Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oinonen89
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 14
    • Joensuu

    530d kysymyksiä

    auto on e39 530d harisen ohjelmalla, ja pari kysymystä ollut jo vähän aikaa mielessä,

    autoa ajaessa kuuluu vihellystä, joka viittaisi turbon olevan lopuillaan, mutta voisiko se johtua siitä, kun pakoputkiston alkupäässä olevat "joustoliittimet" fuskaavat ilmaa läpi? Vai onko remontin paikka? Onko miten paha purkaa ja katsoa turbon kunto? mitä joutuu purkamaan?

    toinen kysymys että onko dieselille ominaista, kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta rivakammin, niin on n. sekunnin viive kun lähtee taas vetämään, aika tuntuu kiihdyttäessä kyllä pitkältä.
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    #2
    Originally posted by Oinonen89 View Post
    auto on e39 530d harisen ohjelmalla, ja pari kysymystä ollut jo vähän aikaa mielessä,

    autoa ajaessa kuuluu vihellystä, joka viittaisi turbon olevan lopuillaan, mutta voisiko se johtua siitä, kun pakoputkiston alkupäässä olevat "joustoliittimet" fuskaavat ilmaa läpi? Vai onko remontin paikka? Onko miten paha purkaa ja katsoa turbon kunto? mitä joutuu purkamaan?

    vihellys kuuluu asiaan mutta älytön ulvominen ja sininen savu on sitä lopun alkua muutako päästät menemää
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • pörri
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 11
      • Mikkeli, Finland

      #3
      Originally posted by Oinonen89 View Post
      auto on e39 530d harisen ohjelmalla, ja pari kysymystä ollut jo vähän aikaa mielessä,

      autoa ajaessa kuuluu vihellystä, joka viittaisi turbon olevan lopuillaan, mutta voisiko se johtua siitä, kun pakoputkiston alkupäässä olevat "joustoliittimet" fuskaavat ilmaa läpi? Vai onko remontin paikka? Onko miten paha purkaa ja katsoa turbon kunto? mitä joutuu purkamaan?

      toinen kysymys että onko dieselille ominaista, kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta rivakammin, niin on n. sekunnin viive kun lähtee taas vetämään, aika tuntuu kiihdyttäessä kyllä pitkältä.
      Itellä oli omassa 530d manuaalissa samanlaista viivetta nopeissa vaihdoissa, auttoi ku kiristin ahtimen kellosta tankoa muutaman kierroksen tiukemmalle. Ja karalan softalla oma auto, turbo vaihdettu jokin aika sitten ed.omistajan toimesta, mut ilmeisesti vähä löysälle jätetty kyseinen kello.
      Current e60 530da, turbotec + dpf off!

      ex. e39 530d 226hp/500nm, e34 540i 300+hv, e36 328ia touring, e39 540ia touring, e39 530d 209hv/485nm

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #4
        Originally posted by Oinonen89 View Post
        auto on e39 530d harisen ohjelmalla, ja pari kysymystä ollut jo vähän aikaa mielessä,

        autoa ajaessa kuuluu vihellystä, joka viittaisi turbon olevan lopuillaan, mutta voisiko se johtua siitä, kun pakoputkiston alkupäässä olevat "joustoliittimet" fuskaavat ilmaa läpi? Vai onko remontin paikka? Onko miten paha purkaa ja katsoa turbon kunto? mitä joutuu purkamaan?

        toinen kysymys että onko dieselille ominaista, kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta rivakammin, niin on n. sekunnin viive kun lähtee taas vetämään, aika tuntuu kiihdyttäessä kyllä pitkältä.
        Vihellys ja pitkä viive kielii mun mielestä ahtovuodosta, cooleri ja putket syyniin. Voihan se toki turbokin olla jo niin lopuillaan ettei herää kunnolla.
        Last edited by vexu524tdic; 30-06-2012, 09:48.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • Pasa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 71
          • Keski-Suomi

          #5
          Voi se putkikin vuotaa. Varsin kuuluu kun höllää kaasua reilummilla kierroksilla.

          Mutta jos muita oireita ja autolla ajettu +300tkm, niin kannattaa sitä turbookin rueta tarkastelemaan. Ja tietysti se, ettei oo imuvuotoja.

          Välyksen kait voi helpoiten tarkastaa ottamalla ilmanputsarilta tuleva imuputki irti ja kokeilemalla akselin päästä.

          Itellä kuulu vihellys juurikin tuosta putken joustopätkästä, joka vaihdettu nyt. Sattu kyllä turbokin kilahtamaan samoihin aikoihin, mutta se meni ennemminkin kerrasta ja vihellys kuulu vielä turbonvaihdon jälkeenkin.

          Voikos myös viallinen/päivittämätön/väärä ilmamassamittari tehdä tuommosta viivettä? Ite kokeilin tarvikemittaria tuossa männäviikolla, joka teki kanssa sen 2 s. viiveen kiihdytykseen. Muuten toimi hyvin. Laitoin alkuperäisen takaisin ja toimii normaalisti eli vetää heti

          Auto tosin 320da, mutta kyllähän nyt tuon 530d varsinkin pitää liikahtaa!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎