Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vielä lastutuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cem
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 2
    • Järvenpää

    Vielä lastutuksesta

    Hei,
    selailin aiempia juttuja lastutuksesta ja kun olivat jo vuosien takaa kysyisin onko kenelläkään nyt kokemusta vaparin, tässä tap. M54, 2.5 l bensan, lastutuksesta. Saksasta ja Suomestakin kun luvataan yli 10hv jne noin eur 500 ++ hinnalla.
    Dieselin/Turbokoneen lastushan kiistatta tuottaa tehonlisää, mutta turbottomien digituningista vähemmän näyttöä.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by cem View Post
    Hei,
    selailin aiempia juttuja lastutuksesta ja kun olivat jo vuosien takaa kysyisin onko kenelläkään nyt kokemusta vaparin, tässä tap. M54, 2.5 l bensan, lastutuksesta. Saksasta ja Suomestakin kun luvataan yli 10hv jne noin eur 500 ++ hinnalla.
    Dieselin/Turbokoneen lastushan kiistatta tuottaa tehonlisää, mutta turbottomien digituningista vähemmän näyttöä.
    10 hv maksaa 500 € ??

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #3
      Originally posted by cem View Post
      Hei,
      selailin aiempia juttuja lastutuksesta ja kun olivat jo vuosien takaa kysyisin onko kenelläkään nyt kokemusta vaparin, tässä tap. M54, 2.5 l bensan, lastutuksesta. Saksasta ja Suomestakin kun luvataan yli 10hv jne noin eur 500 ++ hinnalla.
      Dieselin/Turbokoneen lastushan kiistatta tuottaa tehonlisää, mutta turbottomien digituningista vähemmän näyttöä.
      Tuolta #16
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • cem
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 2
        • Järvenpää

        #4
        Kiitos, en ollut ko. juttua huomannut. Valittettavasti juttu loppui lyhyeen, dynolappua ei nähty...

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Vanhasta aiheesta.
          Avokuumetta taas pukkaa, ja rahat tietysti tiukilla.
          Aikaisemmin ollut E46 automaatteja sekä 2,5:llä ja 3 litraisella.
          Noissa hintaero sen verran iso, että vähän kiinnostaisi tuo pienempi, josta siis myös kokemusta.
          Kun 3l:ssa on tehoa ja vääntöä enemmän kuin tarpeeksi, taaeen tuo 2,5l on siinä ja siinä.
          Kysymys: onko kukaan optimoinut M54B25:tta 98:lle, siis lastuttanut?
          Yläpään tehoa ei niinkään kaipaisi, mutta vääntöä kaipaisi lisää.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Atsu
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 84
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by jaki View Post
            Vanhasta aiheesta.
            Avokuumetta taas pukkaa, ja rahat tietysti tiukilla.
            Aikaisemmin ollut E46 automaatteja sekä 2,5:llä ja 3 litraisella.
            Noissa hintaero sen verran iso, että vähän kiinnostaisi tuo pienempi, josta siis myös kokemusta.
            Kun 3l:ssa on tehoa ja vääntöä enemmän kuin tarpeeksi, taaeen tuo 2,5l on siinä ja siinä.
            Kysymys: onko kukaan optimoinut M54B25:tta 98:lle, siis lastuttanut?
            Yläpään tehoa ei niinkään kaipaisi, mutta vääntöä kaipaisi lisää.
            Pakosarjat vaihtoon?

            Mulla on ohjelma + nää 330i:ssä: https://www.schmiedmann.com/en/bmw-E...roduct=SCM5254
            Vaikuttaa pirteämmältä kuin vakio, mutta ei oo lukuja heittää. Linkin takana kuitenkin jotain tarinaa ja käppyräkin.

            Vai häviääkö se hintaero, jos nuo asentaa
            e46 330i
            e36 m50b25
            e34 540i/5

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Tollaseen 2.5 on paras ja kustannustehokkain viritys lyhyempi perä, olikos automaatissa joku 3.15 vakiona, lykkää 4.xx perän sinne niin antaa automaattikin tuntua kulkuselle.

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Tollaseen 2.5 on paras ja kustannustehokkain viritys lyhyempi perä, olikos automaatissa joku 3.15 vakiona, lykkää 4.xx perän sinne niin antaa automaattikin tuntua kulkuselle.
                Mitenkähän tuollainen kerrotaan (koodataan) autolle?
                Tuon 25:n ongelmahan ei ole lämä tiskissä ajo. Silloin menoa piisaa, mutta autosta tuntuu puuttuvan sellaista pintakaasu vääntöä.
                Jos yhtään joutuu osia vaihtamaan, niin ollaan todella lähellä noiden hintaeroa, olen siis Saksasta noita kyttäillyt.
                Tai sitten pitää vaan köyhän nöyrtyä ja tyytyä siihen mihin lompsa riittää.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by jaki View Post
                  Mitenkähän tuollainen kerrotaan (koodataan) autolle?
                  Tuon 25:n ongelmahan ei ole lämä tiskissä ajo. Silloin menoa piisaa, mutta autosta tuntuu puuttuvan sellaista pintakaasu vääntöä.
                  Jos yhtään joutuu osia vaihtamaan, niin ollaan todella lähellä noiden hintaeroa, olen siis Saksasta noita kyttäillyt.
                  Tai sitten pitää vaan köyhän nöyrtyä ja tyytyä siihen mihin lompsa riittää.
                  Ei tuo uskoakseni vaadi mitään muuta kuin perän vaihdon
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Originally posted by Atsu View Post
                    Pakosarjat vaihtoon?

                    Mulla on ohjelma + nää 330i:ssä: https://www.schmiedmann.com/en/bmw-E...roduct=SCM5254
                    Vaikuttaa pirteämmältä kuin vakio, mutta ei oo lukuja heittää. Linkin takana kuitenkin jotain tarinaa ja käppyräkin.

                    Vai häviääkö se hintaero, jos nuo asentaa
                    Minulla on nuo samat pellisarjat 330ci ja vaikuttaa lähinnä kierrosherkkyyteen, vaikee tosin sanoa tuliko tehoa tai vääntöä kun oli jo ennen sarjan laittoa remmiahdin kiinni. Kiertosherkkyyteenkin luultavasti kattien takia, oem katit on aika "tukkoiset" noihin verrattuna.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1760
                      • vihti

                      #11
                      Ei kai näiden ohjelman rukkamisesta enää kannata kauheita maksaa kun säätövermeitä löytyy jo ihan harrastetasoltakin, pääsee sieltä tosiaan kaasunvastetta muuttaa ja ennakkoa lisää jos ajelee vaan 98:lla…mutta että 10hv pelkällä koodaamisella, näinköhän?
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3842
                        • Finnland

                        #12
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Tollaseen 2.5 on paras ja kustannustehokkain viritys lyhyempi perä, olikos automaatissa joku 3.15 vakiona, lykkää 4.xx perän sinne niin antaa automaattikin tuntua kulkuselle.
                        Kustannustehokkuus onkin sitten jotain muuta jos sillä pitää ajella maantienopeuksia. Jälleenmyyntiarvoa paskova muutos myös
                        Ymmärtäisin, jos pakolla haluaa niin ehkä just tuosta seuraava välitys, eikä noin kovaa harppausta. Nuo on vähän niitä kötöstelyjä, mut tää on vaan henkilökohtainen mielipide.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by naikou View Post
                          Ei kai näiden ohjelman rukkamisesta enää kannata kauheita maksaa kun säätövermeitä löytyy jo ihan harrastetasoltakin, pääsee sieltä tosiaan kaasunvastetta muuttaa ja ennakkoa lisää jos ajelee vaan 98:lla…mutta että 10hv pelkällä koodaamisella, näinköhän?
                          Huipputeho ei kiinnosta, vaan, että saisi hiukan enemmän vääntöä koko alueelle, vaikka sitten yläpäästä kärsien.
                          Joka tapauksessa tuollainen itseviritys voisikin olla hyvä vaihtoehto. Näyttäisi, että Kess osaisi lukea ja kirjoittaa MS43:ta,
                          Hmm, tuossahan olisi hauskaa puuhaa

                          OT, kun kysyy onko jollakin kokemusta tuollaisen lastutamisesta (siis onko sillä ollut mitään vaikutusta), heti alkaa tulla, ahdin, pakojsarja, nokat huttua
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #14
                            Originally posted by jaki View Post
                            Huipputeho ei kiinnosta, vaan, että saisi hiukan enemmän vääntöä koko alueelle
                            Vaparissa lastuttaminen voi tasoittaa vääntökäyrää mutta ei sinne mitään tuntuvaa ja käsin kosketeltavaa vääntöä saavu. Aika turhaa puuhaa mitään koodeja siis laitella ja nysvätä, sanoisin. Kyllä ne on tehtaalla niillä kiinni olevilla kalikoilla sen pyrkineet tekemään mahdollisimman vääntäväksi ja tehokkaaksi siksi niillä on sitten seuraava malli jossa on parempia kalikoita joilla taas saatu lisää vääntöä ja tehoa. Ahdetuissa homma menee hieman eri tavalla, usein pari alkaen mallia eroaa toisistaan ohjelmallisesti ja tehokkain sitten myös osallisesti.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              Huipputeho ei kiinnosta, vaan, että saisi hiukan enemmän vääntöä koko alueelle, vaikka sitten yläpäästä kärsien.
                              Joka tapauksessa tuollainen itseviritys voisikin olla hyvä vaihtoehto. Näyttäisi, että Kess osaisi lukea ja kirjoittaa MS43:ta,
                              Hmm, tuossahan olisi hauskaa puuhaa

                              OT, kun kysyy onko jollakin kokemusta tuollaisen lastutamisesta (siis onko sillä ollut mitään vaikutusta), heti alkaa tulla, ahdin, pakojsarja, nokat huttua
                              Jos rupeat hommaan niin penkkilappu ennen ja jälkeen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎