Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b23, öljynkulutus ja sininen savu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by rizkavaa View Post
    mites tuon sähköversion kans sitte et rosvotaanko sille vaan virta jostai vai? Ku eikö senki laitteen antama tieto kulje ecu:lle? En minä näistä tiedä.
    Virta esim. puolan + navasta

    Ei juttele ecun kanssa

    Tuo sähköluisti täytyy kiinnittää kanteen (alkup. venttiilikoppaan) tai lohkoon (paikka ?) sillä sen täytyy tietää myös ilman virtaa koneen lämpötila, muuten kone huutaa kierroksilla kun starttaa lämpöisenä uudelleen jos bi-metallijousi on ehtinut jäähtyä virran katkaisun jälkeen riittävästi.
    Last edited by jr66; 27-07-2012, 18:10.

    Comment

    • rizkavaa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 187
      • Nastola

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Virta esim. puolan + navasta

      Ei juttele ecun kanssa
      Kiitos tiedosta! Tänää sainkin järkättyä kaverin purkuvolvosta osan. Ja kun siis laitteen liitinhän on samanlainen kaksnapanen ku muuallakin järjestelmässä on, ja vastakappaleitakin niihin hanskalokeros on, niin raa'astiko vaan toinen heistä on plus ja toinen miinus? Mistä nämä erottaa vai täytyykö vaan kokeilla?

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #18
        Siihen öljyhommaan sen verran että jos pöllyttää nimenomaan vedon jälkeen kun nostat kaasun niin sitten melkeimpä venttiilivarren kumit kannattaa ensin vaihtaa.

        Comment

        • rizkavaa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 187
          • Nastola

          #19
          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Siihen öljyhommaan sen verran että jos pöllyttää nimenomaan vedon jälkeen kun nostat kaasun niin sitten melkeimpä venttiilivarren kumit kannattaa ensin vaihtaa.
          Jep, nimenomaan vedon jälkeen kun kaasu on hetken ylhäällä. Jos rajotinta vasten vedättää niin tie täyttyy sellassella suuhteellisen tumman sävysellä harmaalla. Mut ei kuitenkaan sinistä? eikä lähelläkään mustaa..

          Venakopastahan tuo purkaminen muutenkin alkais niin siinähä se selviäis heti. Kumien kunnon voi ilmeisesti päätellä heti kun ne saa hyppysiin?

          Tuostakin ollut paljon asiaa että onnistuuko kumien vaihto kannen ollessa paikallaan. Mitä mieltä porukka on täällä?

          Toisaalta kyllä, mikseipä operaatiosta tekis sitte samantien täydellistä kansipokaa.. Oikasuttas ja uus pahvi väliin. Kuluvat ja pyörivät osat kunnon perusteella vaihtas uusiin venakoneistossa. Vai suositteletteko kaikkien toisiinsa hankaavien osien vaihtoa samalla?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #20
            Onnistuu, mutta aika todennäköistä että ainakin pakopuolen ohjurit väljät, tällöin ei uudet kumitkaan välttämättä kovin kauan auta.

            Ite ainakin ottaisin kannen suosiolla irti kunnostettavaksi.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by rizkavaa View Post
              Jep, nimenomaan vedon jälkeen kun kaasu on hetken ylhäällä. Jos rajotinta vasten vedättää niin tie täyttyy sellassella suuhteellisen tumman sävysellä harmaalla. Mut ei kuitenkaan sinistä? eikä lähelläkään mustaa..
              Venavarren kumit jos on vikana niin yleensä pöläyttää aina käynnistäessä sinistä kun öljy on valunut yläkerrasta alaspäin, moottorijarrussa pölläyttävä on männänrengasongelma, öljyrenkaat jumissa tms. ja alipaine sylinterissä imee öljyt palotilaan. Eli epäilisin kyllä remonttia alakertaankin.

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #22
                Originally posted by rizkavaa View Post
                Kiitos tiedosta! Tänää sainkin järkättyä kaverin purkuvolvosta osan. Ja kun siis laitteen liitinhän on samanlainen kaksnapanen ku muuallakin järjestelmässä on, ja vastakappaleitakin niihin hanskalokeros on, niin raa'astiko vaan toinen heistä on plus ja toinen miinus? Mistä nämä erottaa vai täytyykö vaan kokeilla?
                Muistaakseni ei ollu napasuutta eli siellä on vaan käämi joka lämpiää, ei se ymmärrä mihin päin se virta kulkee. Kokeilemalla selviää, se ei siitä säry. Laitat liittimen palikkaan jossa johdot ja palikan +12v virtaan (ja maihin -> pilikunnussijoille) ja katot sisälle: jonkun hetken päästä menee se läpyskä kiinni. "been there done that".

                Tosiaan unohdin mainita että lohkon kylkeen tai sylinterikanteen tai venakoppaan se on kiinnitettävä ettei kone joka kerta huuda minuuttia hoosiannaa käynnistäessä. Sen tarkoitus on ainoastaan antaa kylmälle koneelle hieman lisäilmaa ns. nopea joutokäynti. Kun se palikka on itsessään lämmin, se aukko on kiinni.

                Kuva aiheesta: http://www.k-jet.org/img/articles/di...xairvalve1.jpg

                Toinen: http://dmz9xfeb9gm65.cloudfront.net/3485.jpg
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • rizkavaa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 187
                  • Nastola

                  #23
                  Joo toi palikka on justiinsa samanen kun kaverin volvosta jonka otin. Eli sipistelemään vaan. Täytyy tosiaan joku paikka sille sit keksiä. Varma iha venakopalle asti raaski letkuja vetää ellei sit pakko oo..

                  Hmm, tänää ku töistä lähin ja annoin hetken koneen käydä lämpöseks paikallaan niiin siin tupakkia poltelles kattelin ja haistelin pakokaasuja niin eipä toi nyt joutokäynnil kylmänäkään savuta erityisen paljon ja on "hyvän" väristä. Mut laitoin vähä kämmenselkää putken päähän niin se rykii iha suoraan jo tyhjäkäynnil paskat päälle. Eli öljykö sieltä suoraan roiskuu vai onko jotain muuta kuona-ainetta? Mut tuskin normaalia kuitenkaan? Pieniä mustia laikkuja tuli reilusti jo sekunnin-kahen aikana..

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by rizkavaa View Post
                    Varma iha venakopalle asti raaski letkuja vetää ellei sit pakko oo..
                    Jos en väärin muista niin letkut jopa lyhentyvät kun laittaa tuon sähköluistin venakopan päälle.

                    Edellytyksellä tietysti että ottaa ne vanhat letku ensin pois
                    Olli.

                    Comment

                    • rizkavaa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 187
                      • Nastola

                      #25
                      Korjausta tänne! ;

                      Öljynkulutukseen liittyen; Hetken ajeltua tuli huomattua, että sininen savupilvi ei pölähdäkään koskaan vedon jälkeen kytkimen ollessa painettuna ja kaasu ylhäällä, vaan sillon kun aloittaa vedon uudelleen.

                      Eli vaikka vedättäsin kakkosella sinne 6k asti kierrokset ja painan kytkimen pohjaan ja pidän sen siellä hetkenkin, ei savua ole vielä huomattavissa. Mutta kun kolmoselle työnnän ja nostan kytkimen, niin silloin pörähtää!

                      Kertokaa/arvailkaa: Kansi palasiks vai koko kone palasiks? Eli venttiilivarren kumit vai männänrengas ongelmaa?

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by rizkavaa View Post
                        Korjausta tänne! ;

                        Öljynkulutukseen liittyen; Hetken ajeltua tuli huomattua, että sininen savupilvi ei pölähdäkään koskaan vedon jälkeen kytkimen ollessa painettuna ja kaasu ylhäällä, vaan sillon kun aloittaa vedon uudelleen.

                        Eli vaikka vedättäsin kakkosella sinne 6k asti kierrokset ja painan kytkimen pohjaan ja pidän sen siellä hetkenkin, ei savua ole vielä huomattavissa. Mutta kun kolmoselle työnnän ja nostan kytkimen, niin silloin pörähtää!

                        Kertokaa/arvailkaa: Kansi palasiks vai koko kone palasiks? Eli venttiilivarren kumit vai männänrengas ongelmaa?
                        Moottorinohjaus tekee fuelcutin eli ei kipinää eikä bensaa kaasu kiinni joten alipaineen palotilaan imemä öljy palaa vasta kaasua painettaessa. Vikahan on joko imuventtiilien kumit tai männänrenkaat, helpoiten ongelman erottaa sammutuksen jälkeen eli vuotavista imuventtiilien kumeista lirisee öljyä alas seisoessa ja pölläyttää käynnistettäessä, männänrengasvikainen ei startatessa savuta samalla lailla.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎