Tänään lounastauolle kotiin ajellessa puolen kilsan jälkeen E39:ssä sisällä alkoi haisemaan lievä käry. Sähköasentajan nenässä haju vaikutti palaneelta elektroniikka komponentilta.
Toisen puolen kilsan jälkeen kotiin päästyäni käänsin puhalluksen keskisuuttimiin, tulisiko haju sieltä? Ja lievänä sieltä käryä tulikin. Samalla silmiin pisti savukiekura kuskin puolen lasinpesurinsuuttimesta.
Mitä helvettiä, äkkiä konepellin raosta varovasti kuikuilemaan onko konehuoneesa liekkejä, ei näy.
Konepelti auki, konepellin ääni eristeen takaosasta tulee savua, sitä
raottamaan, saatanan lasinpesurinsuutin tulessa.
Sain aikani taputteltua liekin sammuksiin, ei tarvinnut autotallista jauhesammutunta hakea. Pesurinsuuttimen konepellin ulkopuolella ollut osa oli pudonnut tässä vaiheessa tuulilasille.
Johdotus liittimelle ja liitin täysin kunnossa. Suuttimen lämmitysvastuksessa ei ole voinut olla täyttä oikosulkua koska ei polttanut sulaketta. Lämmitysvastuksen resistanssin on täytynyt muuttua sopivasti pienemmäksi ettei polttanut sulaketta, mutta teho nousi niin isoksi että se piru syttyi tuleeen.
Onneksi ei ollut pidempi ajomatka, tiedä mitä olisi palanut jos liekit olisi saanut ajoviiman takia kunnolla happea!
Onko muilla E39:in omistajilla ollut tallaista "lämmitettyä" pesurinsuutinta?
Toisen puolen kilsan jälkeen kotiin päästyäni käänsin puhalluksen keskisuuttimiin, tulisiko haju sieltä? Ja lievänä sieltä käryä tulikin. Samalla silmiin pisti savukiekura kuskin puolen lasinpesurinsuuttimesta.
Mitä helvettiä, äkkiä konepellin raosta varovasti kuikuilemaan onko konehuoneesa liekkejä, ei näy.
Konepelti auki, konepellin ääni eristeen takaosasta tulee savua, sitä
raottamaan, saatanan lasinpesurinsuutin tulessa.
Sain aikani taputteltua liekin sammuksiin, ei tarvinnut autotallista jauhesammutunta hakea. Pesurinsuuttimen konepellin ulkopuolella ollut osa oli pudonnut tässä vaiheessa tuulilasille.
Johdotus liittimelle ja liitin täysin kunnossa. Suuttimen lämmitysvastuksessa ei ole voinut olla täyttä oikosulkua koska ei polttanut sulaketta. Lämmitysvastuksen resistanssin on täytynyt muuttua sopivasti pienemmäksi ettei polttanut sulaketta, mutta teho nousi niin isoksi että se piru syttyi tuleeen.
Onneksi ei ollut pidempi ajomatka, tiedä mitä olisi palanut jos liekit olisi saanut ajoviiman takia kunnolla happea!
Onko muilla E39:in omistajilla ollut tallaista "lämmitettyä" pesurinsuutinta?
Comment