Announcement

Collapse
No announcement yet.

sattupa erikoinen ongelma m50b20.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    sattupa erikoinen ongelma m50b20.seen

    eli laitoin putkiston autoon,käytin pakosarjoineen kaikki irti että sain uudet tiivisteet vaihdettua,no auton etupää oli valmis ja meinasin auton kääntää tallissa että saan takapöntön laitettua montun päällä..

    starttasin ja hörähti heti käymään,mutta sammui n.3.sek päästä,sen jälkeen kone pyörii oudosti ääni on outo,vähän ku ilman tulppia pyörittäis,ja puristuksia ei olis ollenkaan..eikä edes yritä käymään..bensa kyllä haisee konehuoneessa.

    jakokopan aukasin ja ketjut oli ehjät,myöskin nokat pyöri mukana startatessa,ajotus merkkejä en kerennyt vielä tarkistamaan..

    mut onko kelleen käynyt vastaavaa outoa ilmiötä,ja mikä tuossa mahdollisesti hajosi..

    moottori m50b20 vanos -93
  • Yyz
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 151
    • Pirkkala

    #2
    Venttiilit luultavasti liimaantuneet, lähtee yleensä käyntiin pitkän sahaamisen jälkeen.

    Vai onko se uusi pakoputki tukossa jostain syystä?
    Last edited by Yyz; 23-04-2012, 16:55.

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Yyz View Post
      Venttiilit luultavasti liimaantuneet, lähtee yleensä käyntiin pitkän sahaamisen jälkeen.

      Vai onko se uusi pakoputki tukossa jostain syystä?
      miten venttiilit liimaantuu?en ole ennen kuullu,auto seiso tallissa viikon ilman käynnistystä..
      ja sitte sattu tämä,en usko et putkessa olis mitään et olis tukossa..

      vaihdoin katin,lambdan ja koko putken vaihdelaatikolta taakse..

      pitää yrittää jotain keksiä,ja tutkia se jakopää ihan ekaksi,jota en kylläkään usko ihan heti et olis pieleen menny..

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Se venttiilien "liimautuminen" tarkoittaa hydraulisten nostajien ylitäyttymistä. Moottorikin pyörii iloisesti startatessa kun venttiilit kantaa.
        Tuo aiheutuu kylmän moottorin pyörittämisestä muutaman sekunnin ajan.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          ahaa..no miten saan tuon paskan käymään,sehän hukkuu bensaan jos kovin paljon starttailee..

          otanko pumpun releen pois ja akku startila tyhjäksi vai mitä kannattaa tehdä ?eipä ole ennen tullu vastaavaa vastaa,ja nuita bemujaki on ollu monia..

          mut aina jotain uutta..
          Last edited by afafaf; 23-04-2012, 21:24.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            #6
            Ei muutaku apuvirtaa jostain ja sahaa niin kauan, että lähtee. Vaimokkeen 535:ssä tapahtui sama juttu ruudusta siirtämisen jälkeen ja sai sahata akun tyhjäksi, eikä mitään elon merkkejä -> cäbistä virtaa ja varmaan puoltoista minuuttia sai sahata, kunnes lähti paksun pilven saattelemana käyntiin. Itselläni ainakin meinasi epätoivo koittaa- moottori siis pyöri, kuin ilman mitään puristuksia ja startti vain huutaa.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Joskus noi elpyy sillä että tuuppaa pihalle jäähtymään ja oottelee että bentsiini kuivuu tulpista ja venttiilit napsahtelee kiinni. Tota käy aika monessa moottorissa jossa on hydrauliset nostajat.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #8
                mitähän katalysaattori tykkää tuosta bensan määrästä,no toivottavasti ei kuites hajoa,on meinaan ihan uus..

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16486
                  • Asikkala

                  #9
                  Miksi minun koneissa ei koskaan venat liimaudu ??

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Miksi minun koneissa ei koskaan venat liimaudu ??
                    Mäkin mietin vasta ihan samaa mutta sattuhan se sit omalle kohalle, 3-5min starttailua ja käyntiin pytty kerrallaan.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      niinhä se käymään lähti

                      kiitos vinkeistä,aina sitä oppii uutta..

                      autohan lähti käymään tosi tosi pitkän sahauksen jälkeen..ja ollaan seuraavalla kerralla viisaampia.

                      Comment

                      • Juhiz1
                        BTCF Member
                        • Mar 2012
                        • 58
                        • Nakkila

                        #12
                        jatketaampa tähän kun oireet sopii yksiyhteen.

                        eli samoilla oireilla olis mulla m50b20 paitsi ei edes hörähtänyt ja seissyt yön yli lämpimässä tallissa.
                        eilen viimeksi siirretty tallissa ja pelasi kuin unelma, tänään olin ottamassa autoa taas ajoon niin eipäs se sitten lähtenytkään tulille. kuullosti ensin että startti pyörii tyhjää mutta kyllä ala- ja yläkerta samaan tahtiin siellä liikkuu.
                        huomenna käyn hakemassa venakopan tiivistesarjan kun oli tulpanreiät täynnä öljyä ja tiivisteet kivikovat. sen jälkeen tarttee koittaa tota armotonta starttaus urakkaa.
                        E61 535d - 05 - Carbonschwarz
                        E34 520i -95 -Oxfordgrün-
                        E28 518i -86 "Rusty BAE"
                        E34 520i Touring -92

                        entiset:
                        E28 520i -86 -Diamantschwarz-
                        E36 318i -92 -Lagunengrün-
                        E36 316i -94 -Brilliantrot-

                        Comment

                        • 426Hemi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 621
                          • Pälkäne

                          #13
                          Pitkien sahaamisien yms muiden ongelmien lomassa kannattaa kiinnittää sitten huomiota myös siihen että paljonko bensiiniä pääsee moottoriöljyn sekaan.

                          Jo suht' vähäiselläkin bensiinillä ohennettu moottoriöljy menettää aika hyvin voiteluominaisuuksiaan.
                          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                          Comment

                          • Juhiz1
                            BTCF Member
                            • Mar 2012
                            • 58
                            • Nakkila

                            #14
                            kyllähän se munkin bemari lähti näillä vinkeillä tulille! kiitos vaan!

                            ensin pari-kolme minuuttia starttausta ilman bensapumpun relettä sen jälkeen rele paikoilleen ja kuin palmun alta käymään
                            E61 535d - 05 - Carbonschwarz
                            E34 520i -95 -Oxfordgrün-
                            E28 518i -86 "Rusty BAE"
                            E34 520i Touring -92

                            entiset:
                            E28 520i -86 -Diamantschwarz-
                            E36 318i -92 -Lagunengrün-
                            E36 316i -94 -Brilliantrot-

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎