Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 hydro-lock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1821
    • N/A

    S50B32 hydro-lock

    Tuttavan kaverin kumminkaima ajoi E36 M3:nsa latäkköön ja onnistui saamaan aikaan hydrolockin: imaisi siis vettä koneeseen. Vauhtia oli kuulemma ollut vähänlaisesti eikä kierroksiakaan paljoa.

    Nyt tämä veijari kauppaa sitä projektina, kieltämättä kiinnostavaan hintaan. Kun en kuitenkaan mikään romis-reijo ole, niin eipä kauppa kiinnosta, jos ei autosta saa enää soivaa peliä kohtuullisella remontilla. Mihinkään "myy-osina-ja-tee-hyvä-tili" -projektiin en viitsi lähteä, vaikka siihen hyvä yksilö varmaan olisikin.

    Hydrolockissahan nyt tietysti voi hajota ihan mitä vain, mutta tässä yksilössä taitaisi olla vähän toivoa: lähtee käyntiin, öljynpaineet nousee, jäähdytysnesteet pysyy sisällä. Kolisee tosin selvästi, eli ihan vaurioitta ei ole päästy. Puristuspaineet koneesta on mitattu, 4-pytty oli antanut tulokseksi 5.9bar, kun muissa oli ollut suunnilleen 9.7bar. Myyjän analyysin mukaan 4-pytyn kiertokanki on vääntynyt.

    Mitäs arvon raati veikkaa, mitä tuossa mahtaisi olla hajalla? Kannattaako korjata?
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
  • vaappu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 1191
    • Rovaniemi/Pyhätunturi

    #2
    Saa olla iso lätäkkö....

    Kanki tai venttiilit vääntyneet.....

    Kone aukaistava joka tapauksessa.

    Samalla kertaa iso remppa. ;männät+renkaat,kaikki laakerit,öljy pumppu,vesipumppu ,kansi huoltaa,vanokset huoltaa... 1900-2500e osiin ton verran.
    riippuu kuinka paljon ite teet...
    mb 519 täys pitkä
    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
    e31 850i Miljoonan markan bmw.
    e21. Kimppa rassi.
    Awd corolla turbo.+420whp..

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1821
      • N/A

      #3
      Originally posted by vaappu View Post
      Saa olla iso lätäkkö....
      Oli kuulemma ollut iso ja syvä lätäkkö, joo, ja cold air intake.

      Taitanee olla viisainta katsoa jos löytyisi vaihtokone.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #4
        Jos tarkoitus on pitää autoa pidempään, niin ennemmin kyllä rakentaisin rikkoontuneesta sitten uudenveroisen.

        Vaurioitahan siellä voi olla kangista, venttiileistä ja akselista lähtien. Mutta hyvän vaihtokoneen hinnalla tekee jo paljon remonttia uusilla osilla, kun taas vaihtokoneella voi olla että kokee täystuhon 10tkm päästä.

        Ja kannattaako korjata..ehdottomasti kyllä. Varsinkin jos auton kunto on hyvä ja löytyy tilat sekä välineet remonttiin.

        Comment

        • m50 turbo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 454

          #5
          ei kannata korjata moottoria vaan myyt sen mulle puoli ilmaiseksi
          http://www.teammadmax.com

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎