Hiivatin lisä-aineet tai sitten muuten vaan huono tuuri
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoriöljyn lisäaine
Collapse
X
-
Mikäs tässä nyt oli sitten se ongelma?
Mitään aineita puolustelematta täytyy kyllä todeta, että fortea yms käytetään yleisesti tosi paljon, joidenkin merkkien merkkihuollosakin tehdään huolto-ohjelman mukaisesti noita fortehuuhteluita
Itse olen aina öljynvaihdon yhteydessä tuon motor flushin tehnyt, eikä kyllä mitään ole yhdestäkään autosta särkynyt. Itse en ihan ymmärtäny miten tähän liittyy verkostomarkkinointi?
Toisekseen en päässyt ihan kärryille kummasta purnaat öljynlisäaineista vai huuhteluaineista? Eikai öljynvalmistajat lisäisi öljyihinsä liotusaineita, joten ajatus on aika erikoinen.Last edited by Antsah; 12-12-2011, 08:19.
-
-
rivien välistä luettuna sua ilmeisesti vituttaa kun on lähtenyt liian iso kikkare irti, ja tuklkinut jonkun kanavan ja kone on leiponut kiinni?
eli huuhtelu on toiminut moitteetta, jos olisit tehnyt sen huuhtelun vaikka 5v sitten, ei sieltä olisi noin isoa paskakasaa lähtenyt matkaan, vaan se olisi ollut paljon pienempi ja päätynyt ö-suodattimeen..
kato jos kerralla haukkaa liian ison palan kakkua, siihenkin voi tukehtua...
T. mekaanikko, ei jälleenmyyjä..Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Enempää sen paremmin kokeilematta (tai oon tainnu kerran pestä yhden moottorin stp:n motor flushilla?), tuo ainehan on toiminu tässä tapauksessa, eli lähteny sonnat irti, on vaan tosiaan lähteny liian iso pala kakkua kerralla mitä todennäköisemmin...
Onkohan tässä käytetty nyt aineita varmasti oikein, esim puhdistamattomaan moottoriin muistaakseni pitää kaataa kaksi purkillista ainetta, näin ainakin muistan, että jossei purkissa näin niin joku muu suositteli?
Tässähän ois mahdollisuus että ei oo tarpeeksi hyvin liuottanu osiin tuota kuonaa, jos ainetta on ollut liian vähän?
Toki, kyllä muakin sylettäis jos kone hajois noitten aineiden käytön takia!BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Taitaa toi Forte olla markkinoiden ainoa toimiva tuoteryhmä.
Ja esim Fortea ei todellakaan myydä millään pyramiidi / verkosto markkinoinnilla.
Ja toisekseen se ei ole edes mikään öljyn lisäaine. Eli ei sitä kuulukkaan kaataa moottoriin niin että lähdetään sitten ajelemaan.
Lukemattomia kertoja olen käyttänyt forten moottorinpesuainetta ja ikinä ei ole huonompaan suuntaan vehkeet menneet.
Ettet nyt ole mennyt mihinkään tv shop lankaan ja sitä kautta särkenyt moottoriasi?
Kerrohan hiukan tarkemmin ,mitä on käynyt kun suurin kiukku on jo hiukan laskenut.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostTaitaa toi Forte olla markkinoiden ainoa toimiva tuoteryhmä.
Ja esim Fortea ei todellakaan myydä millään pyramiidi / verkosto markkinoinnilla.
Ja toisekseen se ei ole edes mikään öljyn lisäaine. Eli ei sitä kuulukkaan kaataa moottoriin niin että lähdetään sitten ajelemaan.
Lukemattomia kertoja olen käyttänyt forten moottorinpesuainetta ja ikinä ei ole huonompaan suuntaan vehkeet menneet.
Ettet nyt ole mennyt mihinkään tv shop lankaan ja sitä kautta särkenyt moottoriasi?
Kerrohan hiukan tarkemmin ,mitä on käynyt kun suurin kiukku on jo hiukan laskenut.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
[QUOTE=Peequ;2564714]Jos edellinen omistaja ja sinä olet käyttänyt näitä pyramidihuijaus öljyn lisä-aineita niin lasku voi oll tuon mukainen. Fortet ja xr ykköset kannattaa unohtaa koska jos käytettyn koneen öljyyn lisätään näitä liuottimia, niin jossain kohtaa ajan mittaan kertynyt liuottunut karsta pääsee järjestelmään ja tekee kallista vahinkoa.
Jos joku sinulle noita kauppaa niin jätä herran piuksut sentää välistä. Maksoin toisen koneen osalta n. 7000 euron oppirahat, joten nämä "jälleenmyyjät" voi pitää suunsa kiinni ja toivoa ettei joku vielä tuosta oikeuteen vedä. Yhdestäkään voitelun lisä-aineesta ei löydy luotettavaa tietoa vaan arvioita miten se voisi toimia..... Minullakin on arvio että lusikallinen hunajaa voi auttaa kuppaan......
Justiinsa !!! Kyllähän näitä vastaavia tapauksia on useampiakin...
Pitäisi vain auton omistajan käsittää jos noihin Saksan tuonteihin joissa käytetty halpoja mineraaliöljyjä laittaa pesevää komponenttia öljyn joukkoon niin laulu on valmis...!
X1R:n tuotteita käyttänyt 15 vuotta eikä ongelmia kun muistaa edellä mainitun asian. Mikään bitumikirnu ei korjaannu noilla lisäaineilla itsestään vaan järjen käyttö on sallittua !
Jos naputtavat M50:n nostimet saadaan hieman siedettävimmiksi Forten käsittelyllä niin pitää muistaa, että se sakka mikä sieltä on lähtenyt liikkeelle käy pahimmillaan runko ja kiertokangen lakrut läpi puhumattakaan nokka-akselin laakerikauloista...
Olen aika ikävän näköisiä venttiilikoneistoja nähnyt kun peseviä öljyjä käytetään vasta täällä Suomen arktisissa olosuhteissa jolloin kaikki se skeida ja sakka joka vuosien saatossa on kertyny kanaviin lähtee liikkeelle ... = Kysyvä ei tieltä eksy mutta saattaa säästää muutaman tuhatlappusen kun hommassa on ajatus mukana:think...nykyiset: E39 523i -00, E39 "520"ia - 96, 525iA Ex. Diblomat -89, 520i M50 -90 ( tuned ), 520i tbo Mosselmann - 88 M20B27
Ex. 323i -81, 628iA -82, E28 535i -86, 520i -90
Comment
-
-
Ja mää oon käyttäny kylmästi dieseliä noiden moottorien sisäpesuun hyvillä tuloksilla. Varsin näihin vanhempiin M60 tms. koneisiin tekee ihmeitä paskan irrotukseen, käsittelyn jälkeen kun ottaa öljypohjan irti ja ihmettelee sinne vajonneen lutjun määrää niin ei voi kuin ihmetellä miten noi koneet on oikein toimineet aiemmin (ja miten ne toimis jos se pahin paska jäis sinne öljypohjaan käsittelyn jälkeen, kun se alin kerros ei sieltä propusta pois tule)sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostTaitaa toi Forte olla markkinoiden ainoa toimiva tuoteryhmä.
Ja esim Fortea ei todellakaan myydä millään pyramiidi / verkosto markkinoinnilla.
Ja toisekseen se ei ole edes mikään öljyn lisäaine. Eli ei sitä kuulukkaan kaataa moottoriin niin että lähdetään sitten ajelemaan.
Lukemattomia kertoja olen käyttänyt forten moottorinpesuainetta ja ikinä ei ole huonompaan suuntaan vehkeet menneet.
Ettet nyt ole mennyt mihinkään tv shop lankaan ja sitä kautta särkenyt moottoriasi?
Kerrohan hiukan tarkemmin ,mitä on käynyt kun suurin kiukku on jo hiukan laskenut.
En osaa sanoa tuliko nyt mitään parannusta mutta mitään ei ainakaan hajonnutkaan.Forte mainitaan tuossa ekassa
postauksessa mutta ei nyt tullut selväksi että oliko se juuri tuo aine jonka käytön jälkeen moottori hajosi.
Tarkennusta.Last edited by creative 22; 13-12-2011, 01:10.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Mikäli kyse on tuosta M5 padasta, niin kyllähän noista on kk laakereita mennyt. Tuntuu olevan "tyyppivika" ja varsinkin jos on ajettu jollakin rallivormulalla.
Ettei vaan asia olisikin niin, että koneesi on oireillut jo naputtamalla joka on johtunut kk laakereista ja sinä olet päättänyt korjata asian jollakin lisäaineella.
Lopputulos on vaan ollutkin lopullisesti hajonnut moottori?
Turha tuossa on mitään lisäaineita syyttää...
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostJa mää oon käyttäny kylmästi dieseliä noiden moottorien sisäpesuun hyvillä tuloksilla. Varsin näihin vanhempiin M60 tms. koneisiin tekee ihmeitä paskan irrotukseen, käsittelyn jälkeen kun ottaa öljypohjan irti ja ihmettelee sinne vajonneen lutjun määrää niin ei voi kuin ihmetellä miten noi koneet on oikein toimineet aiemmin (ja miten ne toimis jos se pahin paska jäis sinne öljypohjaan käsittelyn jälkeen, kun se alin kerros ei sieltä propusta pois tule)
Itellä on ollut tapana kipata dieseliä käyntilämpimään koneeseen 10% öljytilavuudesta ja tyhjäkäyntiä/1500rpm noin 15-30 min. Vaikutus 99% sama kuin Forte mutta kustannukset huomattavasti pienemmät (diesel 1e/0,6ltr vs. Forte 25e/0,4ltr). Ja ennekö kukaan tulee itkemään että noin paljon naftaa öljyn seassa rikkoo laakerit niin sanompa vaan että uusien dpf-dieseleiden öljystä jopa 20% saattaa olla naftaa öljynvaihdon yhteydessä ja se on ihan normaalia (mutta toisaalta rikki nekin tuntuvat menevän heti kun on alle -1C)
Ja topicin aiheeseen liittyen, kertaakaan en ole asiakkaan autoa Fortella rikki saanut.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
Comment