaan ja muutetaan g/km. Sitten katotaan raja-arvoista kuinka paljon menee ylitte ja toivotetaan tervetuloa uudelleen.
                      Onhan ne arvot mahdollista alittaa, on niin tehtykin, mutta aika kova ropellihattu saa olla että tekee sen ensimmäisellä yrityksellä. Muistaakseni se eräs remmi-M3 tartti pari yritystä, tekniikka ongelmien lisäksi, jotta sai hyvät laput.
                      Nyt vuosikaudet sivusta seuranneena näitä keskusteluja ja toiveikkaiden kyselyjä testistä , niin nuo kriteerit ja raja-arvot on varmaan julkista tietoa ja saatavana jostain? Toisinsanoen kun sitä S54B32 turboa rakentaa niin voihan nuo ottaa jo tekovaiheessa huomioon.

                      Ja jos turbomoottori on rakennettu , -siis rakennettu eikä vaan pultattu turboa vakiomoottoriin- niin ei tuo ~1000€ kyllä ole siinä vaiheessa enää iso osa moottorin budjetista.
                      Eikun joo , kunnollinen turbomoottorihan on halpa rakentaa ja vapari kallis
                      Last edited by petrolhead; 11-12-2011, 11:29.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16451
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by intfreak View Post
                        Sitten katotaan raja-arvoista kuinka paljon menee ylitte ja toivotetaan tervetuloa uudelleen.

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2966
                          • Uusikaupunni

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Nyt vuosikaudet sivusta seuranneena näitä keskusteluja ja toiveikkaiden kyselyjä testistä , niin nuo kriteerit ja raja-arvot on varmaan julkista tietoa ja saatavana jostain? Toisinsanoen kun sitä S54B32 turboa rakentaa niin voihan nuo ottaa jo tekovaiheessa huomioon.
                          Perustuvat direktiiveihin ja siten ihan kaikkien luettavissa.

                          Eiköhän ne tuosta löydy. Konsolidoitu versio, sisältää alkuperäisen direktiivin 70/220 ja kaikki muutokset tähän päivään.
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          • Balle
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3413
                            • UKI, Suomen New York

                            #14
                            Originally posted by Perlenbacher View Post
                            Kolme hyvin lämpöeristettyä kattia sarjaan mahdollisimman aikaiseen kohtaan niin pelastaa paljon. Sitten myös urearuiskutusta on käytetty, mitä aikaisemmin tällä foorumilla on aiheesta keskusteltu.
                            Mulla olis muuten ylimääräisenä US E46M3 pakosarjat joissa katit. Euroversiossahan katit on vasta pakosarjan jälkeen.
                            En tiedä sopiiko E36:een mutta tuolla saisi apuja niihin kylmäkäynnistyspäästöihin.
                            Possuja ja Bemareita

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #15
                              Sivulla 70 (em. PDF:ssä) nähtävissä kaavio jonka mukaan ajetaan ykkösosa. Lisäksi:

                              Kaivoin muutaman pointin:

                              "During the test the exhaust gases are diluted and a proportional
                              sample collected in one or more bags. The exhaust gases of the
                              vehicle tested are diluted, sampled and analyzed, following the
                              procedure described below, and the total volume of the diluted
                              exhaust is measured. Not only the carbon monoxide, hydrocarbon
                              and nitrogen oxide emissions, but also the particulate pollutant
                              emissions from vehicles equipped with compression-ignition
                              engines are recorded."

                              "A test lasting a total of 19 minutes and 40 seconds, made up of two parts,One and Two, is performed without interruption. An unsampled
                              period of not more than 20 seconds may, with the agreement of the
                              manufacturer, be introduced between the end of Part One and the
                              beginning of Part Two in order to facilitate adjustment of the test
                              equipment.

                              5.3.1.2.2. Part One of the test is made up of four elementary urban cycles. Each elementary urban cycle comprises fifteen phases (idling,
                              acceleration, steady speed, deceleration, etc.).

                              5.3.1.2.3. Part Two of the test is made up of one extra urban cycle. The extra urban cycle comprises 13 phases (idling, acceleration, steady speed,
                              deceleration, etc.).

                              ...

                              Test vehicle
                              3.1.1. The vehicle must be presented in good mechanical condition. It must have been run-in and driven at least 3 000 kilometres before the test.
                              Last edited by Perlenbacher; 11-12-2011, 16:28.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎