Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 koneen imusarjan irroitus ohjeita...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    M54 koneen imusarjan irroitus ohjeita...

    Pitäisi saada imusarja irti m54 e39 525 -02 koneesta. Olen mielestäni purkanut kaiken, mutta imusarjaa en vaan saa irti.

    Imusarja on muuten irtonaisen oloinen, mutta se tuntuu olevan jostain koneen takareunasta kiinni kun olen irroittanut kaikki pultit, ja kiinnikeet...

    Tarvitseeko kaasuläppäkotelo irroittaa jos imusarjan haluaa saada pois?

    -mitenkäs on polttoainelinjan suhteen.

    Tarkoituksena on uusia uusi huohotinventtiili, ja huohottimen letku kokonaan.

    Näppärille ohjeille olisi nyt käyttöä.


    No tuota Tis:siä tutkiessani niin ilmeisesti imusarjaa kiinnipitävät loput pultit ovatkin juuri kaasuläppäkotelon takana PIILOSSA?
    Last edited by casino; 12-12-2011, 22:47. Reason: Tarkennusta
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #2
    Originally posted by casino View Post
    Pitäisi saada imusarja irti m54 e39 525 -02 koneesta. Olen mielestäni purkanut kaiken, mutta imusarjaa en vaan saa irti.

    Imusarja on muuten irtonaisen oloinen, mutta se tuntuu olevan jostain koneen takareunasta kiinni kun olen irroittanut kaikki pultit, ja kiinnikeet...

    Tarvitseeko kaasuläppäkotelo irroittaa jos imusarjan haluaa saada pois?

    -mitenkäs on polttoainelinjan suhteen.

    Tarkoituksena on uusia uusi huohotinventtiili, ja huohottimen letku kokonaan.

    Näppärille ohjeille olisi nyt käyttöä.


    No tuota Tis:siä tutkiessani niin ilmeisesti imusarjaa kiinnipitävät loput pultit ovatkin juuri kaasuläppäkotelon takana PIILOSSA?

    Itse en irroittanut imusarjaa huohottimen vaihdon takia, nämä pari kuvaa tuli otettua kun vaihdoin vielä myöhemmin imusarjan tiivisteet.Kyllä se polttoainelinja täytyy sieltä takaa irroittaa jos et sitä vielä ole tehnyt.Kyllä se pitäisi Tissin ohjeiden mukaan
    sieltä irrota, jospa näistä kuvista saisi apua että mistä se on vielä kiinni.En enää muista niin tarkasti tuon irroitusta joten en ala neuvomaankaan..
    Mutta on siellä Edk:n takana yksi muistaakseni 13mm kannalla oleva mutteri
    joka tukee imusarjaa lohkoa vastaan..Näkyy tuo kuvissakin.
    Last edited by creative 22; 07-12-2012, 18:47.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      casinolla varmaan irroittamatta imusarjan "kuningas mutteri" joka pitää sitä alapäästä kiinni
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        casinolla varmaan irroittamatta imusarjan "kuningas mutteri" joka pitää sitä alapäästä kiinni
        Ei kai nyt sentään?Kyllä siellä melko varmasti polttoainelinjasto jumittaa vielä.

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by kuukankorpi View Post
          Ei kai nyt sentään?Kyllä siellä melko varmasti polttoainelinjasto jumittaa vielä.
          Imusarja on nyt onnistuneesti irroitettu. Olisi vaan heti pitänyt ottaa kaasuläppäkotelo irti!

          Ei millään meinannut havaita, että siellä alla oli piilossa vielä "kuningasmutteri" no nyt sitten vaan kun tulee uudet palikat niin pääsee kasaamaan...
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #6
            Jos omistat kameran niin koita ottaa kuvia niistä kuuluisista kumitulpista jotka ovat siis imusarjassa kiinni.
            Ne kolme jotka siis kovettuvat+halkeilee ja aiheuttaa pientä imuvuotoa jne.

            Olikohan niitä kolme vai kaksi kumitulppaa :think

            No ainakin #15 ja #17


            EDIT:
            vai onko ne noi kaks tossa vasemmalla jotka ovat tossa kyljessä ilman tulppaa?
            Sit on jotain tossa oikealla kans, toisessa tulppa toisessa ei..
            Last edited by Dani; 13-12-2011, 20:09.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Dani: Oikealla olevat, siellä on kaks pientä ja yksi iso, joissa sitten mallista riippuen joko letku johonkin tai tulppa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #8
                Kiitos
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #9
                  Originally posted by Dani View Post
                  Jos omistat kameran niin koita ottaa kuvia niistä kuuluisista kumitulpista jotka ovat siis imusarjassa kiinni.
                  Ne kolme jotka siis kovettuvat+halkeilee ja aiheuttaa pientä imuvuotoa jne.

                  Olikohan niitä kolme vai kaksi kumitulppaa :think

                  No ainakin #15 ja #17


                  EDIT:
                  vai onko ne noi kaks tossa vasemmalla jotka ovat tossa kyljessä ilman tulppaa?
                  Sit on jotain tossa oikealla kans, toisessa tulppa toisessa ei..
                  Oikean puolen tulppa (tässä kuvassa) on tarkoituksella irti omalta paikaltaan ja kiinni tuossa irroitetun polttoainelinjan päässä estämässä bensan valumista irroituksen aikana
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • Ivl
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 216
                    • Oulunsalo

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    casinolla varmaan irroittamatta imusarjan "kuningas mutteri" joka pitää sitä alapäästä kiinni
                    Missäs tuo " kuuluisa " mutteri sijaitsee, kun ei lähde imisarja irti?

                    Peilillä koittanut tsiikuilla, pitäis separaattori säädä vaihdettua.

                    Autona 530ia 2002

                    T Jukka
                    Bmw X5 2011
                    Vw caddy 2019

                    Comment

                    • camshaft
                      BTCF Member
                      • Sep 2016
                      • 539
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by Ivl View Post
                      Missäs tuo " kuuluisa " mutteri sijaitsee, kun ei lähde imisarja irti?

                      Peilillä koittanut tsiikuilla, pitäis separaattori säädä vaihdettua.

                      Autona 530ia 2002

                      T Jukka
                      Varmaan puhutaan siitä yhdestä mutterista joka on imusarjaa alhaalta tukevan metallisen tukivarren päässä siellä huitsin uumenissa lohkon kyljessä. Eli seuraa sitä tukivartta alaspäin niin pitäisi jumittaja löytyä...

                      EDIT: Eli siis nro 9 tuolla. Kuva on M52TU mut eikös nämä ole tämän osalta aika identtisiä.
                      Last edited by camshaft; 06-09-2017, 08:58.
                      "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                      Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6936
                        • N/A

                        #12
                        youtubesta hakee 50skid ja m54 intake manifold removal. Löytyy tosi kädestä pitäen ohjeet. Niin, ja se ccv kyllä on ihan helppo vaihtaa ilman imusarjan purkamista. Parin tunnin homma kun rauhassa tekee. Siihen on ohjeet youtubessa bavarianautoworks ja sieltä m54 ccv replacement.
                        Eriasia jos haluaa sitten vaihdella imusarjan alla menevät letkut myöskin.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎