Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vielä lastutuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11131
    • Oulu

    #16
    Originally posted by jaki View Post
    Huipputeho ei kiinnosta, vaan, että saisi hiukan enemmän vääntöä koko alueelle, vaikka sitten yläpäästä kärsien.
    Joka tapauksessa tuollainen itseviritys voisikin olla hyvä vaihtoehto. Näyttäisi, että Kess osaisi lukea ja kirjoittaa MS43:ta,
    Hmm, tuossahan olisi hauskaa puuhaa

    OT, kun kysyy onko jollakin kokemusta tuollaisen lastutamisesta (siis onko sillä ollut mitään vaikutusta), heti alkaa tulla, ahdin, pakojsarja, nokat huttua
    Ei kannata sillä kessillä kannata mylätä sitä ecua. Tuolta kunnon ohjeet ja työkalut: https://www.ms4x.net/index.php?title=Main_Page

    Toki vakio koneella nuo softan muutokset on aika turhia sinne kun kyseessä on tuplavanos kone. Ei ihmeitä sinne saa aikaan. Nakkaa B30 imunokka ja paremmat pakosarjat, niin alkaa olla säätämisestäkin hyötyä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ei kannata sillä kessillä kannata mylätä sitä ecua. Tuolta kunnon ohjeet ja työkalut: https://www.ms4x.net/index.php?title=Main_Page

      Toki vakio koneella nuo softan muutokset on aika turhia sinne kun kyseessä on tuplavanos kone. Ei ihmeitä sinne saa aikaan. Nakkaa B30 imunokka ja paremmat pakosarjat, niin alkaa olla säätämisestäkin hyötyä.
      Kiitos, en tuollaista ole huomannutkaan.
      Ainoa mitä näissä käsittäkseni voisi muuttaa olisi ennakot. mutta onkohan M54:ssa jo niin älykäs nakutuksen tunnistus, että ihan vakionakin vedetty niiin tappiin, että mitään parannusta ei saa tehtyä.

      EDIT: niinpä näyttäisi tuon jutun perusteella olevankin. Eli, jos tuon 98 kartan vetää tappiin, niin naukutuksen tunnistin heittää sen 91 kartalle. Eli se taisi olla tässä. Mitän muutahan ei tuonne ilmeisesit voisi/kannattaisi yrittää.

      EDIT2: sainkin penkkilapun Saksasta. Vääntö saaneet 4 Nm ja oliko 4 heppaa lisää = ei maksa vaivaa.


      OT: kun tein wannabee ekstremeni, niin laitoin E36 325i:ni 30 euron lastun. Oltiin Malisen kanssa ihmeissämme, kun teho nousi 183:sta 198. Lastutettu siis ajettiin 5 min sisällä orggiksesta. Tuossa markan lastussa oli vaan se vika, että alapään vääntö oli osittain hukattu. Veikkaan, että vanos säätö oli jotenkin unohtunut. Mitään tällaista en kuvittelekaan M54:ssa olevan saavutettavissa.
      Last edited by jaki; 23-02-2022, 10:55.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11131
        • Oulu

        #18
        Originally posted by jaki View Post
        EDIT2: sainkin penkkilapun Saksasta. Vääntö saaneet 4 Nm ja oliko 4 heppaa lisää = ei maksa vaivaa.
        Niin tätä tarkoitin että ei sinne ihmeitä saa Sit kun parannetaan koneen hengitystä, varsinkin tuolla nokalla, niin vakio kartat ei enään ala olla oikeen alueella. Sillon parannusta saa kun tekee custom säädöt. Toki sillonkaan parannus ei tule ennakoista tms. vaan lähinnä DISAn ja vanoksen karttoja säätämällä.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Niin tätä tarkoitin että ei sinne ihmeitä saa Sit kun parannetaan koneen hengitystä, varsinkin tuolla nokalla, niin vakio kartat ei enään ala olla oikeen alueella. Sillon parannusta saa kun tekee custom säädöt. Toki sillonkaan parannus ei tule ennakoista tms. vaan lähinnä DISAn ja vanoksen karttoja säätämällä.
          Juu, tuohan siis ei ollut mikään superyllätys, haaveilin vaan, että tuosta saisi hieman enemmän, mutta ne vakiokartat onkin jo niin kehittyneet, että mitään "varmuusvaraa" niisä ei ole. Ei tuollaista vajaaa 2% väännön parannusta varmaan edes ajossa huomaisi.
          Nokkien jne vaihtoihin ei kannata. Kun laskee kaikki tiivisteet sun muut, ero 330:een on niin pieni, että ei kannata. Ja, ei se silti ole mikään "330i"
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Originally posted by jaki View Post
            Juu, tuohan siis ei ollut mikään superyllätys, haaveilin vaan, että tuosta saisi hieman enemmän, mutta ne vakiokartat onkin jo niin kehittyneet, että mitään "varmuusvaraa" niisä ei ole. Ei tuollaista vajaaa 2% väännön parannusta varmaan edes ajossa huomaisi.
            Nokkien jne vaihtoihin ei kannata. Kun laskee kaikki tiivisteet sun muut, ero 330:een on niin pieni, että ei kannata. Ja, ei se silti ole mikään "330i"
            Laskeskelin tätä hetken aikanaan kun päädyin 3000€ remmiahtimeen jolla sai sen 100nm lähes koko kierrosalueelle. Oli ne eurot nm kohden paljon helvempia kuin nokilla ja muilla poppakonsteilla virittelyt, lisäksi luulen että kestävyys on parempi. Sorry ot.

            Mutta se lyhyt perä on se kustannustehokkain minusta edelleen tuollaseen 2.5 tai jopa vakio 330i malliin.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #21
              Tämä ratkesi itsekseen
              Attached Files
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎