Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Stroker 4.2l

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onyx
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 101
    • Lahti

    E34 M5 Stroker 4.2l

    Oisko mitään järkee tämmöses stroker setis http://www.bimmerboost.com/content.p...it-6900&page=2

    ajatellaan jos puristukset ois jotain 11.5-12.0 luokkaa niin saisko ton leimaa RE85 bensalla? tietääkseni RE85 kestää aika isojaki CR ratioita. Toinen jutto on että mitä nokille pitäs tehä ja virtaako kansi tarpeeks vakiona? öljyn kierto, paranneltavaa?


    Toinen vaihtoehto vois olla turbotus, mutta miten leimaa kun auto on 92 vähäpäästönen?
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    #2
    Originally posted by onyx View Post
    Oisko mitään järkee tämmöses stroker setis http://www.bimmerboost.com/content.p...it-6900&page=2

    ajatellaan jos puristukset ois jotain 11.5-12.0 luokkaa niin saisko ton leimaa RE85 bensalla? tietääkseni RE85 kestää aika isojaki CR ratioita. Toinen jutto on että mitä nokille pitäs tehä ja virtaako kansi tarpeeks vakiona? öljyn kierto, paranneltavaa?


    Toinen vaihtoehto vois olla turbotus, mutta miten leimaa kun auto on 92 vähäpäästönen
    ?
    Ahdat ja säädätät sen ja sen jälkeen viet auton ns. pussitestiin VTT:lle hintaluokka 1500€/kerta.
    Äkkiseltään voi tuntua kalliilta, mutta eipä sen M5:n ahtaminen muutoinkaan mitään edullista ole, joten hyvin toimiva ja perusteellisesti säädetyllä autolla on kyllä mahdollista läpäistä ko. testi.

    Mutta uskon että moottorinohjauksia myyvät/säätävät paikat osaavat auttaa tuossa asiassa-

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      eikä sitä kyllä saa re85:kaan käymään "huomaamatta"
      ja jos sen muuttaa otteeseen niin se vaatii kuitenkin pussitestin
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        sinänsä, sama sille polttoaineelle, mutta tuollainen stroukki s38 olis aika oossomia
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • onyx
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 101
          • Lahti

          #5
          Näin vähän meinasinkin että tarvii varmaa jonku vtt testin. Miten nokkia ja kantta täytys muuttaa et tost sais jonku 450hp irti turbolla?

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            Originally posted by onyx View Post
            Näin vähän meinasinkin että tarvii varmaa jonku vtt testin. Miten nokkia ja kantta täytys muuttaa et tost sais jonku 450hp irti turbolla?
            vakio koneeseen vaan ahti, saa helposti tuon
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • Oksanen
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 697
              • Nokia

              #7
              S38:n kansiosasto on niin jumalainen että tuo 450hp on niin maltillinen tavoite että suhahtaa yli heittämällä. Omassa S38B36:ssa ensimmäinen veto aivan päin helvettiä olevilla säädöillä ja hukkaportti niin löysällä kuin voi tuotti muistaakseni luokkaa 380kW. Sytkät ja soosit kohdallaan synapsen hukkiksen minimipaineasetuksella tehoksi muodostui 445kW. Mikähän oikeasti lienee raja missä täysin vakio S38 kansi menee tukkoon?
              E28 535 1985 (S38B36+K31)

              E36 323 1996

              E46 Compact 2001

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Vilikki View Post
                vakio koneeseen vaan ahti, saa helposti tuon
                Juu tehot saa helposti. Leimaa ei, ainakaan halvalla
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • M5 bemu
                  BTCF Member
                  • Nov 2007
                  • 318
                  • Turku

                  #9
                  ja 3.8 koneella olevaan on turha ees koittaa saada ahtimella ku teho/painosuhde menee vakiona yli suomen laki pykälän. tosin pussitestistä menis varmaanki heittämällä läpi kun vertailuksi tulee auton tekovuoden päästönormit.
                  TEAM E34

                  Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                  Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                  Comment

                  • m50 turbo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 454

                    #10
                    johan niistä saa vaparinakin ton 450hv
                    http://www.teammadmax.com

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by onyx View Post
                      Oisko mitään järkee tämmöses stroker setis http://www.bimmerboost.com/content.p...it-6900&page=2

                      ajatellaan jos puristukset ois jotain 11.5-12.0 luokkaa niin saisko ton leimaa RE85 bensalla? tietääkseni RE85 kestää aika isojaki CR ratioita. Toinen jutto on että mitä nokille pitäs tehä ja virtaako kansi tarpeeks vakiona? öljyn kierto, paranneltavaa?


                      Toinen vaihtoehto vois olla turbotus, mutta miten leimaa kun auto on 92 vähäpäästönen?
                      Olis kiva tietää onko kukaan oikeasti asentanut noita mihinkään.
                      Ainakin S14 koneen kiteistä ei ole mitään kunnon kuvaa missään. Nekin kuvat mitä niiden sivuilla on, ei voi edes olla niistä osista mitä mainostaa, kun eivät 100% varmuudella mahdu edes pyörimään lohkossa. Samaa veikkaan tosta 98mm akselista S38 koneeseenkin. Olisi kiva tietää miten paljon pienemmällä kaulalla toi veivin alapää on verrattuna vakioon. Että olis edes teoriassa mahdollista saada kamat pyörimään siellä.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • turbobliz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1002
                        • e-suomi

                        #12
                        Kuinka paljon uskaltaa 48mm kaulasta ottaa pois noin pitkässä kampiakselissa... jossain vaiheessa tulee kestävyys vastaan.

                        Comment

                        • onyx
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 101
                          • Lahti

                          #13
                          Ok, minkälainen puristussuhde olis hyvä 3.8sissa jos laittaa toimii RE85 pirtulla?

                          Comment

                          • onyx
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 101
                            • Lahti

                            #14
                            onko b36 ja b38sin lohkot muuten identiset lukuunottamatta porausta? omasta 3.8sista luultavasti lohko halki ja noita 3.6sen lohkoja vähän paremmin saatavilla..

                            Comment

                            • M5 bemu
                              BTCF Member
                              • Nov 2007
                              • 318
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by onyx View Post
                              Ok, minkälainen puristussuhde olis hyvä 3.8sissa jos laittaa toimii RE85 pirtulla?

                              En tiedä pystyyks kukaan sanomaan tarkasti. Ei viinalla saa ainakaan niin helposti nakuttamaan mitä bensalla. Jos bensalla kestää 12:1 ni viinalla sit jotain enempi.
                              TEAM E34

                              Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                              Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎