Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 4HP22 tehon kesto ja vahvistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E28 clone
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 93
    • varsinais suomi

    ZF 4HP22 tehon kesto ja vahvistus

    Paljonko 4Hp22 kestää tehoja käyttökuntoisena ja onko joku tosimielessä vahvistellut Ko. laatikkoa. Tarkoitus olisi ahtaa M30 3,5 ja joko vahvistaa alkuperäinen laatikko tai sitten vaihtaa sen tilalle Manuaaliaski. Kokemuksia kaivataan.
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Originally posted by E28 clone View Post
    Paljonko 4Hp22 kestää tehoja käyttökuntoisena ja onko joku tosimielessä vahvistellut Ko. laatikkoa. Tarkoitus olisi ahtaa M30 3,5 ja joko vahvistaa alkuperäinen laatikko tai sitten vaihtaa sen tilalle Manuaaliaski. Kokemuksia kaivataan.
    Tuskin se teho mitään, vääntöhän näitä rikkoo. Jopa yli 600Nm on viritetyissä ollut, "tehdasvahvistettu" 4hp24 välittää tuotantopelissä sen 450Nm, joka taitaa pidemmän päälle olla jo aika rajoilla tuon pikkuveljen kanssa. Perävälitys vaikuttanee myös ratkaisevasti kuormitukseen.

    Taitaa vähemmällä päästä kun valitsee jo alussa eri polun. Keppivaihteet tai automaattista ameriikanrautaa tilalle.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • E28 clone
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 93
      • varsinais suomi

      #3
      joo, näissä Turbo projeteissa taitaa toi vääntö äkkiä karata tuonne 600-800 Nm. puolelle. Vääntöhän se on mikä näitä laatikoita tappaa, olis vaan mukava kuulla mitä näille Automaattiaskille on tehty ja mitä ne kestää. Automaattiaski sinäänsä on kestävämpi tehonkestolle kuin Manuaali jos se on oikein rakennuttu / - yleensä jos sen rakenne on tehty kestämään tehoja.. Tommonen TH 700 Chevyn laatikko kestää saman vahvistamatta kuin ZF, mutta oikein pakattuna varmasti 700 Hp./ 800Nm.
      Last edited by E28 clone; 09-03-2012, 23:26.

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        #4
        Taitaa olla aika kortilla kaverit suomen maassa ketkä noita lootia pystyy/osaa vahvistaa. Jenkki lootien vahvistajiahan on suomi täynnä joten suosittelen heittämään sen 4hp22 tallin nurkkaan jos turbo vehkeitä halajaa :think ja ruuvaamaan sinne sen ameriikan laatikon.

        -Pekka
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #5
          4HP24:ssä lienee 22:n kaikki suurimmat kompastuskivet jo korjattu, se on aika paljon järeämpää tekoa kautta linjan. Osia voi toki sovitella ristiin, mutta 22:n kaaveli kannattaa naittaa suoraan 24:n kanssa. Askiöljyille riittävä jäähdytys ja kovaa ajoa.

          Teetettynä hommana ei kyllä maksa vaivaa, vanha aski pitäisi käydä kuitenkin kokonaan läpi joten manuaali on helposti sekä halvempi, että varmempi.
          Last edited by r.w.; 10-03-2012, 16:26.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎