Mikähän tuota vehjettä oikeen vaivaa. Nosti lämmöt normaaliajossa isolla tiellä punaselle ja sitä ruvettii tutkimaan. Termostaatti oli revenny ja termarikotelossa hiushalkeama. Uudet osat kiinni ja tuntu toimivan normaalisti. Paria päivää myöhemmin eli siis tänään nosti lämmöt uudelleen punaiselle. Ilmaus tehty kunnolla aikasemmin ja toimi hyvin pari päivää
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 lämpöongelmat
Collapse
X
-
Kai vaihdoit samalla vesipumpun?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
-
-
en, sitä just mietin voisko se oikee muusta johtua. Lämmöt nousee näillä keleillä normaaliin 5-10 min ajelulla. Nyt parin tunnin ajelulla nosti punaselle. Lämmöt ei kuitenkaa seilaa vaan pysyy viisaria vaille pystyssä mittaria. Jotain erikoista on muutenkin ku öljyä häviää aika reilusti, alle 20tkm ja 6-7 litraa. Ei haise öljylle eikä vuoda. Tulpanreiät aivan täynnä öljyä. Ilmeisesti venakopan tiiviste vuotaa sinne mutta ei se tuota öljynkulutusta voi kokonaan aiheuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by olli_94 View Posten, sitä just mietin voisko se oikee muusta johtua. Lämmöt nousee näillä keleillä normaaliin 5-10 min ajelulla. Nyt parin tunnin ajelulla nosti punaselle. Lämmöt ei kuitenkaa seilaa vaan pysyy viisaria vaille pystyssä mittaria. Jotain erikoista on muutenkin ku öljyä häviää aika reilusti, alle 20tkm ja 6-7 litraa. Ei haise öljylle eikä vuoda. Tulpanreiät aivan täynnä öljyä. Ilmeisesti venakopan tiiviste vuotaa sinne mutta ei se tuota öljynkulutusta voi kokonaan aiheuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostVaihappa se vesi pumppu ja yläpään tiiviste sarja näin ens hätään... kannen tiivistekin taitaa lirutella öljyä vähä johonki jos tommonen öljyn kulutus :think
Tosin kyllä sen 6-7L saa 20Tkm matkalla palamaankin...
Comment
-
-
Yläpääntiivistesarja kannattaa sit ostaa kunnollinen ei mallia motonet, niin se viel seuraavana vuonnakin pitää öljyt sisällä.
Kyl 6-7l öljyä vaihtovälillä näkyy joko länttinä maassa tai savuna ei se muuten voi niin paljo hävitä :think.
Öljyn kulutukseen vois olla syynä venttiilivarren kumit, mut se näkyy sit savuna käynnistyksessä.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostYläpääntiivistesarja kannattaa sit ostaa kunnollinen ei mallia motonet, niin se viel seuraavana vuonnakin pitää öljyt sisällä.
Kyl 6-7l öljyä vaihtovälillä näkyy joko länttinä maassa tai savuna ei se muuten voi niin paljo hävitä :think.
Öljyn kulutukseen vois olla syynä venttiilivarren kumit, mut se näkyy sit savuna käynnistyksessä.
Comment
-
Comment