Announcement

Collapse
No announcement yet.

S62 moottoreista ja niiden eroavaisuuksista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    S62 moottoreista ja niiden eroavaisuuksista?

    Elikkäs missä vaiheessa S62 moottoriin tulee teknisiä päivityksiä?
    Yleisestiottaen puhutaan että faceliftissä on päivitetty vanos ja männänrenkaat mutta varaosaohjelman mukaan vanoksen solenoidit päivittyvät jo 10/99, männänrenkaiden päivittyminen ei varaosaohjelmasta kuitenkaan käy ilmi :think
    Vanoksen ääntäminen on ilmeisesti 10/99 jälkeen valmistetuissa maltillisempaa kuin vanhemmissa?
    Milloin tulee ns. uudemman mallin öljyrenkaat ja tuleeko moottoriin jossain vaiheessa muita päivityksiä alkupään malleihin verraten kuin vanoksen nolenoidit ja männänrenkaat? Jos niin milloin?
    Varsinainen facelift mallihan tulee valojen ym. osalta 9/00 mutta tuleeko faceliftin myötä myös tekniikkaan päivityksiä ja onko tuo päivämäärä faceliftin raja vai voiko aiemmin valmistettu olla jo uudemmilla valoilla?
    Tarkoitan sitä että vaihtuuko autot faceliftiksi jossain tietyssä valmistenumerossa vai päivämäärän mukaan siten että 31.8.2000 valmistettu on vanhemmalla optiikalla ja 1.9.2000 valmistettu uudemmalla, noita 2000 alkupuolella valmistettuja kun usein myydään "facelift malleina" :think

    Ja sitten tuo jakopää:
    Näyttää kovasti samanlaiselta mitä M62 moottoreissa mutta en ole kuullut puhuttavan että S62 jakopää olisi heikko ja niitä hajoaisi kuten M62 jakopäästä puhutaan, mikä on tämän asian todellinen tilanne S62 moottorin osalta?

    Tällaiset asiat ovat askarruttaneet minun ja varmasti monen muunkin mieltä jotenka kaikki faktatieto on tervetullutta tähän topiciin!
    Last edited by Jube; 20-12-2011, 09:34.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Olen kuullut hajonneesta keskilaahaimesta M5:ssäkin, niillä vaan yleensä ajetaan niin paljon vähemmän että hajoamisaalto on vasta tulossa.

    Muistaakseni vanos-päivitykset on jälkeenpäin lisättävissä, eli tyyliin paineakkua ja lautasjousta.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Paljon tietoa tekniikasta löytyy tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=169105

      Noin lyhyesti niin 3/00 tulee tekninen päivitys jossa:
      M5 (S62 Engine) 3/00 and all Z8s. Redesigned piston rings to lower oil consumption. They also improved the vanos vanos style (5-bolt).

      12/00 eteenpäin päivityksenä vanoksen paineakku.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Oliko noissa nuo rattaiden lautasjouset alusta asti? Muistaakseni joskus noita kaivelin etk:sta, mutta nyt ei näy kyllä vuosilukuja tolle paketille :think
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #5
          m60 tuplakettinki m62 single kettinki s62 tuplakettinki jakopäässä
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Originally posted by Exorcist View Post
            Noin lyhyesti niin 3/00 tulee tekninen päivitys jossa:
            M5 (S62 Engine) 3/00 and all Z8s. Redesigned piston rings to lower oil consumption. They also improved the vanos vanos style (5-bolt).
            Ok, elikkä 30.5.2000 valmistetussa autossa on siis jo uudemmat öljyrenkaat ja vanoksen solenoidit :think
            Onko tuo "päivitetty" vanos yleensä käytännössä hiljaisempi tyhjäkäynnillä mitä noissa ensimmäisissä S62 moottoreissa jotka usein kuulostavat dieseliltä?
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • IIIolut
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 382
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Olen kuullut hajonneesta keskilaahaimesta M5:ssäkin, niillä vaan yleensä ajetaan niin paljon vähemmän että hajoamisaalto on vasta tulossa.
              Mulla oli 150tkm kohdalla tuo keskilaahain valmista kauraa. Laahaimessa oleva pinta alkoi olla jo ihan irti. Onneksi ei ollut lähtenyt mitään palasia kiertoon...

              Korjaaja joka auton laittoi kertoi, että on melko yleistä laahaimien hajoaminen. On tehnyt moneen M5:een saman rempan.
              E61 ///M5 -07
              F15 X5 40e ///M-Sport -16

              Ex. E39 ///M5 -01
              -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎