Nyt kiperä kyssäri!! kertokaapa miten saa nuista uuvvemmista "sähkökepillä"varustetuista automaatti buimureista sen N-vaihteen päälle jos auto ei käynnisty ja sehä on luonnolisesti sillon Parkkivaihteella!??? Ei toimi se bemarin ohje jossa pijetään keppiä 2sek eka pykäläs jne. ja tiijjän et sen saa vapaalle jos tunkkaa auton ilmaan ja ruuvaa sen mekaanisen vapauttajan laatikkoon. sitä vaan lähinnä kyselisin et jos joku tietää miten tuo onnistuu ilman turhää repimistä!? Ku aika vittumainen nuita saaha hinurin lavalta poissa ku parkkivaihe on päällä!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten saan "sähkökepillisistä" automaateista vaihteen neutraalille eli vapaalle?
Collapse
X
-
Originally posted by Benzi87 View PostOmassa entisessä e46 320d:ssä vm.2002 riitti että avaimen väänsi virta asentoon.
Ei ollut merkitystä oliko akkua vai ei.
Vaikka eihän tuo nyt enään mikään uusi ole? :think
Comment
-
-
Juu eipä oo apua ohjekirjasta tai wetteriltä saaduista bmw-tehtaan ohjeista!
Mä sit tarkotin tälläsellä kepillä varustettuja bemareita, nuissa vanhemmissahan ei tämmöstä ongelmaa oo
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...75&hg=25&fg=15Parhaat pelaa
Comment
-
-
Originally posted by Tepijr View PostJuu eipä oo apua ohjekirjasta tai wetteriltä saaduista bmw-tehtaan ohjeista!
Mä sit tarkotin tälläsellä kepillä varustettuja bemareita, nuissa vanhemmissahan ei tämmöstä ongelmaa oo
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...75&hg=25&fg=15
google kertoo?
Comment
-
-
Oliko se bemarin ohje tämän kaltainen? Toimii vain jos on vielä virtaa.
1. Activate ignition
2. Press brake pedal
3. Press start/stop button
4. As soon as engine is cranking, press unlock button on gear selector and move it forwards to position N. Continue to hold the gearshift in this position until the alert gong sounds and you see the message "Gearbox Dysfunction" - now release the gearshift lever.
5. Reselect gear position N within 6 sec
6. N is then displayed on the instrument panel
7. Keep brake pedal depressed until engine stops cranking (presumably you press the stop/start button to stop the starter motor at this point)
8. The ignition must remain activated in order to maintain N, once it is switched off the transmission will revert to P.
Eli suomeksi starttaa ja sen aikana tunget N:ää päälle kunnes tulee joku virheilmoitus, sitten päästät kepistä ja laitat uudestaan N päälle. Sitten lopetat starttauksen mutta pidät virrat päällä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Ohjekirjassa kyllä pitäisi olla ohjeet joilla saa vaihteistolukon ja pysäköintijarrun pois päältä käsikäyttöisesti, työkalusatsista löytyvällä punaisella hätävasaran näkösellä työkalulla.
Ainakin F01 seiskan ohjekirjasta löytyy ja muistaakseni uudemman X5:n ohjekirjsta myös.
Ilmeisesti ovat alkaneet muuttaa tuotakin systeemiä eli uusimmissa olisi vain sähköt päällä toimiva tapa, eikä enää olisi ollenkaan mahdollisuutta mekaaniseen vapautukseen ohjaamon puolelta, vaan pitää säätää auton alla.
Tämän dokumentin sivulla 13 on tietoa tuosta uusitusta systeemistä
www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=286613&d=1311695739
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostOliko se bemarin ohje tämän kaltainen? Toimii vain jos on vielä virtaa.
1. Activate ignition
2. Press brake pedal
3. Press start/stop button
4. As soon as engine is cranking, press unlock button on gear selector and move it forwards to position N. Continue to hold the gearshift in this position until the alert gong sounds and you see the message "Gearbox Dysfunction" - now release the gearshift lever.
5. Reselect gear position N within 6 sec
6. N is then displayed on the instrument panel
7. Keep brake pedal depressed until engine stops cranking (presumably you press the stop/start button to stop the starter motor at this point)
8. The ignition must remain activated in order to maintain N, once it is switched off the transmission will revert to P.
Eli suomeksi starttaa ja sen aikana tunget N:ää päälle kunnes tulee joku virheilmoitus, sitten päästät kepistä ja laitat uudestaan N päälle. Sitten lopetat starttauksen mutta pidät virrat päällä.
Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
Helpointa lienee myös järjestää virrattomalle autolle sen verran virtaa kaapeleilla että homma onnistuu.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi sitä konetta startata tarvi.
Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
Helpointa lienee myös järjestää virrattomalle autolle sen verran virtaa kaapeleilla että homma onnistuu.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi sitä konetta startata tarvi.
Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Comment