Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51 viritystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorkki89
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 72
    • Perho

    M51 viritystä

    Lähitulevaisuuden projektina ois e34 525 td:n täydellinen huolto (tiivisteet laakerit jne.) ja sen jälkeen pikku piristystä eli isompaa turboa ja cooleria ja myös pumppu ois tarkotus vaihtaa mekaaniseen. Mekaaniseen pumppuun ois sitte tarkotus vaihtaa isompaa nestepäätä ja käyttää sitä jossain pajalla säädöissä.

    Nyt tarvin apua ainoastaan tuon pumpun vaihtoon eli mitä kaikkea pitää tehdä kaasuvaijerin värkkäämisen lisäksi? Ja mukava ois saada vinkkejä henkilöiltä jotka kyseisen homman on M51:seen tehny.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
    BMW E39 525iA -03
    BMW E34 525 tds touring -95
    BMW E34 525 td -93
    BMW E30 316i (1.8i) -89
  • |jaakko|
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 1542
    • Keski-Suomi

    #2
    Lukaseppas noi jos olis jotain apua:


    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Jos pumpussa ei ole nykimisvikaa yms niin pitäisin sähköisen, siinä on enemmän ominaisuuksia. Jos itse vaihdat pykälää isomman np:n ja kuluvat osat ja käytät ohjelmoinnissa --> suunnilleen sama hinta mutta parempi lopputulos kuin mekaanisella.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        #4
        Lohkosta pitää hilpasta pikku siivu pois ,että mekaanista pumppua mahtuu kääntämään.
        E61 M-sport

        Comment

        • Jorkki89
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 72
          • Perho

          #5
          Nykynen pumppu taitaa kyllä olla parhaat päivänsä nähny. Sillon tällöin nykii pikkusen ja tyhjäkäynnillä täristää. Oon semmosessa luulossa että kyseiset oireet johtuu kuluneesta pumpun rungosta jonka vaihtaminen ei taida olla ihan halpaa hommaa. Mekaaninen pumppu kiinnostas senki takia ettei tarvis ainakaan sähkövikojen kans tapella.
          ------------------------------------------------------------------------------------
          BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
          BMW E39 525iA -03
          BMW E34 525 tds touring -95
          BMW E34 525 td -93
          BMW E30 316i (1.8i) -89

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Jorkki89 View Post
            Nykynen pumppu taitaa kyllä olla parhaat päivänsä nähny. Sillon tällöin nykii pikkusen ja tyhjäkäynnillä täristää. Oon semmosessa luulossa että kyseiset oireet johtuu kuluneesta pumpun rungosta jonka vaihtaminen ei taida olla ihan halpaa hommaa. Mekaaninen pumppu kiinnostas senki takia ettei tarvis ainakaan sähkövikojen kans tapella.
            Ei se runko kulu niin että oireita aiheutuisi, mutta pumpun kannen säätöhimmelit kyllä. Oireet voi korjaantua säätämällä, kokeile hakua termillä hammermode.

            Vilkaise E34 ETM:ää, mulla ei tässä työkoneella ole mutta melkeen lottoaisin ainakin kiekkamittarin tiedon menevän DDE boksin kautta, eli se pitää herätellä henkiin toisin keinoin (esim hall-anturi kolmella tapilla ja siitä signaali suoraan siihen karvaan, josta DDE:n rpm signaali menee mittaristolle). Taitaa hehkutuskin olla DDE boksin kautta, eli siihen joku muu ratkaisu (huomaa että ne ottaa virtaa paljon, hehkun pääsulake on luokkaa 80A joten yks normaali autorele ei riitä).
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Jorkki89
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 72
              • Perho

              #7
              Juu tuota kiekkamittarin toimintaa ja hehkuja oon itekki miettiny, että miten käy mekaanisen pumpun kans mutta pitää selvitellä asioita ennen ku rupeaa suuremmasti touhuamaan.
              ------------------------------------------------------------------------------------
              BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
              BMW E39 525iA -03
              BMW E34 525 tds touring -95
              BMW E34 525 td -93
              BMW E30 316i (1.8i) -89

              Comment

              • aaape
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 617
                • Muaninka

                #8
                Originally posted by Jorkki89 View Post
                Juu tuota kiekkamittarin toimintaa ja hehkuja oon itekki miettiny, että miten käy mekaanisen pumpun kans mutta pitää selvitellä asioita ennen ku rupeaa suuremmasti touhuamaan.
                itse jätin DDE-boksin paikoilleen juuri siitä syystä että toimii nuo hehkut ja kiekkamittarit ja sammutus solenoidin virta taitaa myös kiertää DDE:n kauta niin saattaa olla vaikeuksia saada käyntiin jos ei tee sille muuta ohjausta PS. eilen itse ko. homman tein ja tänänä testailtu ja tuntuis toimivan huomattavasti paremmin kun sähköiselläpumpulla
                e36 328i turbo (95)
                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                e30 316 (m30)(87) projekti

                EX.
                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                Comment

                • Jorkki89
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 72
                  • Perho

                  #9
                  Originally posted by aaape View Post
                  itse jätin DDE-boksin paikoilleen juuri siitä syystä että toimii nuo hehkut ja kiekkamittarit ja sammutus solenoidin virta taitaa myös kiertää DDE:n kauta niin saattaa olla vaikeuksia saada käyntiin jos ei tee sille muuta ohjausta PS. eilen itse ko. homman tein ja tänänä testailtu ja tuntuis toimivan huomattavasti paremmin kun sähköiselläpumpulla
                  Täytyy itekki varmaan sitte jättää se boksi vaan sinne paikalleen ni ei tarvi hirviästi värkkäillä. Mukava kuulla että toimii hienosti ni jos sen itelläki sitte sais pelittämään
                  ------------------------------------------------------------------------------------
                  BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
                  BMW E39 525iA -03
                  BMW E34 525 tds touring -95
                  BMW E34 525 td -93
                  BMW E30 316i (1.8i) -89

                  Comment

                  • Jorkki89
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 72
                    • Perho

                    #10
                    Onko muuten vakio vai ookko muutaki tehny ku tuon pumpun vaihtanu?
                    ------------------------------------------------------------------------------------
                    BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
                    BMW E39 525iA -03
                    BMW E34 525 tds touring -95
                    BMW E34 525 td -93
                    BMW E30 316i (1.8i) -89

                    Comment

                    • aaape
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 617
                      • Muaninka

                      #11
                      Originally posted by Jorkki89 View Post
                      Onko muuten vakio vai ookko muutaki tehny ku tuon pumpun vaihtanu?
                      turbossa on isommat siivet ja hengittävämpi pakopesä, isompi välijäähdytin katti tyhjennetty suuttimet huollettu eipä mitään sen isompaa tosin isompi turbo on jo tallin pöydällä odottamassa....
                      e36 328i turbo (95)
                      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                      e30 316 (m30)(87) projekti

                      EX.
                      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                      Comment

                      • Jorkki89
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 72
                        • Perho

                        #12
                        Joo no ei muutako isompaa nestepäätä ja turboa kiinni
                        ------------------------------------------------------------------------------------
                        BMW E34 525 tdsA touring -94 "helmi"
                        BMW E39 525iA -03
                        BMW E34 525 tds touring -95
                        BMW E34 525 td -93
                        BMW E30 316i (1.8i) -89

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎