Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperän toiminnasta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    Lukkoperän toiminnasta???

    Miks 325i e36 ei toimi lukkoperä kuin kesällä?
    Milä periaatteella se toimii?
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
  • DONNERWETTER
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1666
    • Turku, Finland

    #2
    Re: Lukkoperän toiminnasta???

    Originally posted by BestMotorWith
    Miks 325i e36 ei toimi lukkoperä kuin kesällä?
    Milä periaatteella se toimii?
    Jos se on kunnossa oleva lukkoperä, niin kyllä se toimii ihan vuodet ympäri ja riippumatta jopa kellonajasta :wink:
    Porsche 911/996 GT3 Mk II
    Porsche 911/997 Turbo MK I
    BMW M Coupe DS Motorsport
    BMW F20 120iM -16
    ____________________________
    Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
    Ex. BMW E30 318i -88

    "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9992
      • KVLA

      #3
      Re: Lukkoperän toiminnasta???

      Originally posted by BestMotorWith
      Miks 325i e36 ei toimi lukkoperä kuin kesällä?
      Milä periaatteella se toimii?
      Kyllä se todellakin pitäisi toimia samalla tavalla vuoden ympäri.Onhan perään vaihdettu määräajoin OIKEAT lukkoperään tarkoitetut öljyt?Koska näyttäisi ilman lämpötilalla olevan tekemistä toiminnan kanssa,voisi perässä olla silloin vääräviskositeetiset öljyt.Tai öljy jossa voitelu/kitka ominaisuudet ei ole oikeat lukon toiminnalle.Vääränlainen öljy voi aiheuttaa toimintahäiriöitä ja jopa lukon hajoamisen.Tämä "öljyvastaus" on taas se ns. vakiovastaus,mutta vääristä öljyistä on aiheutunut yllättävän monesti syy tämänkaltaisiin ongelmiin.

      Comment

      • sspit
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 357
        • Lappeenranta

        #4
        mites mulla ku myyjä sano et on huoltovapaa lukkoperä?
        onko tälläisiä? se puhu vaan jostain et se ei saa vuotaa ja ei vuodakkaan..
        sama auto kyseessä. e36 325i
        BMW 325i

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Kai ne öljyt kannattaa sinne joskus vaihtaa! Vaikka 40 000 km:n välein... Jos ei oo mitään tietoa millon ne on vaihettu, kannattaa ne varmaan vaihtaa heti ensitilassa. Onpahan sitten huoleton olo ton asian suhteen. Ei oo kuitenkaan niin hirveän kallista ja onnistuu melkein missä vaan.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Laite on saanut saapasta ja kitkapinnat kyykyssä?! Mikään ei ole huoltovapaata, vaan kaikki riippuu käytön määrästä :roll:
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9992
              • KVLA

              #7
              Originally posted by sspit
              mites mulla ku myyjä sano et on huoltovapaa lukkoperä?
              onko tälläisiä? se puhu vaan jostain et se ei saa vuotaa ja ei vuodakkaan..
              sama auto kyseessä. e36 325i
              Siinä mielessä pitää paikkansa,että kyllä öljyt kestää perän iän.Perän ikä taas riippuu myös hyvin paljon ölyjen kunnosta:kulumisen aihettama metallikertymä,kondensiovesi ja iän myötä lisäaineistuksen huonontuminen yms.yms.Että se siitä huoltovapaasta perästä.Ellei myyjä tarkoittanut sitten sitä,että öljyjä ei tarvi säännöllisesti vaihtaa kun vaan vaihtaa epäsäännöllisesti koko perämurikan.Mitenkähän lukko/perä vielä toimiikaan vaikka 250tkm ajetuilla öljyillä,jos niin pitkälle pääsisi.Vai toimiiko...

              Comment

              • BestMotorWith
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 382
                • Hämeenlinna

                #8
                Se auto on saksasta tuotu ja sinne on vaihdettu kl-varaosista ostetut lukkoperäöljyt. Kesäkelissä kyllä toimii ihan oikein.
                Miten toi lukko sit toimii?
                If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                Comment

                • sspit
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 357
                  • Lappeenranta

                  #9
                  voipi olla et meinas ettei ihan joka viikko tarvii niit ölyi tarvii sielt perästä vaihella. kiitos kuitenkin vastauksista täytyy käydä tarkastaa toi homma tos joku päivä. :juo btw. mun lukko toimii kesällä ja talvella :wink:
                  BMW 325i

                  Comment

                  • Masinol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 988
                    • "Turku"

                    #10
                    Originally posted by BestMotorWith
                    Se auto on saksasta tuotu ja sinne on vaihdettu kl-varaosista ostetut lukkoperäöljyt. Kesäkelissä kyllä toimii ihan oikein.
                    Miten toi lukko sit toimii?

                    Se toimii reinkaitten vääntöeron perusteella jotenkin.... ei siis pyörintänopeuseron perusteella kuten iX:n viskolukko.
                    Ihan helvetin liukkaalla kelillä se ei toimi ihan niin kuin pitäisi koska vääntöä ei ole kummallakaan pyörällä juuri nimeksikään... Siksi siellä onkin jokunlainen "esijännitys" renkaiden kesken joka on joitain kymmeniä Nm:jä.... Mutta kyllä sen pitäs silti ihan hyvin normaalilla talvikelillä toimia...

                    Joku joka on perehtynyt oikeasti lukkoperän toimintaan vois korjata ja valaista meitä...
                    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #11
                      ensimmäinen kysymys. oletko varma että autossasi on edes mitään lukkoperää? voisin väittää että suurin osa BMW omistajista valitetettavasti kuvittelee autossaan olevan lukkoperän vaikka olisikin ihan tavallinen aloittelijan perä! :lol:

                      oletko varmistanut asian esim. katsomalla perämurikasta tunnistelaattaa auton alta? sieltä pitäisi löytyä S kirjain peltilätkästä jossa lukee perävälitys. tai nostanut auton takapään ilmaan ja pyörittänyt molempia renkaita yhtäaikaa eri suuntaan tai pitänyt toista paikoillaan tai yrittänyt pyörittää toista eteenpäin ja todennut mahdollisen lukkoperän olemassaolon? kummankaan tempun ei pitäisi onnistua jos on lukkoperä.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        lukko

                        jep, moni kuvittelee autossa olevan lukon kun ottaa kesällä paikaltaan lähdön suoraan , silloin lukotonkin perä sutiii helposti molemmilla pyörillä.
                        sitten kun yrittää samaa talvella, ei sudikkaan enää kuin toinen pyörä.
                        lukkoperä on kuitenkin ollut lisävaruste, eikä edes kovin yleinen varsinkaan jos autossa on luistonesto.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Ahvis
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 333
                          • Kotka

                          #13
                          Lukkioperän huomaa siitä että kun nostat auton perän ilmaan ja pyörität toista takarengasta pitäisi toinenkin puoli pyöriä samaansuuntaan :juo
                          POWER GYM
                          www.powergym.fi

                          Comment

                          • HJP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1282
                            • Helsinki

                            #14
                            Hae nyt alkuun lisävarustelista laakkoselta, ja jos siellä lukee näin, on autossasi ollut lukkoperä ainakin tehtaalta lähtiessä:

                            209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎