Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Lämmitetty" lasinpesurinsuutin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juize
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 231
    • Joensuu

    "Lämmitetty" lasinpesurinsuutin

    Tänään lounastauolle kotiin ajellessa puolen kilsan jälkeen E39:ssä sisällä alkoi haisemaan lievä käry. Sähköasentajan nenässä haju vaikutti palaneelta elektroniikka komponentilta.
    Toisen puolen kilsan jälkeen kotiin päästyäni käänsin puhalluksen keskisuuttimiin, tulisiko haju sieltä? Ja lievänä sieltä käryä tulikin. Samalla silmiin pisti savukiekura kuskin puolen lasinpesurinsuuttimesta.
    Mitä helvettiä, äkkiä konepellin raosta varovasti kuikuilemaan onko konehuoneesa liekkejä, ei näy.
    Konepelti auki, konepellin ääni eristeen takaosasta tulee savua, sitä
    raottamaan, saatanan lasinpesurinsuutin tulessa.
    Sain aikani taputteltua liekin sammuksiin, ei tarvinnut autotallista jauhesammutunta hakea. Pesurinsuuttimen konepellin ulkopuolella ollut osa oli pudonnut tässä vaiheessa tuulilasille.
    Johdotus liittimelle ja liitin täysin kunnossa. Suuttimen lämmitysvastuksessa ei ole voinut olla täyttä oikosulkua koska ei polttanut sulaketta. Lämmitysvastuksen resistanssin on täytynyt muuttua sopivasti pienemmäksi ettei polttanut sulaketta, mutta teho nousi niin isoksi että se piru syttyi tuleeen.
    Onneksi ei ollut pidempi ajomatka, tiedä mitä olisi palanut jos liekit olisi saanut ajoviiman takia kunnolla happea!
    Onko muilla E39:in omistajilla ollut tallaista "lämmitettyä" pesurinsuutinta?
    G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
    ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
    ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
    ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Juize View Post
    Tänään lounastauolle kotiin ajellessa puolen kilsan jälkeen E39:ssä sisällä alkoi haisemaan lievä käry. Sähköasentajan nenässä haju vaikutti palaneelta elektroniikka komponentilta.
    Toisen puolen kilsan jälkeen kotiin päästyäni käänsin puhalluksen keskisuuttimiin, tulisiko haju sieltä? Ja lievänä sieltä käryä tulikin. Samalla silmiin pisti savukiekura kuskin puolen lasinpesurinsuuttimesta.
    Mitä helvettiä, äkkiä konepellin raosta varovasti kuikuilemaan onko konehuoneesa liekkejä, ei näy.
    Konepelti auki, konepellin ääni eristeen takaosasta tulee savua, sitä
    raottamaan, saatanan lasinpesurinsuutin tulessa.
    Sain aikani taputteltua liekin sammuksiin, ei tarvinnut autotallista jauhesammutunta hakea. Pesurinsuuttimen konepellin ulkopuolella ollut osa oli pudonnut tässä vaiheessa tuulilasille.
    Johdotus liittimelle ja liitin täysin kunnossa. Suuttimen lämmitysvastuksessa ei ole voinut olla täyttä oikosulkua koska ei polttanut sulaketta. Lämmitysvastuksen resistanssin on täytynyt muuttua sopivasti pienemmäksi ettei polttanut sulaketta, mutta teho nousi niin isoksi että se piru syttyi tuleeen.
    Onneksi ei ollut pidempi ajomatka, tiedä mitä olisi palanut jos liekit olisi saanut ajoviiman takia kunnolla happea!
    Onko muilla E39:in omistajilla ollut tallaista "lämmitettyä" pesurinsuutinta?
    sinolia pesunesteeksi ja bmw liekinheitin valmis....:think

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Liekkejä en ole livenä nähnyt, mutta sellaisia muodottamaksi sulaneita klimppejä on suuttimien paikalta kynitty uusien suuttimien tieltä pois.


      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎