Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57TU2D30 (3.0sd) vs M47TU2D20 (2.0d)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 338LM
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 191

    M57TU2D30 (3.0sd) vs M47TU2D20 (2.0d)

    Otsikon kone vahvana vaihtoehtona seuraavaan autoon joka on haussa.

    Googlella "BMW 3.0 SD problems" tuotti lupaavan vähän osumia- onko täällä parempaa tietoa? Itse perusmoottori on kai läppävikaa (?) lukuunottamatta perusvarma, mutta mielipiteitä olisi kiva kuulla. Perhanan pikkuruokainen kone voimavaroihinsa nähden, mutta onko tässä "koira haudattuna"?
    Vaihtoehtona olisi M47TU2D20/2.0D 110 tai 130kw versiona manuaaliaskin kanssa, ei silläkään varmaan jalkoihin jäisi.

    Ensimainitun koneen perästä 8/2006 - 10/2007 löytyvä 6L45R (GM6) automaatti ei kai ole miina sekään, pieniä softapäivitystarpeita lukuunottamatta?

    Kudos
    Last edited by 338LM; 28-12-2011, 21:55.
    2007 E61 LCI 530xd M-sport
  • 338LM
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 191

    #2
    Tarkennetaan ny vielä senverta että haussa on "daily driver" jolla paahdetaan 20000-30000km vuodessa. Korjaamoilla ei ole aikaa autoa seisotella.
    2007 E61 LCI 530xd M-sport

    Comment

    • Aslakki
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 359
      • Kuusamo

      #3
      tuon kahden litran moottorin luotettavuus kiinnostaisi minuakin, mitä ongelmia odotettavissa
      E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

      Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Ääripäästä toiseen, ei se yhden turbon 3.0 konekaan mikään tussu ole 500Nm väännöllä. Ja tosiaan läpät pois, niin ihan huolto osilla menee. Ja mitä tulee noihin 2.0 koneisiin, niin suhteessa tuotanto määrään, niin ei niitä jako ongelmia ihan hirvesti ole.

        2008 malleihin tuli X3 malliin alhaisemmat co2 luvut ja kulutus samalla alas.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Convertible View Post
          Ja mitä tulee noihin 2.0 koneisiin, niin suhteessa tuotanto määrään, niin ei niitä jako ongelmia ihan hirvesti ole.

          2008 malleihin tuli X3 malliin alhaisemmat co2 luvut ja kulutus samalla alas.
          M47:ssa ei juurikaan ongelmia ole, N47 on ihan riittävästi että itse jättäisin väliin...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Aslakki
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 359
            • Kuusamo

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            M47:ssa ei juurikaan ongelmia ole, N47 on ihan riittävästi että itse jättäisin väliin...
            Näin olen itsekkin ymmärtänyt... 03/2007 on tullut tuo kone N47D20 jossa näitä jakopääongelmia on esiintynyt ilmeisesti ja tuo aikaisempi M47TU2D20 jota on valmistettu 2005-03/2007 on se "luotettavampi". Korjatkaa jos olen väärässä...
            E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

            Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎