Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525TDS vm-98 Kaksoismassavauhtipyörä meni PASKAKS!?? APUA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _RAIPPE_
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 18
    • Pohjois-Pohjanmaa

    E39 525TDS vm-98 Kaksoismassavauhtipyörä meni PASKAKS!?? APUA!

    Elikkäs kyseessä on tosiaan E39 525TDS vm-98 jolla matka loppui lyhyeen. Kilometrejä on tullut reipas 280tkm.
    Alkoi ravistamaan rattia kuin olis ratas tyhjentynyt, ajoin pysäkille ja sammutin välittömästi. Eiku konepelti auki ja hetken katsottuaan kone käyntiin, nätisti lähti käytiin,MUTTA moottori heilu ku hullu ja ns. takatilasta kuului järetön räksytys.. No eiku hinuri tilamaan ja kotio vauhdilla.

    Ensin aattelin et kansi on porsinu, venttiili koppa auki ja kaikki näytti hyvältä.

    Sitten laatikon kimppuun ja se oli mukavata hommaa yksikseen tuusailla montun äärellä.

    Eilen 9.7.12 sain laatikon irti ja vauhtiskin irtos pienen tutkailun jälkeen.
    Nyt paketti auki ja kysymys kuulukin, miten totean vauhtipyörän olevan sökö??
    Kuinka paljon se saa liikkua ? :think

    Sitten uuden hankinta kannatteeko aatella uuden samanlaisen paketin laittamista VAI olisko muu parempi vaihto ehto esim. ns. jäykästä asetelmasta ??
    Kun tarkoituksena olisi PIRISTÄÄ kaveria vähäsen.
    Isommalla putkistolla,tee-se-itse lastulla vai olisiko parempi ihan käydä penkittämässä net TEHOT ja samalla päivittää boksi?? ETTEI se kytkin samontein antautuisi??
    Last edited by _RAIPPE_; 11-07-2012, 22:34.
  • _RAIPPE_
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 18
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #2
    Kuulema ois mahdollista soveltaa jostain bensa vehkeestä' jäykkä asetelma ja parempaa levyä jne. ??

    Asiallahan ois hirmu kiirre.. .. siksikin pyydän neuvoja ja vinkkejä nopsasti!
    Last edited by _RAIPPE_; 11-07-2012, 22:38.

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #3
      Jos se vauhtipyörä näyttää suht ehjältä niin ei se laita moottoria heilumaan.

      Veivi solmussa, kansi hajalla, suutin jumittaa, pumppu hajalla, nokka poikki...

      Mitä tarkoitat "takatilalla" ??
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #4
        Moottorin tukikumit? Takatila? Olisko esmes kardaanin kannatinlaakeri tai joku ristinivel tullut tiensä päähän?
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Heiluuko kone jos ei ole loota tai vauhtipyörä kiinni?

          Comment

          • _RAIPPE_
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 18
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #6
            E39 525TDS vm-98 Kaksoismassavauhtipyörä meni PASKAKS!?? APUA! ( JATKOA )

            Originally posted by Mikkeri View Post
            Jos se vauhtipyörä näyttää suht ehjältä niin ei se laita moottoria heilumaan.

            Veivi solmussa, kansi hajalla, suutin jumittaa, pumppu hajalla, nokka poikki...

            Mitä tarkoitat "takatilalla" ??

            Voisin tässä joku päivä laitella kuvia tosta paketista. Nyt vkl aikana esmes

            Venttiili kopan käytyin irti kaikki näytti olevan kunnossa..
            Auto lähti nätisti käyntiin, mutta piti vittumoista ääntä niinku ois ROHISSUT ISOSTI JA moottori tosiaanki heilui ku hullun mulukku !
            Lämmöt ei missään vaiheessa noussut erityisemmin eikä vedotkaan kadonnut vaan vian huomasin kun moottori alkoi tärisyttään rattia ja ajo tuntui kuin oli ollut eturatas tyhjä jolloin ajoin parkkiin ja sammutin moottorin.

            Nyt kun kaksoismassa kytkin on irti niin se liikkuu useamman sentin siis se kehä. Ja kytkin paketissa on paljon ns. palovammoja ja samoten vauhtipyörässä.. :think Mitkään pultit ei ollu erityisemmin löysällä ei vauhtipyörän hammas kehässä ollut hakkautumia starttista.. Ja itse se vauhtipyötän takana oleva moottori stefa/laakeri paketti näytti olevan kuiva eli ehejä.

            moottori kannatin kumet näyttäis olevan kunnossa jne. samoin kardaanin risti nivel ja rätti.

            Comment

            • _RAIPPE_
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 18
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Mikkeri View Post
              Jos se vauhtipyörä näyttää suht ehjältä niin ei se laita moottoria heilumaan.

              Veivi solmussa, kansi hajalla, suutin jumittaa, pumppu hajalla, nokka poikki...

              Mitä tarkoitat "takatilalla" ??

              Eikös jos suutin jumittaa/ pummpu menee sekaisin / rikki Eikös pitäs pumpun vika valo syttyä ja matkanteko loppua tyystin??

              Takatilalla tarkoitan että ääni se ROHINA tuli tuulilasin alta eli moottorin takaosasta.

              Ja mitä tarkoitat vauhtipyörän olevan suht ehjä??
              Itse olen ymmärtänyt että vauhtiksen sisä kehä EI pitäs liikkua kämmenen avulla ihan vain painamalla kovaa alustaa vasten kääntämällä..
              samalla..?? Nyt se liikkuu kuitenki usemman sentin ..
              Last edited by _RAIPPE_; 27-07-2012, 19:44.

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Jos se vauhtis on rikki ni vaihtoon vaan.

                Ei vuotava suutin valoa välttämättä sytytä.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • _RAIPPE_
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 18
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by _RAIPPE_ View Post
                  Elikkäs kyseessä on tosiaan E39 525TDS vm-98 jolla matka loppui lyhyeen. Kilometrejä on tullut reipas 280tkm.
                  Alkoi ravistamaan rattia kuin olis ratas tyhjentynyt, ajoin pysäkille ja sammutin välittömästi. Eiku konepelti auki ja hetken katsottuaan kone käyntiin, nätisti lähti käytiin,MUTTA moottori heilu ku hullu ja ns. takatilasta kuului järetön räksytys.. No eiku hinuri tilamaan ja kotio vauhdilla.

                  Ensin aattelin et kansi on porsinu, venttiili koppa auki ja kaikki näytti hyvältä.

                  Sitten laatikon kimppuun ja se oli mukavata hommaa yksikseen tuusailla montun äärellä.

                  Eilen 9.7.12 sain laatikon irti ja vauhtiskin irtos pienen tutkailun jälkeen.
                  Nyt paketti auki ja kysymys kuulukin, miten totean vauhtipyörän olevan sökö??
                  Kuinka paljon se saa liikkua ? :think

                  Sitten uuden hankinta kannatteeko aatella uuden samanlaisen paketin laittamista VAI olisko muu parempi vaihto ehto esim. ns. jäykästä asetelmasta ??
                  Kun tarkoituksena olisi PIRISTÄÄ kaveria vähäsen.
                  Isommalla putkistolla,tee-se-itse lastulla vai olisiko parempi ihan käydä penkittämässä net TEHOT ja samalla päivittää boksi?? ETTEI se kytkin samontein antautuisi??
                  Nonni ! 2.9.2012
                  Uusi vauhtipyörä ja sasch kytkin paketti asennettu!
                  Noh sit laatikkopaikalleen ja eiku matkaan startaten...ja apuvirtaahan se kaipas ja montakertaa piti tartata et lähtikäyntii.. Ensi SHAWUJEN hälvettyä annoin vähän kierroksia alta 2000 kuitenki lämmöt ok jne.. sitten alkoi omituinen raklatus ja käynti katkeilee?? :think

                  Raklatus ääni tuntuu tulevan sähkösuuttimen kohdasta ?? Ilmakuplia ei kuiten näkynyt polttoaine letkussa ... hetken siinä käyteltyään sammutin ja työnnettiin montunpäälle takan niin oli jättänyt "lammikon" tallin eteen??
                  No syypää selvisi ja nyt näyttäis että pumpunkansi vuotaa

                  Moottori ei kuiten heilu normaalia enempää, käyntiin lähtee normisti, vastaa kaasupolkimeen, lämmöt ei noussut normaalia korkeammalle, lämmintä tulee kabinettiin.

                  Onko pumpunkannen vuoto nyt syypää käynnin katkomiselle? Ja sille raklatukselle??

                  Comment

                  • Keisari
                    BTCF Member
                    • Nov 2008
                    • 165
                    • Himanka

                    #10
                    Vähän nyt vaikuttaa siltä. Tiivisteet vaihtoon.
                    e34 525tds, e30 325tds touring
                    Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                    e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                    Volvo 3 x D24T + B200ET
                    MB 250D x2 vw caddy d
                    Opel ford

                    Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                    Comment

                    • _RAIPPE_
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 18
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #11
                      Jälkiseuraamuksia

                      JAAHAS se ois 28.10.12 päivittää tätäkin.

                      - Ny on sit suuttimet huollosta tulleena kaikki kunnossa.
                      - Suuttimet laitettu paikoileen, vähän puhuttu hyviä MUT EI NIIN EI SAATANA!

                      - Eiku kaverilta hakemaan vikaluku laitetta ja vikana hehkutusaika ! JEAH JIPIII!! No tulipahan tuokin poistettua sitten sieltä ...oisko joku hehku pimeänä ? Nooh any way

                      - Viel varmistus vauhtipyörään että kaikki "tinnit" paikoilaan. Kaikki ok.
                      - Moottori asenti tunnistin katsottu irroitettu ja todettu ei väkivaltaisia jälkiä ja moottori käydessä ei "heittoa" kierrosluku mittarissa eikä realidatassa.

                      - Venakoppa irti ja pyöriteltyään moottoria en itse eikä kaverikaan löytänyt mitään mainittavaa, eli Ok.

                      - Realidatasta tuli seuraavaa ilmi

                      Käyntinopeussignaali 773 kierrosluku
                      Moottorin vääntömomentin puuttuminen 40Nm
                      Moottorin kuormitus 88Nm
                      Suihkutusajoituksen säätö (todellinen arvo) 2*
                      SAMA (normaaliarvo) 2*
                      Suihkutusmäärä 9mg/H


                      OSAISIKO JOKU AUTTAA TÄMÄN AUTON SUHTEEN !!??
                      ONKO realidatassa jonkin hurjasti pielessä???
                      Nakutus ääni on TOSI VITTUMAINEN ja häiritsevä SAVUTUKSEN LISÄKSI!!

                      Autoa on käytetty tyhjäkäynnillä useita kertoja, KAASUUN ei voi koskea alkaa heti sokkaamaan, yskimään ja nakutus terävöityy!!!

                      Suuttimien putkia on käytetty auki auton ollessa käynnissä eikä' "NAKUTUS" ole hävinnyt millään suuttimen putken avauksella.

                      PUMPUN kylessä on piuha jonka irroittamalla (suikutusajoituksen säätö todellinen arvo pomppaa 15* ja nakutus tihenee ja terävöityy.

                      JOS TIEDÄT BMW DIESEL WELHON NIIN ETHÄN PANTTAA VAAN KERROT MULLEKKIN !

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎