Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recro Latviassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peljoppi
    BTCF Member
    • May 2011
    • 166
    • Espoo

    Recro Latviassa

    Terve,

    olen tuossa kärsinyt ZF 6HP-lootan nykimisestä puolilämpimänä ja kun ohjelmoinnitkin on korjattu niin näyttäisi vahvasti siltä, että TC pitäisi korjata. Eipä paljoa kestä, kun 77 tkm vasta mittarissa.

    Sain Recrolta tarjouksen ja koska täältä pk-seudulta ei ihan kauhean kauaa kestä mennä ihan paikan päälle, niin varaisin tuossa laivaliput Tallinnaan huhtikuun lopulle ja korjausajan Recrolle. Lupasivat hoitaa korjauksen yhdessä päivässä paikan päällä.

    Vaan enpä ole Cesiksessä käynyt eli onko joku muu ? Jos on niin mitä pitäisi ottaa huomioon ? Recron Aploks tarjoutui hoitamaan hotellivaraukset ym, vaikka saahan ne varattua suoraan netistäkin.

    Niin ja jos nyt jollain on kauhea into lähteä omia asioitaan edistämään, niin autossa pääsee edes takaisin, tietty edellytyksellä, että varaukset pitävät.

    YT,

    Jussi

    050 5577400
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ei ole Recrolla, mutta on käyty siellä vanhan Cesiksen linnan ulkokonsertteissa pari kertaa, upea paikka
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • jarop
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 2
      • Jokioinen

      #3
      Tuliko auto kuntoon tuolla turbiinin vaihdolla?
      Nimittäin itsellä paljon kokemuksia tuollaisista vaivoista ja niiden korjaukseen ei ole tarvinnut vaihtaa turbiinia. Turbiinilukon ohjauksessa vika useammin kuin itse turbiinissa.
      www.autogear.fi

      Comment

      • peljoppi
        BTCF Member
        • May 2011
        • 166
        • Espoo

        #4
        Enpä tiedä vielä, kun olen vasta menossa sinne. Voihan se muukin onkhelma olla, mutta kun ei löydy mitään vikakoodeja. En sitten tiedä antaisiko esim. venttiilikoneisto vikakoodit, tiedä häntä. Kaikki saatavilla olevat uudelleenohjelmoinnit on merkkiliikkeen mukaan tehty.

        Kertoilen sitten kun käyn siellä muutaman viikon päästä.


        Jussi

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Jos vika on laatikossa se esiintyy ainakin pahimmillaan useimmiten myös moottorijarrutuksessa silloin kun laatikko pyörittää moottoria esimerkiksi pitkässä alamäessä kulutusmittarin näyttäessä nollaa siten että kierrosluku pomppii tästä huolimatta jonkin verran. Useimmiten 6hp vika on kuitenkin mekatroniikassa ja ei korjaannu itse turbiiniin tehtävillä korjauksilla.

          Comment

          • peljoppi
            BTCF Member
            • May 2011
            • 166
            • Espoo

            #6
            Nyt on käyty Recrossa - matkakertomus

            Se on moro,

            nyt on sitten vierailtu Cesis-nimisessä kaupungissa ja siellä olevassa Recro Ltd - nimisessä yrityksessä.

            Pari perusasiaa eli ajo Tallinnasta Riikan suuntaansa tasan 4 tuntia. TomTom neuvoi pihalle saakka. Frima käyttää nimeä tehdas ja sitä se on. Asentajia on töissä yhteensä noin 40 henkilöä. Omistaja Raimonds Aploks puhuu hyvää englantia ja myös toimiston väki.

            Korjaus maksoi kaikkiaan 760 euroa alveineen. Korjattiin turbiini uusilla sisukaluilla, vaihdettiin joitakin stefoja ja katkaisijoita sisältä, laitettiin uudet öljyt ja suodatin. Sitten ajettiin paketti testipenkissä ja laitettiin takaisin paikalleen. Sitten 30 min koeajot Raimondsin kanssa ja takaisin kohti Tallinnaa.

            Menin Tallinnaan aamulautalla ja olin Recrossa klo 14. Auto meni työn alle koeajon ja testerikierroksen jälkeen. Raimonds heitti minut hotellille ja sanoi, että huomenna on klo 11 valmis. Menin aamulla parin kilsan matkan apostolin kyydillä ja kllo 11.30 olin maksanut ja matkalla Tallinnaan lautalle.

            Laatikko ei enää seillaa eikä tee mitään muutakaan omituista. Nyt on ajettu 600 km ja olen todella tyytyväinen, 100 % suoritus ja vuoden takuu ilman km-rajaa.

            Oikeasti tämä ei ole mikään mainos, vaan kertomus omalta osaltani järkevän hintaisesta osaavasta korjauksesta. Raimonds sanoi olleensa alalla 19 vuotta ja seuraavansa isaänsä jälkiä. Pääasiallinen business on yritysasiakkaat, joille tehdään kaikkien merkkien laatikoita erissä (kuulemma useita Suomessa), mutta kaikki yksityisasiakkaat ovat tervetulleita.

            Laatikko oli siis ZF 6 HP - mallia ja en viitsi edes kertoa, mitä korjausarviot olivat samalla kyselykierroksella Suomessa. Pääasiallinen syy oli hinnan ohella seikkailunhalu ja halu nähdä löytyykö sieltä oikea tehdas ja asiantuntemus.

            Cesis on vanha pikkukaupunki, jossa on muutama mukava hotelli, ehkä lehti puussa aikaan siistimpi. City on tallattu tunnissa läpi. Ateria alkukeittoineen, pihvi, kyytipoikana olut ja jälkkärinä jäätelö sekä yöpyminen aamupaloineen hotelli Provencessa maksoi yhteensä 50 euroa.

            En osaa kuin suositella muillekin seikkailunhaluisille. Ajan varasin Raimondsilta netin kautta ja kaikki piti tarkalleen.

            YT,

            Jussi

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎