Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    M20 Kansi

    Eli mitä kaikkea m20 moottorin kannelle kannattaa tehdä?
    Eli miten muotoilla kanavia? mitkä venttiilit voi työstää esim m20b20-moottorin kanteen? miten palotilaa kannattaa muotoilla? Ja paljon uskaltaa ja kannattaa kannessta ottaa pois?
    Kuvat olisi erittäin tervettulleita :wink:

    (haen lähinnä b20-kannen vinkkejä toki muutakin saa antaa)
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Perustieto kannattaa hakea viritys kirjasta.
    En nyt kirveelläkään muista mikä sen kirjan nimi oli mikä mulla oli lainassa. Mutta siitä selvis et miten ja mitä kohtia muotoilemalla vaikuttaa mihinkin.
    Ja paljon muutakin perustietoa virittämisestä.

    Toki olisi hienoa jos jollain olis selostusta tai kuvaa juuri m20 moottorin kanavista
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #3
      Hartge on plaanannut H26 moottorissaan tuollaisen kannen 124.4mm mittaan puristusten nostamiseksi käyttämillään FIAT 124 / 132 1.8L männillä (Mahle 84 V 60).

      Kannen ja lohkon plaanailussa on vaan syytä muista nokan uudelleenajotuksen tarve etäisyyden muuttuessa. Käynnistä tulee myös paljon tasaisempi jos katsoo ettei mäntä osu kanteen tai venttiileihin
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • BestMotorWith
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 382
        • Hämeenlinna

        #4
        Lueskeltuani kannen viritykseen liittyvää kirja materiaalia tuli mieleen kysymyksiä..
        Eli onko tossa varaa poistaa imupuolelta noista punasista kohdista tossa kuvassa(nopeesti piirretty)?
        Ja tota ohjainta ei varmaan kannata katkasta koska tulee joka päiväseen käyttöön.. mutta sen voi varmasti kaventaa turvallisesti..?

        Ja vielä että minkälaisia työkaluja ootte käyttäny tohon muokkaamiseen? Dremel-tyypisiä??
        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

        Comment

        • BestMotorWith
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 382
          • Hämeenlinna

          #5
          Ei näyttäny kenelläkään olleen tietoa asioista joten piti ite leikata yks kansi poikki että näin sen poikkileikkauksen
          Ei ketään muuta varmaan kiinnosta no kuvat? :roll:
          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

          Comment

          • kimple
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 143
            • Tampere

            #6
            Jos hyvän haluat vie suosista johonkinpenkkiin. Mutta omasta kannesta sen verran että siihen istutettiin M20B25 Venat.

            M20B20:
            imu 7x39,9x102,5
            pako 7x33,9x102,5

            M20B25
            imu 7x42x102,5
            pako 7x36x102,5

            Istuu ihan samoille seeteille kun tietty ne koneistaa mutta materiaali riittää siis myös noihin M20B25 Venoille. Ohjurit vaihdettiin (väljät) ja samalla jo lyhennettiin sorvissa niin että ei tule yhtään Kanavan puolelle. Kanavat Avarrettiin/muotoiltiin. Lopputulos Virtas penkissä 273HP. Vielä ainakin 10-20hp vara parantaa..

            Ja tietty kantta laskettiin jne...

            Mutta toi m20b20 kansi on huomattavasti parempi lähtökohta kuin m20b25:sen Koska se pitää ensimmäiseksi viedä hitsattavaksi että ne kanavat vois edes saada sinnepäin (tarvii nostaa melkein 8mm että saa virtaamaan hyvin). Ja esim. m20b20 on heti sopivasti jo pienempi toi palotilakin niin sekin edes auttaa asiaa. ei tarvi laskea kanttakaan niin paljoa. Jolloin venoille jää enemmän tilaa ettei tarvi tehdä niin isoja koloja mäntiin.

            Sitten vie ETAN kansi se hän on Mutta sekin on tehtävissä tosin työstettävää on vieläkin enemmän. Kansi eka hitsattavax koska kanavia ei pysty muotoilemaan kun ei ole materiaalia. Tarvii hitsata Kannen sisä puolelle (öljytilaan) Siihen suuttimen kolon kohdalle PALJON TAVARAA jotta se saadaan tarpeeksi avaraksi.

            Mutta noi hitsailu hommat ei aina mene ihan nappiin. jää huokoseksi kansi halkeilee JNE... :oops:

            Mutta ton kaiken te varmaankin jo tiesittekin VANHAA ASIAA!!!!! 8)
            Ps. Tiedän paljon kirjoitus virheitä. :oops: kiireellä kirjoitin....

            Comment

            • BestMotorWith
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 382
              • Hämeenlinna

              #7
              No laitan kuitenkin nää kuvat kaikkien ihailtavaks.
              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by kimple
                Jos hyvän haluat vie suosista johonkinpenkkiin. Mutta omasta kannesta sen verran että siihen istutettiin M20B25 Venat.

                M20B20:
                imu 7x39,9x102,5
                pako 7x33,9x102,5

                M20B25
                imu 7x42x102,5
                pako 7x36x102,5

                Istuu ihan samoille seeteille kun tietty ne koneistaa mutta materiaali riittää siis myös noihin M20B25 Venoille. Ohjurit vaihdettiin (väljät) ja samalla jo lyhennettiin sorvissa niin että ei tule yhtään Kanavan puolelle. Kanavat Avarrettiin/muotoiltiin. Lopputulos Virtas penkissä 273HP. Vielä ainakin 10-20hp vara parantaa..

                Ja tietty kantta laskettiin jne...

                Mutta toi m20b20 kansi on huomattavasti parempi lähtökohta kuin m20b25:sen Koska se pitää ensimmäiseksi viedä hitsattavaksi että ne kanavat vois edes saada sinnepäin (tarvii nostaa melkein 8mm että saa virtaamaan hyvin). Ja esim. m20b20 on heti sopivasti jo pienempi toi palotilakin niin sekin edes auttaa asiaa. ei tarvi laskea kanttakaan niin paljoa. Jolloin venoille jää enemmän tilaa ettei tarvi tehdä niin isoja koloja mäntiin.

                Sitten vie ETAN kansi se hän on Mutta sekin on tehtävissä tosin työstettävää on vieläkin enemmän. Kansi eka hitsattavax koska kanavia ei pysty muotoilemaan kun ei ole materiaalia. Tarvii hitsata Kannen sisä puolelle (öljytilaan) Siihen suuttimen kolon kohdalle PALJON TAVARAA jotta se saadaan tarpeeksi avaraksi.

                Mutta noi hitsailu hommat ei aina mene ihan nappiin. jää huokoseksi kansi halkeilee JNE... :oops:

                Mutta ton kaiken te varmaankin jo tiesittekin VANHAA ASIAA!!!!! 8)
                Ps. Tiedän paljon kirjoitus virheitä. :oops: kiireellä kirjoitin....

                Mun muotoiltu k-jet kansi m20b20 virtasi vakioventtiileillä 270hp 8) K-jet on aika kiva lähtökohta kannen työstämiseen, sillä kanavat ovat kuin etassa ja niistä voi sitten tuhrata vaikka b25 motronik kokoiset. TOsin se ei kannata, mutta voi... Omassa muotoiltiin kartion muotoisiksi, eli siitä suulta kuin motronik, mutta venttiililtä paljon pienempi -> ilman virtausnopeus kiihtyy kohti palotilaa...

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by BestMotorWith
                  No laitan kuitenkin nää kuvat kaikkien ihailtavaks.
                  Hyvät kuvat.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎