Elikkä tuli ostettua kansivikainen e36 328i ja ongelmana yllätys yllätys lämmöt.
1.)
Vaihdoin kannentiivisteen ja ilmasin huolella limupullolla--> Auto pelaa kuin unelma, käy tasaisesti, öljyt nesteet pysyy puhtaina, putkesta ei tule höyryä, mutta termostaatin auettua tekee paisuntasäiliöön ihan järkyttävän paineen.
Onko kyse haljenneesta kannesta? Vai voiko olla liian löysällä ollut kansi? Kun oli uudet pultit m50 ja en saanut kantta kuin n.5-6kiloon ettei kierteet korkkaa.
2.)
Otin kannen irti ja tuli vaihtokansi ostettua, paketin aukaistessa huomasin, että 5. pytyn palotilaa oli hitsattu rajusti. Ajattelin kuitenkin kun oli plaanattu kansi yms, että on varmasti kunnossa. Kansi kiinni ja auto käyntiin, käy viidellä alle 2000rpm. Puristuksia aloin mittaamaan ja 5.pytyssä painetta 4.5bar vrt. muiden 13-14bar. Lämmöt kuitenkin vakiintui mittarissa puoleen väliin.
Lämpö hitsatessa ilmeisesti seetejä kääntänyt sen verran, että vuotaa.
Tässä kompossa oli jo oikeat m52 pitkät kannenpultit ja kiristys 8kiloon.
1.)
Vaihdoin kannentiivisteen ja ilmasin huolella limupullolla--> Auto pelaa kuin unelma, käy tasaisesti, öljyt nesteet pysyy puhtaina, putkesta ei tule höyryä, mutta termostaatin auettua tekee paisuntasäiliöön ihan järkyttävän paineen.
Onko kyse haljenneesta kannesta? Vai voiko olla liian löysällä ollut kansi? Kun oli uudet pultit m50 ja en saanut kantta kuin n.5-6kiloon ettei kierteet korkkaa.
2.)
Otin kannen irti ja tuli vaihtokansi ostettua, paketin aukaistessa huomasin, että 5. pytyn palotilaa oli hitsattu rajusti. Ajattelin kuitenkin kun oli plaanattu kansi yms, että on varmasti kunnossa. Kansi kiinni ja auto käyntiin, käy viidellä alle 2000rpm. Puristuksia aloin mittaamaan ja 5.pytyssä painetta 4.5bar vrt. muiden 13-14bar. Lämmöt kuitenkin vakiintui mittarissa puoleen väliin.
Lämpö hitsatessa ilmeisesti seetejä kääntänyt sen verran, että vuotaa.
Tässä kompossa oli jo oikeat m52 pitkät kannenpultit ja kiristys 8kiloon.
Comment