Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen kansivika M52B28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    Mystinen kansivika M52B28

    Elikkä tuli ostettua kansivikainen e36 328i ja ongelmana yllätys yllätys lämmöt.
    1.)
    Vaihdoin kannentiivisteen ja ilmasin huolella limupullolla--> Auto pelaa kuin unelma, käy tasaisesti, öljyt nesteet pysyy puhtaina, putkesta ei tule höyryä, mutta termostaatin auettua tekee paisuntasäiliöön ihan järkyttävän paineen.
    Onko kyse haljenneesta kannesta? Vai voiko olla liian löysällä ollut kansi? Kun oli uudet pultit m50 ja en saanut kantta kuin n.5-6kiloon ettei kierteet korkkaa.

    2.)
    Otin kannen irti ja tuli vaihtokansi ostettua, paketin aukaistessa huomasin, että 5. pytyn palotilaa oli hitsattu rajusti. Ajattelin kuitenkin kun oli plaanattu kansi yms, että on varmasti kunnossa. Kansi kiinni ja auto käyntiin, käy viidellä alle 2000rpm. Puristuksia aloin mittaamaan ja 5.pytyssä painetta 4.5bar vrt. muiden 13-14bar. Lämmöt kuitenkin vakiintui mittarissa puoleen väliin.
    Lämpö hitsatessa ilmeisesti seetejä kääntänyt sen verran, että vuotaa.
    Tässä kompossa oli jo oikeat m52 pitkät kannenpultit ja kiristys 8kiloon.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11078
    • Oulu

    #2
    Niin miten kiristit? Kansihan pitäs kiristää muistaakseni eka 30nm ja ait 90 astetta ja lopuksi vielä kerran 90 astetta.

    Entä miten järkyttävä paine ilmenee? Ilmaushan ei onnistu jos tekee painetta järjestelmään, vaan kuplaa tulee kokoajan. Onko syylärin korkkia vaihdettu? Tuo vaihtokantes on nyt selvästi ainakin romumetallia.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Väärillä pulteilla ja noin pahasti väärällä kiristystavalla ei kannata odottaa että pitää.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • KingOnTheRoad
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 573
        • Kemijärvi

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Niin miten kiristit? Kansihan pitäs kiristää muistaakseni eka 30nm ja ait 90 astetta ja lopuksi vielä kerran 90 astetta.

        Entä miten järkyttävä paine ilmenee? Ilmaushan ei onnistu jos tekee painetta järjestelmään, vaan kuplaa tulee kokoajan. Onko syylärin korkkia vaihdettu? Tuo vaihtokantes on nyt selvästi ainakin romumetallia.
        Kova paine ja olen varmasti ilmannut kunnolla, ei ole eka m50/m52-kone omistuksessa. Kansi on varman päälle kiinni.
        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
        E36 328i coupe -95 "UXI"
        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
        Yamaha yz250 -02

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎