Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarvitaan pikainen vastaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [fuse]
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 299
    • Kerava

    Tarvitaan pikainen vastaus

    Eli ongelma ois seuraavanlainen. Tässä on pyörinyt käsissä 3 haljennutta non vanos M50B25 kantta ja niitä ei kasva ihan puiden oksilla (E: ehjiä siis). Joten onko mahdollista vanoksettomaan koneeseen laittaa vanos kansi ja disabloida / lukita vanos? Vaatiiko muutoksia tai tuleeko ongelmia?
    Last edited by [fuse]; 12-07-2012, 16:29.
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    eix se mee jos vanoksettoman romut sisään kanteen...
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      #3
      Sellasta mäki kyl luin jenkkifoorumilta, että raakakansi ois sama?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Ei oo sama.
        Non vanos M50 on tuplajousilla ja vanoksellinen taas yksillä. Joten myös kansi on siltäosin erilainen jotta on paikat sisemmille jousille.
        Voihan sitä toki soveltaa kaikenlaista jos haluaa...
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Ei oo sama.
          Non vanos M50 on tuplajousilla ja vanoksellinen taas yksillä. Joten myös kansi on siltäosin erilainen jotta on paikat sisemmille jousille.
          Voihan sitä toki soveltaa kaikenlaista jos haluaa...
          näinhän se on! Itelle vaan no proplem ehkä sen takia jätänkin 99% lukemistani vastaamatta.... =)
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            #6
            Jos vanoksesta pitää eroon päästä niin helpoin konsti lienee vanoksettoman nokat ja jakopää. Palotilat on sitten myös erilaiset.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • [fuse]
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 299
              • Kerava

              #7
              Juu tässä olikin nyt vaan se idea, että kun löytyy vanoksettoman kannen kaikki hilppeet, nokat, jouset, venat yms. Niin, että saako niistä plus täydellisestä vanoskannesta rakennettua non vanos koneeseen kannen.

              Eli siis periaatteessa vanoksen jousilla ja vanoksettoman nokilla sais tehtyä. Venttiileissäki tais olla kokoeroja? eli nekin pitäis olla vanoskannesta.

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by [fuse] View Post
                Eli siis periaatteessa vanoksen jousilla ja vanoksettoman nokilla sais tehtyä. Venttiileissäki tais olla kokoeroja? eli nekin pitäis olla vanoskannesta.
                Joo varret ovat 6mm vanos ja 7mm nv, ei niitä tuplajousia edes kannata pistää 6mm venttiilien kanssa, turhanpäiten kovat rasitukset ohuelle venttiilille, vakiojousilla nuo kevyemmät venttiilit liikkuvat siinä missä nv:n omat tuplajousilla. Toki 6mm venttiileillekin voi pistää tuplajouset jos haluaa mutta ne tulisi aivan eri seetipaineille kuin NV:n jouset kuitenkin jotta hommassa olisi mitään järkeä.

                Painavan venttiilin kanssa on vain yleensä käytetty tuplajousia kumoamaan ylimääräistä venttiilin pyörimistä jousen toimesta sulkeutumisvaiheessa joka suurilla seetipaineilla johtaa jossain vaiheessa venttiilin varren murtumiseen tai ainakin seetin turhaan kulumiseen, nykytekniikalla kevyillä venttiileillä yleisempi ja parempi ratkaisu on yksi venttiilin jousi, edes S1000RR:n koneessa ei nykyään ole tuplajousia vaikka nykytekniikan korkeimmille kierroksille suunniteltu onkin.

                Comment

                • [fuse]
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 299
                  • Kerava

                  #9
                  Käykö non vanos kannen ulommat venajouset, retainerit ja keeperit vanos kannen venojen kanssa?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎