Muistan jostain lukeneeni, että automaatin yhteydessä renkaan koko (lue vierintäkehä) ei saisi muuttua paljoa, koska se sekoittaa automaatin toiminnan ja mahdollisesti rikkoo laatikonkin. Pitääkös tämä paikansa? Jos pitää niin mistä tuo johtuu?
Siis tarkoitan, että vaihtaa kaikki neljä rengasta pienempiin/isompiin. Eikös tietokone mittaa signaalin, eli renkaan pyörintänopeuden, abs-anturilta, mutta suhteutetaanko sitä esim. moottorin kierroslukuun tms. ja tätä kautta tuo voisi vaikuttaa laatikon toimintaan. Mutta jos laatikoa ohjaa ainoastaan abs-signaali niin sillähän ei silloin pitäisi olla merkitystä minkä kokoiset renkaat siellä alla pyörii, kunhan ovat kaikki saman kokoisia.
Siis tarkoitan, että vaihtaa kaikki neljä rengasta pienempiin/isompiin. Eikös tietokone mittaa signaalin, eli renkaan pyörintänopeuden, abs-anturilta, mutta suhteutetaanko sitä esim. moottorin kierroslukuun tms. ja tätä kautta tuo voisi vaikuttaa laatikon toimintaan. Mutta jos laatikoa ohjaa ainoastaan abs-signaali niin sillähän ei silloin pitäisi olla merkitystä minkä kokoiset renkaat siellä alla pyörii, kunhan ovat kaikki saman kokoisia.
Comment