Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Mikki
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 209

    M54 vanos ongelma

    Terve,

    Osaisiko joku auttaa sellaisessa asiassa, kun vanos rallattaa edelleen, vaikka vaihdettu juuri uusi OE-osana koko vanos. Vaihdettu myös uusi nokka-akselin asentotunnistin OE-osana. Rallatus vaan jatkuu mutta loppuu heti kun ottaa imupuolelta vanoksen solenoidin johdon irti. Venttiilikoppa käytetty auki ja ulkoisesti ei näy mitään ääneen viittaavaa.

    Miten näissä vanoksen pitäisi säätää nokan / nokkien asentoa? Ilmeisesti ei tyhjäkäynnillä ollenkaan? Vanoksen rallatus kuitenkin alkaa jo heti tyhjäkäynnillä.
    Moottorina M54B30.

    Kiitoksen etukäteen jo.
    e36 325 coupe ///M-Technic
    e46 330dA Touring "///M-Sport"
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11087
    • Oulu

    #2
    Onko jakoketjut ja tai kiristin aivan pois suljettuja? Jos siinä nokkien välisessä ketjussa on jotain häikkää, niin senhän ääni kuuluu siitä vanoksen tienoilta. Onko vikakoodeja luettu tai tehty vanos testejä esim. DIS:llä?

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • ///Mikki
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 209

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Onko jakoketjut ja tai kiristin aivan pois suljettuja? Jos siinä nokkien välisessä ketjussa on jotain häikkää, niin senhän ääni kuuluu siitä vanoksen tienoilta. Onko vikakoodeja luettu tai tehty vanos testejä esim. DIS:llä?
      Kyllä ne aikalailla on pois suljettuja, koska ääni ei kuulu vanoksen solenoidin johdon ollessa irrallaan. Vikakoodeja ei anna. Vanoksen testejä ei ole tietääkseni tehty. Mitäs tällä tarkoitat?
      e36 325 coupe ///M-Technic
      e46 330dA Touring "///M-Sport"

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #4
        Lähtisin ensiksi katsomaan livedatalla, mikä on nokkien asento ja mitä ECU haluaisi nokkien asentojen olevan.

        Ei nyt ihan heti tule mieleen miksi se rallattaisi kun solenoidi kiinni. Ehkä se yrittää säätää, mutta ei vaan liiku ja vastauksena rallatus.

        Miksi Vanos alunperin vaihdettiin?
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11087
          • Oulu

          #5
          Nii ja M54:ssä se vanos on oma pakettinsa, missä ei oikeestaan ole hirveesti tavaraa mistä vois rallatusta kuulua. Jos se on vaihdettu, niin säätörattaat siellä on edelleen vanhat ja niiden luulis paljon todennäköisemmin ääntävän, kuin itse vanos yksikön.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ///Mikki
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 209

            #6
            Originally posted by Doni View Post
            Lähtisin ensiksi katsomaan livedatalla, mikä on nokkien asento ja mitä ECU haluaisi nokkien asentojen olevan.

            Ei nyt ihan heti tule mieleen miksi se rallattaisi kun solenoidi kiinni. Ehkä se yrittää säätää, mutta ei vaan liiku ja vastauksena rallatus.

            Miksi Vanos alunperin vaihdettiin?
            Katsottu testerillä nokkien asentoa sekä ECU:n haluamaa asentoa, niin seuraavat kyllä hyvin toisiaan... Eli heti kun solenoidin laittaa kiinni ja nokan asento alkaa muuttumaan, alkaaa rallatus. Vanos on vaihdettu kyseisen rallatuksen vuoksi.
            e36 325 coupe ///M-Technic
            e46 330dA Touring "///M-Sport"

            Comment

            • ///Mikki
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 209

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Nii ja M54:ssä se vanos on oma pakettinsa, missä ei oikeestaan ole hirveesti tavaraa mistä vois rallatusta kuulua. Jos se on vaihdettu, niin säätörattaat siellä on edelleen vanhat ja niiden luulis paljon todennäköisemmin ääntävän, kuin itse vanos yksikön.
              Tarkoitatko säätörattailla nokka-akselien päihin tulevia jakoketjun rattaita, vai? Jos tästä nyt purkaisi vielä vanoksen pois, niin näkisikö näiden kuluneisuuden ihan silmillä?
              e36 325 coupe ///M-Technic
              e46 330dA Touring "///M-Sport"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11087
                • Oulu

                #8
                Näitä tarkotan: imu ja pako En oo kuullu että nuo ois hajonnu, mutta vois kuvitella että jos sieltä jotain kuluu, niin imupuolelta ne olis osien 10 ja 11 hammastukset. Nuo ei uskomattoman kalliita ja hankalasti vaihettavia osia ole, niin kai ne voi ainakin kokeilla vaihtaa jos ei muu auta.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎