Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 Remonttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kollj
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 2
    • helsinki

    M20B20 Remonttia

    No Tervettä kaikille!

    Elikkäs on menossa toi m20b20 moottorin kansi vaihtoon. kyseessä e34 korimalli. Vanha kansi ilmeisesti halki. Pakokaasu haisee jäähdytysnesteelle ja kovasti sitä häviääki =( nyt on kumminki tämän foorumin kautta ostettu uusi kansi!

    Motonetin jakohihnasrj sisältää gates hihnan ja rullat ovat bosh tai skf valmisteet. onko tommone toimiva? entäs mistä kannattaa kannen tiiviste ja pultit hankkia?? jos motonetistä, niin minkä merkkiset?:think

    ja sitten vielä.. kuinkas jako kohdilleen? riitääkö, että kampiakselilta on merkki katsottu kohdallee ja vastaavasti kannelta?

    mitä tommosee varaa aikaa?
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Originally posted by kollj View Post
    Motonetin jakohihnasrj sisältää gates hihnan ja rullat ovat bosh tai skf valmisteet. onko tommone toimiva? entäs mistä kannattaa kannen tiiviste ja pultit hankkia?? jos motonetistä, niin minkä merkkiset?:think

    ja sitten vielä.. kuinkas jako kohdilleen? riitääkö, että kampiakselilta on merkki katsottu kohdallee ja vastaavasti kannelta?
    Ostat sieltä mistä halvimmalla saat. Todennnäköisesti saat käteesi Victor Reinz-merkkisen kansipahvin ja samannimisessä pakkauksessa olevat pultit. Ihan ok tavaraa on, mutta muitakin löytyy, eikä laadussa sen kummempia eroja. Miksi et ostaisi kerralla koko yläpään tiivistesarjaa.
    Kampuralta ja nokkapyörältä jako kohdalleen, siinähän se. Ethän heitä vanhoja prikkoja pulttien alta roskiin. Ne tarvitaan uusien pulttien alle, koska niitä ei pulttisarjassa tule mukana.
    mitä tommosee varaa aikaa?
    Älä mieti aikaa. Se valmistuu sitten ajallaan. Kokenut M20-koneiden ruuvaaja niputtaa tuollaisen 4-5tunnissa niin, että moottori käy ja ilmaus on suoritettu.

    Itse ostaisin myös vesipumpun uuden. Ei kallis investointi ja helppo vaihtaa samalla.
    Last edited by T3; 18-12-2011, 21:56.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • ///Make
      BTCF Member
      • May 2007
      • 4690
      • Lahti

      #3
      Motonetistä en tiedä, itse hain Lahden Kansityöstä kaikki tiivisteet ja pultit. Ihan edulliseen hintaan sai, Victor Reinz-merkkinen tiivistesatsi tuli ja lukemani perusteella laadukas.

      Originally posted by kollj View Post
      mitä tommosee varaa aikaa?
      Riippuu ihan siitä miten paljon noita hommia on tehnyt, mutta kyllä itse varaisin koko päivän. Pakosarjan pultit voi olla välillä ikävästi kiinni ja paljon muitakin yllättäviä asioita tulla...



      Siinä jakohihnan vaihto-ohje, siitä varmaan saa jotain vinkkejä.
      Z3 3,0 Coupe -98
      E30 325E 4D -85
      Originally posted by TNT
      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

      Comment

      • kollj
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 2
        • helsinki

        #4
        Selvä. Motonettiin siis. Yläpään tiivistesarjahan sisältää kaikki tiivisteet ja stefat yläpäähän. Ajattelin selviäväni vain kansipahvilla, imu ja pakosarjojen tiivisteillä. Sylinterikanteen on myyjän mukaan "muutama tkm sitten vaihdettu keinut, nokka ym." Venttiileissä ei näy lainkaan karstaa, eikä palotiloissa. Hyvin puhtaan oloinen. Uskon, että venttiilivarren kumit ja nokan stefatkin on vaihdettu "muutama tkm" sitten.

        No, jos nyt kumminki ottais sit sen koko yläpää tiivistesrj..varmuudeks.

        Ja tosiaa vesipumppu. Sen unohdin mainita. Senkin otan motonetistä mukaan. Samaten termarin.

        Vielä olis kysmys Autohan on siis e34 520i 12v vm89. En ole vielä pahemmi päässy vilkuilemaa konetilaa. Ei paikkaa ja ulkona alkaa jo olla kylymä
        Mutta, mitä hihnoja siellä on jakoremmin lisäksi? Siis apulaitteiden hihnat? Onko niitä kaksi vai yksi? Ja mistä ne kiertää? Autossani ei ole ilmastointia.
        Laturilta tais yks hihna kiertää. Joo tiiän, konepelti auki ja silmä kätee!!

        Kiitos neuvoista.

        Jonku verran on autojenkaa jo oltu tekemisissä. ja toi m20 vaikuttaa simppeliltä peruskauraa moottorilta. Siis nopeasti vilkaistuna. Ei vaa perhana, oo omaa tallii missä sais rauhas rakentaa.

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by kollj View Post
          Ei vaa perhana, oo omaa tallii missä sais rauhas rakentaa.
          Eihän tämä Bemarikerhon talli ( http://bmwclub.fi/ ) tietysti oma ole, mutta aika rauhassa saa rakentaa eikä maksa käytännössä juuri mitään:

          Sopivan lähellä aika monelle, 50 km säteelle mahtuu monta kaupunkia.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎