Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten saan "sähkökepillisistä" automaateista vaihteen neutraalille eli vapaalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepijr
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 653
    • Oulu

    Miten saan "sähkökepillisistä" automaateista vaihteen neutraalille eli vapaalle?

    Nyt kiperä kyssäri!! kertokaapa miten saa nuista uuvvemmista "sähkökepillä"varustetuista automaatti buimureista sen N-vaihteen päälle jos auto ei käynnisty ja sehä on luonnolisesti sillon Parkkivaihteella!??? Ei toimi se bemarin ohje jossa pijetään keppiä 2sek eka pykäläs jne. ja tiijjän et sen saa vapaalle jos tunkkaa auton ilmaan ja ruuvaa sen mekaanisen vapauttajan laatikkoon. sitä vaan lähinnä kyselisin et jos joku tietää miten tuo onnistuu ilman turhää repimistä!? Ku aika vittumainen nuita saaha hinurin lavalta poissa ku parkkivaihe on päällä!
    Parhaat pelaa
  • MikaLaaksonen
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 377
    • Vantaa

    #2
    Totahan me pähkäiltiin oikeen isolla porukalla viimekesänä Ahvenistolla ja soiteltiin BMW:llekin johonkin tekniseen tukeen. Eivät kertoneet ja ei keksitty....

    En tiedä saiko sen joku jälkeenpäin sitten selville

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1639
      • Vähäkyrö

      #3
      Jos en ihan väärin muista, niin X5:ssa pitää työkalusarjan mukana tuleva punainen muovinen kahva työntää mukitelineitten alla olevaan reikään ja sillä vääntää N päälle. e65 mallissa löytyy konepellin avauskahvan luota luukku, minkä takaa löytyy vipu jolla käännetään N päälle.

      Comment

      • [fuse]
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 299
        • Kerava

        #4
        [OT]On ne uudet autot kyllä näppäriä [/OT]

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1639
          • Vähäkyrö

          #5
          Sen muistan ainakin, että ohjeet P:n vapauttamiseen löytyy ohjekirjasta

          Comment

          • Benzi87
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1106
            • Oulu

            #6
            Omassa entisessä e46 320d:ssä vm.2002 riitti että avaimen väänsi virta asentoon.
            Ei ollut merkitystä oliko akkua vai ei.
            Vaikka eihän tuo nyt enään mikään uusi ole? :think
            Last edited by Benzi87; 07-02-2012, 09:52.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Benzi87 View Post
              Omassa entisessä e46 320d:ssä vm.2002 riitti että avaimen väänsi virta asentoon.
              Ei ollut merkitystä oliko akkua vai ei.
              Vaikka eihän tuo nyt enään mikään uusi ole? :think
              juu ei kyllä liity mitenkään topikin aiheeseen.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Tepijr
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 653
                • Oulu

                #8
                Juu eipä oo apua ohjekirjasta tai wetteriltä saaduista bmw-tehtaan ohjeista!

                Mä sit tarkotin tälläsellä kepillä varustettuja bemareita, nuissa vanhemmissahan ei tämmöstä ongelmaa oo
                http://realoem.com/bmw/showparts.do?...75&hg=25&fg=15
                Parhaat pelaa

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Tepijr View Post
                  Juu eipä oo apua ohjekirjasta tai wetteriltä saaduista bmw-tehtaan ohjeista!

                  Mä sit tarkotin tälläsellä kepillä varustettuja bemareita, nuissa vanhemmissahan ei tämmöstä ongelmaa oo
                  http://realoem.com/bmw/showparts.do?...75&hg=25&fg=15

                  google kertoo?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1019
                    • Pikis

                    #10
                    Oliko se bemarin ohje tämän kaltainen? Toimii vain jos on vielä virtaa.

                    1. Activate ignition
                    2. Press brake pedal
                    3. Press start/stop button
                    4. As soon as engine is cranking, press unlock button on gear selector and move it forwards to position N. Continue to hold the gearshift in this position until the alert gong sounds and you see the message "Gearbox Dysfunction" - now release the gearshift lever.
                    5. Reselect gear position N within 6 sec
                    6. N is then displayed on the instrument panel
                    7. Keep brake pedal depressed until engine stops cranking (presumably you press the stop/start button to stop the starter motor at this point)
                    8. The ignition must remain activated in order to maintain N, once it is switched off the transmission will revert to P.

                    Eli suomeksi starttaa ja sen aikana tunget N:ää päälle kunnes tulee joku virheilmoitus, sitten päästät kepistä ja laitat uudestaan N päälle. Sitten lopetat starttauksen mutta pidät virrat päällä.
                    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • -MVI-
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 42
                      • Tampere

                      #11
                      Ohjekirjassa kyllä pitäisi olla ohjeet joilla saa vaihteistolukon ja pysäköintijarrun pois päältä käsikäyttöisesti, työkalusatsista löytyvällä punaisella hätävasaran näkösellä työkalulla.
                      Ainakin F01 seiskan ohjekirjasta löytyy ja muistaakseni uudemman X5:n ohjekirjsta myös.

                      Ilmeisesti ovat alkaneet muuttaa tuotakin systeemiä eli uusimmissa olisi vain sähköt päällä toimiva tapa, eikä enää olisi ollenkaan mahdollisuutta mekaaniseen vapautukseen ohjaamon puolelta, vaan pitää säätää auton alla.

                      Tämän dokumentin sivulla 13 on tietoa tuosta uusitusta systeemistä
                      www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=286613&d=1311695739

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by kooma View Post
                        Oliko se bemarin ohje tämän kaltainen? Toimii vain jos on vielä virtaa.

                        1. Activate ignition
                        2. Press brake pedal
                        3. Press start/stop button
                        4. As soon as engine is cranking, press unlock button on gear selector and move it forwards to position N. Continue to hold the gearshift in this position until the alert gong sounds and you see the message "Gearbox Dysfunction" - now release the gearshift lever.
                        5. Reselect gear position N within 6 sec
                        6. N is then displayed on the instrument panel
                        7. Keep brake pedal depressed until engine stops cranking (presumably you press the stop/start button to stop the starter motor at this point)
                        8. The ignition must remain activated in order to maintain N, once it is switched off the transmission will revert to P.

                        Eli suomeksi starttaa ja sen aikana tunget N:ää päälle kunnes tulee joku virheilmoitus, sitten päästät kepistä ja laitat uudestaan N päälle. Sitten lopetat starttauksen mutta pidät virrat päällä.
                        Ei sitä konetta startata tarvi.
                        Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
                        Helpointa lienee myös järjestää virrattomalle autolle sen verran virtaa kaapeleilla että homma onnistuu.

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          #13
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Ei sitä konetta startata tarvi.
                          Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
                          Helpointa lienee myös järjestää virrattomalle autolle sen verran virtaa kaapeleilla että homma onnistuu.
                          off topiccia! ja kohta kierretään em. toimien lisäksi auto molempiin suuntiin kaksi kertaa ja potkaistaan jokaista rengasta kerran jonka jälkeen voi lähteä liikenteeseen.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1019
                            • Pikis

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Ei sitä konetta startata tarvi.
                            Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
                            Juu näin menee esim omassa E90 mutta olin ymmärtänyt että näissä uusissa "sähkökeppi" vehkeissä ei vastaava onnistu ja googlella bongasin tuon ohjeen täältä. Siitä kyllä jäi ihan se mielikuva että ei riitä että virrat on päällä mutta joku jolla tuommoinen auto on osaa varmaan sanoa onko näin.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Olisko ohjetta miten F10 automaatin saisi vapaalle?
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎