Onkos ketään täällä väsännyt tuollaista? Periaatteessahan aikas simppeli laite. Megallahan tota sais ohjattuakin Ongelmaksi tuntuu muodostuvan sopivan 12v pumpun löytäminen. "pissapojan" pumppuhan on aivan liian tehoton, eikä taida bensapumpussakaan riittää ruuti ? Any ideas :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
diy vesiruisku
Collapse
X
-
Bensaosissa on se vika ettei niitä ole suunniteltu veden ruiskuttamiseen. Ruoste ja voitelun puute saattaa tappaa systeemin nopeastikkin.
Wanha kikka on tehdä paineenkestävä säiliö ja sinne se pissapojan tms vedenkestävä pumppu ja ajaa ahtopaine säiliöön-> pissapojan pumppu ei joudu tekemään työtä painetta vasten.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Vielä aiheesta. Kuinka noita on porukalla käytössä ja onko mitään konkreettista hyötyä havaittu? Mega3:lla ohjatessa solenoidia ja pumppua tarvisi käytännössä siis nämä osat (katuauto.fi):
- DevilsOwn vesiruiskupumppu 250psi. 119e
- Solenoidi 12V. 43e
- Vesiruiskusuutin #7 = 441ml / min. 25e
- Vesiruiskusuuttimen pidike, 90 astetta 1/8" NPT. 8e
- Rajapaineventtiili 1/4" pikaliittimillä. 30e
Yhteensä siis 225e, tuohon toki letkut ja säiliöt lisäksi, mutta ei älyttömän hintaista enään.
MS3 dokumentointi:
Manuals for Megasquirt-3 (MS3) ECUs (1.5.x firmware) The manuals are split into three main sections : 1. Setting Up, 2. Hardware and 3. TunerStudio Reference. Manuals are available to download as PDFs or to view online page by page in your web-browser. 1. Setting Up This manual contains a QuickStart… Continue readingEx: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostVielä aiheesta. Kuinka noita on porukalla käytössä ja onko mitään konkreettista hyötyä havaittu? Mega3:lla ohjatessa solenoidia ja pumppua tarvisi käytännössä siis nämä osat (katuauto.fi):
- DevilsOwn vesiruiskupumppu 250psi. 119e
- Solenoidi 12V. 43e
- Vesiruiskusuutin #7 = 441ml / min. 25e
- Vesiruiskusuuttimen pidike, 90 astetta 1/8" NPT. 8e
- Rajapaineventtiili 1/4" pikaliittimillä. 30e
Yhteensä siis 225e, tuohon toki letkut ja säiliöt lisäksi, mutta ei älyttömän hintaista enään.
MS3 dokumentointi:
http://www.msextra.com/doc/ms3/waterinj.html
Mulla se paine kytkin käyttää nyt suoraan tuota pumpun relettä -> menee n1,5sek ja vettä tulee. Varmaan käytännössä nopeemmin silloin kun on juuri ollut käytössä aktiivi ajossa ja linjat täynnä. Eli entiedä tarviiko se tuota solenoidia oikeesti.. laittaa kytkimen rajan tarvittavan alas(esim.0,5bar) niin pumppu on täydessä laulussa kun sitä tarvitaan ja silti pumppu ei pumppaa missään perus matka-ajossa suomen nopeuksilla.
Ja tuohon hyötyyn niin bensalla sen avulla kyllä hyvin sai kaikki rapinat pois mitä ilman sitä välillä kuului sitkeästi.. nyt e85 käytön myötä en ole niin ajatellut onko se tarpeen.. ei nakuttele.. mutta saa olla toiminnassa edelleen.. en ole sen varaan silti säätänyt mitään ikinä.. lähinnä turvana ja lisä suojana. Olen tuossa myös käyttänyt n.50% metanoli miksiä.. Tai siis sopivaa lasinpesu ainetta.. Joutuu nykyään kyllä harmittavasti hakemaan rekka kaupoista kun perus autotarvike liikkeet myy melkein pelkästään ei oota metanolille.Last edited by saki; 30-12-2012, 22:21.BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postimuilmanlämpotilan huuuooomattavat alenemiset syttyennakoiden parempi säädettävyys ja nää vesi/metanol.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostMulla on tuollainen aika vastaava juuri DevilsOwn setti ja Ohjailin megan kanssa tuota ensin, mutta vaihdoin sitten tuohon pelkkään paine katkaisijaan.. noi megan ulostulot meinaan jäi ainakin mulla välillä vähän kellumaan sinne ja tänne riippuen missä tilassa se on kun virrat katkee -> jotenkin tuli sellainen fiilis että joskus on ihan varmaan kone täytetty vedellä ennen starttia ja toimiiko se varmaan kun tarvii.. ehkä.. ehkä ei.. Mulla tosin mega2 jolloin noita kytkentöjä joutui tekeen enempi ite.
Mulla se paine kytkin käyttää nyt suoraan tuota pumpun relettä -> menee n1,5sek ja vettä tulee. Varmaan käytännössä nopeemmin silloin kun on juuri ollut käytössä aktiivi ajossa ja linjat täynnä. Eli entiedä tarviiko se tuota solenoidia oikeesti.. laittaa kytkimen rajan tarvittavan alas(esim.0,5bar) niin pumppu on täydessä laulussa kun sitä tarvitaan ja silti pumppu ei pumppaa missään perus matka-ajossa suomen nopeuksilla.
Ja tuohon hyötyyn niin bensalla sen avulla kyllä hyvin sai kaikki rapinat pois mitä ilman sitä välillä kuului sitkeästi.. nyt e85 käytön myötä en ole niin ajatellut onko se tarpeen.. ei nakuttele.. mutta saa olla toiminnassa edelleen.. en ole sen varaan silti säätänyt mitään ikinä.. lähinnä turvana ja lisä suojana. Olen tuossa myös käyttänyt n.50% metanoli miksiä.. Tai siis sopivaa lasinpesu ainetta.. Joutuu nykyään kyllä harmittavasti hakemaan rekka kaupoista kun perus autotarvike liikkeet myy melkein pelkästään ei oota metanolille.
Tarkemmin katsottuna solenoidi ohjattuna ei rajapaineventtiiliä tarvitakkaan, eli se pois hankinta listalta. Kumpi ompi sitten parempi ohjaustapa, solenoidi ohjattuna MS3:lla vai säädettävä painekytkin?
E85 itelläkin tankissa ja lähinnä juuri lisävakuudeksi ajattelin kyseistä systeemiä. Myöskin netissä törmättyyn kyseiseen aiheeseen liittyvässä tekstissä puhuttiin näin:
Also, the water/methanol creates a tremendous amount of exhaust volume increase, probably largely from the steam. This volume can be used to assist in spooling a largish turbo if you initiate injection from a low MAP value around 100kPa or even less with MS3.Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostOliko sinulla siis juuri solenoidi ohjattuna megan kanssa? Vähän erikoista, että pwm ohjatut lähdöt jäisivät "kellumaan" päälle. Anyway, paljon on parantunut MS3:een verrattuna 2:seen, että uskoisin ohjauspuolen olevan siinä jo kunnossa.
Tarkemmin katsottuna solenoidi ohjattuna ei rajapaineventtiiliä tarvitakkaan, eli se pois hankinta listalta. Kumpi ompi sitten parempi ohjaustapa, solenoidi ohjattuna MS3:lla vai säädettävä painekytkin?
E85 itelläkin tankissa ja lähinnä juuri lisävakuudeksi ajattelin kyseistä systeemiä. Myöskin netissä törmättyyn kyseiseen aiheeseen liittyvässä tekstissä puhuttiin näin:
Also, the water/methanol creates a tremendous amount of exhaust volume increase, probably largely from the steam. This volume can be used to assist in spooling a largish turbo if you initiate injection from a low MAP value around 100kPa or even less with MS3.
Joo mietinkin mikä tuon solenoidin idea on.. aattelin ettei toi perinteinen pumppu päälle releellä systeemi ainakaan niin hidas ole että se oikeasti olisi ongelma, mutta tietty tuolla PWM ohjauksella saa määrää hitusen rajattua vaikka alhaalla ja ylhäällä korostaen maksimi syötön vaikka juuri siihen heräämis alueelle ja maksimi väännölle missä rapistelu yleensä alkaa.
En olekaan ikuna ajatellut että toi veden tuottama höyry voisi olla osa syy myös jos tuntuu että pakopuoli tukkeutuu ylhäällä -> tarvii kokeilla penkissä myös ilman sitä vaikuttaako mihinsuuntaan. Varmaan totta tuokin joskin itelläkin on toi suutin sieltä pienemmästä päästä suositeltua kokoa.BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostJoo mietinkin mikä tuon solenoidin idea on.. aattelin ettei toi perinteinen pumppu päälle releellä systeemi ainakaan niin hidas ole että se oikeasti olisi ongelma, mutta tietty tuolla PWM ohjauksella saa määrää hitusen rajattua vaikka alhaalla ja ylhäällä korostaen maksimi syötön vaikka juuri siihen heräämis alueelle ja maksimi väännölle missä rapistelu yleensä alkaa.
En olekaan ikuna ajatellut että toi veden tuottama höyry voisi olla osa syy myös jos tuntuu että pakopuoli tukkeutuu ylhäällä -> tarvii kokeilla penkissä myös ilman sitä vaikuttaako mihinsuuntaan. Varmaan totta tuokin joskin itelläkin on toi suutin sieltä pienemmästä päästä suositeltua kokoa.
Sinänsä mielenkiintoista on, että länsinaapurin ahdetuissa bmw projekteissa en ole törmännyt vesiruiskuihin about yhdessäkään?
Koska olet menossa penkkiin? Pistä raporttia miten käyttäytyy. Menen itsekkin myöhemmin keväällä penkkiin uudestaan ja raportoin tänne mitä noi vesiruisku kamat mulla tekee.Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
Comment