Announcement

Collapse
No announcement yet.

Triggeripyörän kevennys m50-moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sturer Bock
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 312
    • Häme

    Triggeripyörän kevennys m50-moottori

    Eli melkoisen painava möhkäle tuo pyörä. Eikös tuosta saisi helposti sorvaamalla/poraamalla tavaraa pois ilman, että osa toimisi/kestäisi? Kukaan tehnyt?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by sturer Bock View Post
    Eli melkoisen painava möhkäle tuo pyörä. Eikös tuosta saisi helposti sorvaamalla/poraamalla tavaraa pois ilman, että osa toimisi/kestäisi? Kukaan tehnyt?
    Vaihda ennemmin tuplamassa vauhtis pois, se vasta painaakin. M20 osa tilalle ja joku sopiva kytkin.

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #3
      mutta jos asiat ehään oikein niin kampiakseli painot pitäisi suhteeutaa kun kevennetään toisestä päästä niin täytyisi suhteessa keventää toisesta päästä.
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16457
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        mutta jos asiat ehään oikein niin kampiakseli painot pitäisi suhteeutaa kun kevennetään toisestä päästä niin täytyisi suhteessa keventää toisesta päästä.
        Joo, mutta miksi m20b23 värinänvaimennin on sama 3,8 kg l(le)-jet koneissa mutta vauhtipyörä muuttuu 2,2 kg painavammaksi (6,3 -> 8,5) 9/84 lähtien ?

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
          mutta jos asiat ehään oikein niin kampiakseli painot pitäisi suhteeutaa kun kevennetään toisestä päästä niin täytyisi suhteessa keventää toisesta päästä.

          Pyörivä puntittamaton massa?
          Miten se kampura ymmärtää kummassa päässä on minkäkin verran painoa?
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1529
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Mikkeri View Post
            Pyörivä puntittamaton massa?
            Miten se kampura ymmärtää kummassa päässä on minkäkin verran painoa?

            Tulee hyrräilmiö jos vain toisessa päässä on paljon painoa,sen takia trikkeripyörässä on painoa pitkän kammen kera. Tosin siviiliautoon noita on aivan turha alkaa kevennellä varsinkin kun kutosen kampikin painaa sen verran paljon+vp+kytkin yhteensä,jotta paljoa apua ei ole yhden trikkeripyörän kevennyksistä...Ekaksi kevyempi vauhtis ja paketti tasapainotukseen sen jälkeen.
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • sturer Bock
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 312
              • Häme

              #7
              Originally posted by M325i View Post
              Tulee hyrräilmiö jos vain toisessa päässä on paljon painoa,sen takia trikkeripyörässä on painoa pitkän kammen kera. Tosin siviiliautoon noita on aivan turha alkaa kevennellä varsinkin kun kutosen kampikin painaa sen verran paljon+vp+kytkin yhteensä,jotta paljoa apua ei ole yhden trikkeripyörän kevennyksistä...Ekaksi kevyempi vauhtis ja paketti tasapainotukseen sen jälkeen.
              Joo, kaikki muu alakerrasta onkin vaihdettu kevyempiin (männät, k-kanget) osiin kuin alkuperäiset paitsi kampiakselia ei ole kevennetty. Ja autoa ei rakenneta siviiliajoa silmälläpitäen. Eli edellisten kommenttien perusteella taitaa triggeripyöräkin joutua laihdutuskuurille. Ja jos painoa pitää suhteessa lähteä molemmista päistä niin perusteet kevennykselle on olemassa myös siltä osin koska vauhtipyörä painaa reilu 5kg.
              Last edited by sturer Bock; 31-12-2011, 17:51.

              Comment

              • ErPe
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 63
                • Hämeenlinna

                #8
                Originally posted by sturer Bock View Post
                Joo, kaikki muu alakerrasta onkin vaihdettu kevyempiin (männät, k-kanget) osiin kuin alkuperäiset paitsi kampiakselia ei ole kevennetty. Ja autoa ei rakenneta siviiliajoa silmälläpitäen. Eli edellisten kommenttien perusteella taitaa triggeripyöräkin joutua laihdutuskuurille. Ja jos painoa pitää suhteessa lähteä molemmista päistä niin perusteet kevennykselle on olemassa myös siltä osin koska vauhtipyörä painaa reilu 5kg.

                Näyttäis e-bay tarjoavan valmista pakettia:




                Paino 1/3 alkuperäisestä.
                www.rallysport.suntuubi.com

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  -------------------
                  Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:13.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by ErPe View Post
                    Näyttäis e-bay tarjoavan valmista pakettia:




                    Paino 1/3 alkuperäisestä.
                    Kehoittaisin jonkinasteiseen itsesensuuriin näiden linkkien kanssa, ennen kuin joudumme todistamaan moottorien joukkotuhoa. Tuollaisen paskan myyminen osoittaa täydellistä ymmärtämättömyyttä ja piittaamattomuutta, etenkin kun myyjänä on harhaanjohtamisen maksimoimiseksi äkkivilkaisulla ihan semilegitiimin oloinen pulju...

                    RUFF Automobile Technik, Taiwan.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by sturer Bock View Post
                      Joo, kaikki muu alakerrasta onkin vaihdettu kevyempiin (männät, k-kanget) osiin kuin alkuperäiset paitsi kampiakselia ei ole kevennetty. Ja autoa ei rakenneta siviiliajoa silmälläpitäen. Eli edellisten kommenttien perusteella taitaa triggeripyöräkin joutua laihdutuskuurille. Ja jos painoa pitää suhteessa lähteä molemmista päistä niin perusteet kevennykselle on olemassa myös siltä osin koska vauhtipyörä painaa reilu 5kg.
                      Siis meinaat triggeripyörällä kampuran dampperia? Kuutosen kampura pitkänä on altis vääntövärähtelyille ja ilman dampperia kone ei pysy nipussa kovinkaan kauaa ja tehokin todennäköisesti laskee ajoituksen seilatessa kampuran notkumisen verran.

                      Korkeammilla kierroksilla tulee sitten ongelmaksi se dampperin ylikuumeneminen ja hajoaminen, BMW:n ratavehkeiden kuutosissa on järjestetty sangen tehokas jäähdytys dampperille, kannattanee mieluummin panostaa siihen kuin keventämiseen.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎